ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

První test nového Fordu S-MAX
30. dubna 2015

Nový Ford S-MAX navazuje na předchozí generaci tak vehementně, až vzbuzuje podezření, že se jedná pouze o drobnou modernizaci nikoli zcela nový model. Stejně jako Mondeo preferuje při porovnání s předchůdcem komfort před radostí z jízdy.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Nový Ford S-MAX navazuje na předchozí generaci tak vehementně, až vzbuzuje podezření, že se jedná pouze o drobnou modernizaci nikoli zcela nový model. Stejně jako Mondeo preferuje při porovnání s předchůdcem komfort před radostí z jízdy.

Předchozí S-MAX v roce 2006 změnil automobilovou třídu velkých MPV, tedy rodinných víceúčelových aut. Před maximální možnou praktičností dal přednost stylu, designu, moderním technologiím a sportovnímu projevu. Spíše než dodávku připomínal na silnici velký kombík. Tuhle filozofii novinka do puntíku přebírá. Jenže tím, že mezigeneračně o více než metrák ztěžkla, ztratila na sportovnosti. Přesto jde i nadále o MPV s nadprůměrnými jízdními vlastnostmi. Potěší novinka v podobě možnosti pohonu všech kol kromě klasického přenosu síly na přední nápravu.

Za příplatek lze pět míst pro posádku rozšířit na sedm, ta zadní ale vyhoví maximálně dětem. I ve druhé řadě místo nad hlavou připomíná spíš kompaktní hatchback než MPV. Také prostor pro zavazadla je u S-MAXu menší než u podobně velkých konkurentů. Sedadla druhé a třetí řady se dají sklápět pohodlně tlačítky ze zavazadlového prostoru.

Pokrokové technologie reprezentuje například inteligentní omezovač rychlosti, který umí číst dopravní značky a podle nich nastavuje limitní tempo. Řidič se tím pádem nemusí bát pokut. Tato technologie je za příplatek stejně jako spousta dalších prvků výbavy. Seznam standardních položek je v porovnání s tím příplatkovým výrazně kratší.

Ford S-MAX je typickým autem pro majetnější rodiny. Radost z něj budou mít i aktivní jednotlivci nebo páry, kteří třeba často jezdí na kole a nemají náladu ho kvůli převozu neustále demontovat.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Stejně jako všechny ostatní nové fordy dostal i S-MAX příď inspirovanou značkou Aston Martin. Vypadá sice výrazněji, ale trochu se kvůli tomu vytratil tvar kapky, díky němuž z karoserie předchůdce sálala sportovnost.

Proporce auta se téměř nezměnily. Nový Ford S-MAX narostl na délku o 24 mm, takže teď měří necelých 4,8 m. Rozvor neboli vzdálenost mezi nápravami zůstal totožný, tedy 2,85 m. Auto se o 3 cm rozšířilo a o půl centimetru snížilo. V rámci MPV střední třídy byl koncem dubna 2015 nejkratší, nejnižší a nejširší.

Přístrojovou desku nový S-MAX převzal stejně jako podvozkovou platformu z nového Fordu Mondeo a trochu mě zklamala. Zvlášť první dojem byl zejména při porovnání s téměř souběžně testovanou novou generací Renaultu Espace hodně mdlý a řešení středového sloupku mi připadalo až laciné. A to jsem zkoušel auto ve vyšší výbavě Titanium s mnoha příplatkovými prvky.

V průběhu testu jsem ale přístrojové desce nového S-MAXu přišel docela na chuť a zjistil, že materiály na ní jsou převážně kvalitní.

Parádně utlumená kabina pohlcuje většinu zvuků, které vůz způsobuje. I při dálničních 130 km/h panuje na palubě klid jako před tenisovým podáním.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
První slovo, které mě napadá po nastoupení do vozu, je "vzdušnost". Tady nemůže mít problém s nalezením ideální polohy ani velmi nekonfekční postava. Nikde nic nevadí, nepřekáží, neutiskuje. Sedí …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus