ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Puma
23. dubna 2021

Ford chce uspět v kategorii malých SUV. Nasadil do ní proto model Puma. Auto, které se chlubí vynikajícím podvozek, praktickým interiérem a také zajímavým designem. To všechno mu napomáhá na sebe upoutat pozornost.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Ford chce uspět v kategorii malých SUV. Nasadil do ní proto model Puma. Auto, které se chlubí vynikajícím podvozek, praktickým interiérem a také zajímavým designem. To všechno mu napomáhá na sebe upoutat pozornost.

Název Ford Puma určitě znáte. Patřil v devadesátých letech malému kupé. Po svém vzkříšení je z něj ale malé SUV, crossover. Konkurent Škody Kamiq, Hyundai Kona, Peugeotu 2008 nebo Renaultu Captur. V této třídě se to esy jenom hemží a Puma se proto musí snažit. A to je jedině dobře.

Nová Puma zaujme atraktivním designem karoserie i interiéru, variabilitou svého zavazadlového prostoru či výbornými jízdními vlastnostmi. K tomu nasadila pod kapotu i mild-hybridní pohon, který jsme jako první v červenci 2020 zkoušeli.

Druhým testovaným exemplářem byl v březnu roku 2021 Ford Puma ve vyšperkovaném provedení ST-Line Vignale, s litrovým benzinovým motorem o výkonu 92 kW a sedmistupňovou automatickou převodovkou DCT.

A nyní, tedy koncem dubna přijíždíme s tou vůbec nejvrcholnější variantou označovanou jakou Ford Puma ST X. Pod kapotou si vystačí pouze s tříválcovou "jednapětkou" o výkonu 147 kW a 320 N.m kroutícího momentu. Parametry to nejsou zrovna světoborné, ale v reálu zcela dostačující. A řekli bychom dokonale umíchané na každodenní sportovní ježdění. Tou správnou surovinou je také šestistupňová manuální převodovka.

Ford Puma bychom doporučili jednotlivcům, párům nebo malým rodinám, které potřebují auto jen někdy, pohybují se po městě a tu a tam vyrazí na výlet. A také těm, kteří se za volantem rádi baví. Tenhle vůz totiž jezdí na svou třídu velmi dobře.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Crossover dlouhý 4186 mm a široký 1805 mm technicky vychází z Fordu Fiesta. Své menší rozměry ale umí velice pěkně využít a vykouzlit na nich zajímavý sportovně střižený design s oblými liniemi. Ten vynikne třeba ve stylovém provedení ST Line, které dorazilo k testu.
Rozesmátá maska chladiče dominuje přídi, připomíná svým voštinovým grilem ostrou Fiestu. Světlomety jsou ale vypuklejší výš, tak trochu v tom cítíme Aston Martin.
Světla mají zajímavě propracované linky z LED.
Mlhovky jsou naopak zapuštěné hluboko v bocích nárazníku a téměř neviditelné.
Výbavu ST Line zdobí všelijaké aerodynamické prvky. Povedl se třeba sportovní nárazník.
Ve verzi ST Line dostanete v základu 17“ kola. Toto jsou 18tky a to za příplatek nebo ve vyšší verzi ST Line X.
Samozřejmostí je, že pokud už sáhnete hlouběji do peněženky za vyšší verzi, můžete se tím pochlubit na karoserii.
Zadní světla jsou pěkně profilovaná.
Libí se nám i další detaily. Třeba název vozu vyvedený v černém písmu na pátých dveřích.
Uvnitř na nás poprvé čekalo překvapení. Protože jsme týden dva předtím testovali Ford Kuga, uvědomili jsme si, jak jsou si obě auta v kabině nesmírně podobná.

Ford Puma ST-Line Vignale se oproti verzím ST-Line a ST-Line X liší především chromovanými doplňky exteriéru, přepracovanou maskou chladiče nebo třeba jinak tvarovaným předním i zadním nárazníkem. Celkově má tato vrcholná výbava směřovat spíše do luxusu nežli do sportovnosti. Její součástí jsou rovněž 18palcová kola s obzvláště povedeným designem.

Už v civilním hávu vypadá Ford Puma opravdu báječně. Přidejte sportovními doplňky a stane se doslova pastvou pro oči. Námi zkoušený exemplář navíc obdržel příplatkový zelený metalický lak karoserie, který sex-appeal celého vozu ještě podtrhl.

Oproti konvenčním verzím dostalo "STéčko" sportovní nárazníky, široký difuzor, dvě koncovky výfukového systému s aktivními klapkami, velký zadní spoiler nebo třeba agresivnější masku chladiče. Písmeno X na konci pak Pumě přidává ještě luxusnější výbavu včetně LED světlometů, červeně lakovaných brzdových třmenů či 19" kol z lehké slitiny v provedení frézovaného kovu Magnetite.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Vítejte na palubě. Puma je opravdu většímu modelu Kuga extrémně podobná. Zejména, pokud jsou obě auta ještě stejně vybavená. Za připomínku stojí, že koukáte na model v provedení ST Line. Při výhled…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus