ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Mondeo sedan
21. ledna 2010

Obří manažerské a firemní auto, které může sloužit i k rodinným účelům, pokud není famílie zvyklá nakládat rozměrné věci - takový je čtyřdveřový Ford Mondeo.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

1.6 Duratec Ti-VCT/81 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 Duratec Ti-VCT/92 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 Duratec

Tento motor nebyl dosud testován.

2.3 Duratec AT

Psát o tomhle motoru od stolu, asi bych pro něj moc vřelých slov nenašel. Vzhledem k vysokému objemu totiž nenabízí nijak zvláštní výkon.

Nabídl mi velmi příjemné svezení. Jeho projev připomíná hlazení dětské ručičky. Ve spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou táhne už od nejnižších otáček a zrychluje naprosto plynule. Nevědět, co mám pod kapotou, klidně bych uvažoval minimálně o pětiválci, možná i šestiválci.

Spotřeba papírově patří mezi konkurenty na úplný chvost, ale také tady motor příjemně překvapil. Výrobce udává kombinovaných 9,3 l, jezdil jsem ale pod touto hranicí. Dálniční sto třicítka znamenala konzumaci mezi osmi a devíti litry, plynulá jízda po dvouproudé silnici klesala ještě výrazně níž. Automat je ale samozřejmě citlivý na styl zacházení, takže razantnější šlapání na plynový a brzdový pedál vyhnalo zvlášť ve městě spotřebu až nad dvanáct litrů.

Změnu rychlostních stupňů doprovázelo jen drobounké škubnutí. Dvouspojkové převodovky jako třeba DSG ve Volkswagenu Passat jsou ještě kultivovanější a hlavně rychlejší, ale odstup testované klasiky v Mondeu nebyl dramaticky velký.

2.0 Duratec FFV - bioetanol

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 Duratec FFV - benzin

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 EcoBoost SCTi PowerShift

Tento motor nebyl dosud testován.

1.8 TDCI/74 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.8 TDCI/92 kW 6st

Tento motor nebyl dosud testován.

1.8 TDCI/92 kW 5st.

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TDCi/85 kW DPF

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TDCi/103 kW DPF

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TDCi/103 kW DPF PowerShift

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TDCi/120 kW DPF

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TDCi/120 kW DPF PowerShift

Tento motor nebyl dosud testován.

2.2 TDCI DPF

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Uvnitř sedanu jsem zatím zkoušel jen šestistupňovou automatickou převodovku. Její chod hodnotím přímo u motoru. Řazení šestistupňové manuální převodovky by se ale nemělo lišit od liftbacku. Tam mi připadalo docela dlouhé. Chod páky se navíc malinko zadrhával při přechodu přes neutrál. Ale to neznamená, že se mi řadilo špatně. Jen bych nedal čistou jedničku, ale váhal mezi jedničkou a dvojkou.

Řízení

Připadalo mi trochu méně strmé a komunikativní než u kombíku, ale možná to souviselo s malinko měkčím vyzněním celého sedanu. Auto jsem vyzkoušel dokonce i na závodní dráze v Sosnové a volant mi umožnil posílat sedan tam, kam jsem plánoval. Na druhou stranu při parkování se rozhodně nezapotíte.

Podvozek

Mondeo sedan láká ke svižnější jízdě v zatáčkách mnohem méně než kratší liftback. Místo ní jsem si raději užíval důstojné přeplouvání dálničních nerovností spolu s pocitem jistoty i při rychlostech, kterými právo ctící řidič jezdí jen po německých dálnicích.

Neznamená to ale, že by si adrenalinovější povahy nemohly drsnější zacházení v zatáčkách dovolit. Auto drží stopu jako lovecký pes a do zákrut se vrhá celkem ochotně. Délka a hmotnost ale ubíjejí hravost typickou pro předchozí generaci nebo třeba Mazdu 6.

Příplatkové nastavení různých režimů tvrdosti tlumičů považuji za vyhozené peníze. Sportovní režim se hodí jen k pár výkonnějším motorům a komfortní je zbytečný, protože běžné Mondeo polyká terénní nerovnosti lépe než většina konkurentů. Takže bych stejně skončil u zlatého středu. 

reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus