ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nového Fordu Mondeo kombi
7. ledna 2015

Velký kombík, ze kterého budou mít radost rodiny i zaměstnanci. Ford Mondeo ve své poslední generaci opět trochu přerostl rozměry střední třídy a už se to ani nesnaží vzhledem maskovat. Spíš to dává najevo.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Velký kombík, ze kterého budou mít radost rodiny i zaměstnanci. Ford Mondeo ve své poslední generaci opět trochu přerostl rozměry střední třídy a už se to ani nesnaží vzhledem maskovat. Spíš to dává najevo.

Podvozek nabízí stejně jako u předchůdce velmi pohodlné cestování. Když řidič překoná obavy z těžkopádnosti auta a nenechá se znechutit nepříliš vydařeným řízením, zjistí i talent na sportovnější jízdu. Nejslabší naftový motor se začátkem roku 2015 chlubí nejnižší spotřebou mezi všemi konkurenty. Dvoulitrové turbodiesely mohou pohánět nejen přední nápravu, ale i všechna čtyři kola.

Kabina poskytuje vše potřebné pro komfortní cestování pěti dospělých osob, čímž se může chlubit málokterý z konkurentů.

Jako největší slabinu v porovnání s ostatními kombíky střední třídy vidím kromě naladění posilovače řízení relativně chudou základní výbavu a absenci opravdu dynamického motoru. Nelíbí se mi vzhled středového panelu.

Čtvrté vydání Fordu Mondeo kombi přijelo na český trh i s ostatními typy karoserie sedan a liftback koncem roku 2014.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Tlama ve stylu vozů Aston Martin na přední části Mondea kombi může někomu připadat trochu velkohubá, ale podle mě velkému autu sluší a přidává mu na monumentálnosti. Ohlasy veřejnosti na tento prvek designu byly v průběhu testu téměř stoprocentně pozitivní.

Zbytek kombíku včetně jeho celkových linií navazuje na předchozí generaci. Na rozdíl od ní ale působí celkově větším a mohutnějším dojmem.

Trochu mě zklamala přístrojová deska. Zvlášť první dojem byl zejména při porovnání s novými generacemi Mercedesu třídy C nebo Volkswagenu Passat hodně mdlý a řešení středového sloupku mi připadalo až laciné. A to jsem zkoušel auto ve vyšší výbavě Titanium s několika příplatkovými prvky.

V průběhu dvoutýdenního testu jsem ale přístrojové desce Mondea přišel docela na chuť a zjistil, že materiály na ní jsou převážně kvalitní.

Parádně utlumená kabina pohlcuje většinu zvuků, které vůz způsobuje. I při dálničních 130 km/h panuje na palubě klid jako před tenisovým podáním.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Mondeo mi po nastoupení na místo řidiče připadalo uvnitř ještě větší než zvenčí. Díky za to patří mezigeneračnímu nárůstu šířky v loktech o šest centimetrů. Ford teď patří v tomto parametru na špičk…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus