ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Kuga
3. dubna 2017

Více prostoru, více pohodlí, více bezpečnostních prvků a více luxusu - druhá generace Fordu Kuga mi připadá výrazně dospělejší než první vydání. Rozdíl mezi první a druhou Kugou mi připadá stejný jako mezi středoškolačkou a vysokoškolačkou a modernizace provedená po čtyřech letech výroby v roce 2016 ho ještě zvýraznila.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Více prostoru, více pohodlí, více bezpečnostních prvků a více luxusu - druhá generace Fordu Kuga mi připadá výrazně dospělejší než první vydání. Rozdíl mezi první a druhou Kugou mi připadá stejný jako mezi středoškolačkou a vysokoškolačkou a modernizace provedená po čtyřech letech výroby v roce 2016 ho ještě zvýraznila.

Ford Kuga druhé generace jsme zařadili o kategorii výš než předchůdce - z kompaktů neboli nižší střední třídy do střední třídy. Novinka totiž přerostla hranici 4,5 m, kterou bereme jako dělicí čáru. Škatulky jsou ale jedna věc a realita věc druhá. Ford Kuga leží na pomezí dvou tříd a jejími konkurenty rozhodně jsou i některé kompaktní modely, například VW Tiguan.

Stejně jako první generace Fordu Kuga nezapomíná ani ta druhá svému majiteli nabízet sportovnější svezení než většina konkurentů, ale už to není její dominantní vlastnost. I proto si myslím, že osloví více rodin než první generace, která byla zaměřená spíš na lépe vydělávající jednotlivce a páry. Většímu rodinnému využití nahrává i větší kufr a praktičtější kabina než u předchůdce.

Pro náročnější řidiče se Kuga nově nabízí také v top výbavě Vignale, která má upravený vzhled a některé luxusní prvky v základní ceně.

Největší klady i zápory souvisejí se základními motory. Jak v benzinovém tak naftovém provedení jsou sice úsporné, ale líné. Žádná z pohonných jednotek není za trhače asfaltu. I to je rozdíl proti sportovnější první generaci.

V nabídce jsou vozy s pohonem pouze přední nápravy, nebo všech kol.

Ford Kuga druhé generace se dá na českém trhu objednávat od konce roku 2012 a vyrábí se ve španělské Valencii. V roce 2016 prodělala facelift.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Ford Kuga druhé generace vizáží vycházel z první fáze Focusu třetí generace, ale po modernizaci v roce 2016 se mnohem více přiblížil velkému SUV Edge.

Už verze před modernizací si Kuga odpustila většinu pubertálních výstřelků Focusu v provedení hatchback a verze z roku 2016 na mě působí ještě důstojněji a elegantněji, i když do sex-appealu Edge jí pořád ještě něco chybí.

Vlevo vidíte příď verze před modernizací a vpravo po ní. Fotky zvětšítě kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Novinku po modernizaci představuje sportovně vyhlížející varianta ST Line, která se odlišuje například vizáží mřížky chladiče. Nástavce blatníků a prahů nebo ochranné lišty jsou lakované v barvě karoserie.

Tady můžete vidiět obě verze vedle sebe. Vpředu výbava Titanium, trochu v pozadí ST-Line, která působí dynamičtěji.

Také interiér po modernizaci ještě trochu ubral z diskotékového stylu Focuse, čímž myslím zejména provedení přístrojové desky. Forgu Kuga prospěla změna středového sloupku, která jde svou cestou a nekopíruje podle mě nepříliš zdařilé provedení u Focuse po faceliftu a nového Mondea. Interiér působí noblesně.

Ještě více luxusu přináší výbava VIgnale. Exteriér zdobí chromovými lištami, upravenou maskou chladiče s odlišným vzorem či speciálním lakováním. Některé barvy jsou v ceně, za jiné lze ale ještě připlatit.

Zde se ještě podívejte na detail specifické masky Fordu Kuga Vignale.

Musím ale dodat, že auta z obrázků mají obravdu bohatou výbavu se spoustou příplatkových prvků. Ze zkušeností získaných testy Kugy druhé generace před modernizací ale vím, že ani základní provedení nepůsobí dojmem chudobky.

Proti kvalitě a odhlučnění kabiny jsem nemohl říct ani popel, proti předchozí generaci nastal v tomto ohledu zřetelný pokrok. Většina materiálů i pocit z "bydlení" v autě snese srovnání s prémiovými značkami, nikde nic nevrzalo a neskřípalo. Po modernizaci ani stěrače, na jejichž pazvuky při práci jsem si před faceliftem u jednoho ze zkoušených aut stěžoval.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Stejně jako u první generace Kugy se podobá se víc pracovišti řidiče klasického osobního auta než SUV. Na hlavním obrázku vidíte jednu ze standardních výbav, tady si můžete prohlédnout ještě nejv…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus