ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Grand Tourneo Connect
8. února 2016

Grand Tourneo Connect sice vypadal při uvedení na trh mezi osobními verzemi dodávek jako nováček, ale šlo o nástupce předchozí generace Tournea Connect označovaného jako LWB, tedy s dlouhým rozvorem. Každopádně patří mezi auta, která mohou živnostníci používat jako pracovní i osobní - a to zvlášť ti s početnějšími rodinami.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Grand Tourneo Connect sice vypadal při uvedení na trh mezi osobními verzemi dodávek jako nováček, ale šlo o nástupce předchozí generace Tournea Connect označovaného jako LWB, tedy s dlouhým rozvorem. Každopádně patří mezi auta, která mohou živnostníci používat jako pracovní i osobní - a to zvlášť ti s početnějšími rodinami.

Kdybych se striktně držel škatulek pro jednotlivé kategorie, tak musím z hlediska rozměrů zařadit Ford Grand Tourneo Connect mezi největší víceúčelová auta - MPV. Vždyť délkou 4,82 m překonává i svého sourozence S-MAXe, vzdáleností mezi nápravami dokonce nemá v kategorii MPV konkurenci. Jenže vzhledem k ceně, výbavě a pocitu z jízdy patří mezi kompakty, kam řadíme i ostatní prodloužené osobní verze malých dodávek. Třeba VW Caddy Maxi, který měří na délku ještě téměř o 6 cm víc než Grand.

Ford Grand Tourneo Connect patří mezi standardně pětimístná auta, za třetí řadu sedadel se připlácí. Pokud tak učiníte, zůstávají všechna sedadla na podlaze, na rozdíl od krátkého Connectu nelze vyjímat ani ta z druhé řady. Díky tomu, že se částečně zapouštějí do podlahy, to nevidím jako nevýhodu, ale plus. Manipulaci s nimi totiž zvládne i žena.

Mezi další přednosti Fordu Grand Tourneo Connect patří prostorové parametry ve všech třech řadách sedadel a příjemné jízdní vlastnosti. Původně jsem jmenoval i měkký chod naftového motoru 1.6 TDCi, u patnáctistovky, která ji vystřídala v roce 2015, jsem to nemohl úplně vyzkoušet, protože jsem ji testoval s automatem.

Zklamaný jsem byl z toho, že se sedadla druhé řady nedají podélně posouvat, nelze ani měnit sklon jejich opěradel. Vadila mi výrazně vyšší spotřeba testovaných turbodieselů, než uvádí výrobce. Nejslabší naftová verze (prodávaná do roku 2015) patila mezi opravdové lenochy.

Ford se chlubí tím, že Grand Tourneo Connect vyvíjel jako dodávku a od toho se má odvíjet jeho výdrž a nízké provozní náklady.

Prodloužená verze druhé generace Fordu Tourneo Connect se na českém trhu prodává od listopadu 2013.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Udělat z krabicoidní dodávky sexy a cool MPV by těžko zvládl i Harry Potter a Ford se o to ani nepokoušel. Podle mne udělal dobře. Auto navazuje spíše na technicisní design předchůdce a předposledních generací modelů Focus a C-MAX než na divoké křivky současných fordů. Takže působí na osobní verzi dodávky patřičně - střídmě a užitečně. Příď ale nepostrádá zaoblenost a na první pohled dobrou aerodynamiku, která se potvrdila i při jízdě.

S tím kontrastuje přístrojová deska v duchu nejnovějších osobáků plná křivek, displejů, modrých ručiček a zvláštních tvarů. Osobně jsem vždy patřil k příznivcům nového nápaditého fordího stylu, takže nebudu měnit názor, ale pochopím, když si někdo bude stěžovat, že mu palubní deska s kabátem auta vůbec neladí.

Zkoušel jsem hodně dobře vybavený Grand Tourneo Connect v nejvyšší verzi Titanium s několika příplatkovými prvky. Základní verze působí výrazně chudším dojmem. Viděl jsem ji ale zatím pouze na obrázku v katalogu.

Vnitřek testovaného auta našlapaného výbavou včetně panoramatické střechy i sedmi sedačkami s docela složitým mechanismem sklápění bude silně náchylný na nejrůznější drnčení, vrzání a skřípění při přejíždění nerovností, což se potvrdilo i v mém případě. Netvrdím, že to musí být pokaždé chyba auta, někdy třeba něco nedoklaplo i vinou uživatele, každopádně jsem různých pazvuků zaregistroval i u téměř nových aut dost.

Přesto jsem si za volantem testované verze připadal útulně. Plasty kolem řidiče jsou sice výhradně tvrdé, ale vypadají kvalitně a sympaticky.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Vzdušná a zároveň útulná, hodně se inspirovala u modelů C-MAX a Focus. Výhled z auta patří mezi vůbec nejlepší mezi všemi typy vozů. Díky za něj patří dvoudílným zrcátkám umístěným šikovně dalek…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus