ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Fordu Grand C-MAX
30. července 2015

Až sedm dospělých lidí uvnitř karoserie dlouhé čtyři a půl metru převeze prodloužená verze kompaktního MPV Ford C-MAX. Grand proti krátkému C-MAXu narostl na délku, místo klasických křídlových dostal komfortnější posuvné dveře a za příplatek dvojici míst ve třetí řadě. Umí opravdu pohodlně převézt sedm dospěláků, jen ti úplně vzadu nesmějí být vyšší než přibližně 175 cm.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Až sedm dospělých lidí uvnitř karoserie dlouhé čtyři a půl metru převeze prodloužená verze kompaktního MPV Ford C-MAX. Grand proti krátkému C-MAXu narostl na délku, místo klasických křídlových dostal komfortnější posuvné dveře a za příplatek dvojici míst ve třetí řadě. Umí opravdu pohodlně převézt sedm dospěláků, jen ti úplně vzadu nesmějí být vyšší než přibližně 175 cm.

Vzhledem k tomu, že sedadla nelze na rozdíl od krátkého C-MAXu vyjímat, ale při jednoduchém skládání zajíždějí do podlahy, míří Grand více na rozvětvenější rodiny než na podnikatele a živnostníky. Ve srovnání s konkurenčními MPV nižší střední třídy potěší zejména řidiče, kteří kromě užitečných vlastností a komfortu touží i u typického rodinného auta po radosti z jízdy. To je tradičně velmi silná parketa Fordu. Příznivě hodnotím i nevelký cenový rozdíl proti krátké variantě.

Přesto za největší slabinu auta považuji právě vstupní cenu, která je proti nejlevnějším konkurentům téměř dvojnásobná.

Ford Grand C-MAX se prodává od listopadu 2010, v polovině roku 2015 došlo k modernizaci. Model se vyrábí poblíž španělské Valencie.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Na první pohled se facelift Fordu Grand C-MAX pozná podle nové vizáže přídě ve stylu Focusu, na jehož základě je postavený, i ostatních fordů. Už předchůdce zdobila hodně velká "tlama", faceliftovaná verze dostala lichoběžníkový tvar připomínající vozy Aston Martin.

Vlevo vidíte verzi před modernizací, vpravo po ní.

Přední část se vůbec neliší od krátkého C-MAXu, vizuální odlišnosti začínají od konce prvního páru dveří.

Zadní část na mě sice nepůsobí tak dynamicky jako u kratšího C-MAXe, ale musím uznat, že ve srovnání s konkurenty se povedlo Fordu asi nejlépe začlenit do karoserie vodící lišty posuvných dveří. Ty nesluší žádnému autu.

Grand C-MAX těží z toho, že není tak dlouhý a vysoký jako většina konkurentů, takže působí kompaktněji.

Uvnitř auta, zejména na přístrojové desce, designéři po modernizaci silně přibrzdili původní odvaz. Z trochu punkerské, trochu pouťové a každopádně extravagantní přístrojové desky toho moc nezbylo. Řidičova zóna nyní působí mnohem konzervativnějším a méně zajímavým dojmem než dříve.

Již dříve kvalitní odhlučnění kabiny se v roce 2015 ještě zlepšilo a patří ke špičce. Nesetkal jsem se s žádným projevem nekvalitního zpracování.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Z hlediska prostoru a pohodlí sezení jsem neměl připomínek. Existují sice kompaktní MPV s větším množstvím vzduchu kolem předních sedadel, ale zakomponovanost řidiče do kabiny podporuje radost z jíz…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus