ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Galaxy
19. června 2020

Víceúčelových aut je na českém trhu jako šafránu a vybrat si takové, kde se pohodlně sveze sedm cestujících, není nic jednoduchého. Jedním z takových je ale Ford Galaxy.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Víceúčelových aut je na českém trhu jako šafránu a vybrat si takové, kde se pohodlně sveze sedm cestujících, není nic jednoduchého. Jedním z takových je ale Ford Galaxy.

Vůz typu MPV, spadající do střední třídy, nabízí dost prostoru jak pro posádku vpředu, tak i pro spolucestující v zadních dvou řadách. I přes podobné vnější rozměry s přímými konkurenty, vyniká automobil s modrým oválem ve znaku především vnitřní prostorností, konkrétně šířkou v loktech a výškou nad hlavou. Kde naopak trochu ztrácí, je objem kufru, který je spíše průměrný. I tak Galaxy dokáže bez problému naložit celou rodinu na dovolenou se všemi zavazadly včetně jízdních kol nebo přestěhovat pár do nového bytu. Využití naleznou jistě také podnikatelé v oblasti turistiky a sportu.

Mezi další výhody bezpochyby patří komfortní podvozek, kvalitní zpracování a v neposlední řadě i dynamika naftového bi-turba. Dojem trochu kazí designové zpracování středového panelu v kokpitu řidiče, působící zastarale i přes modernizaci v závěru roku 2019.

Ford Galaxy se u nás začal prodávat poprvé v roce 1995 a v současné době se prodává jeho již čtvrtá generace. Výroba probíhá ve španělské Valencii.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Ford se snažil vykřesat z krabicoidního stylu co možná nejlíbivější vůz a poměrně se to zdařilo. Přední část odráží vzhled již známý od ostatních modelů značky a neztratila eleganci ani po posledních úpravách designu. Vůz se tolik nemračí a naopak působí sympatičtěji. Přesvědčte se sami. Horní fotka zobrazuje čtvrtou generaci před faceliftem, pod ní pak je novější verze.

V zadní části k výraznějším úpravám nedošlo a bohužel to samé lze říci i o interiéru. Změny se ale najdou. O tom více v další kapitole.

Oproti minulé generaci se Galaxy o necelé tři centimetry prodloužil a o podobnou hodnotu i rozšířil. Na vnitřních rozměrech to je znát v šířce u sedadel druhé řady, která se o 3 cm zlepšila a patří mezi nejlepšími absolutně. Není tak problém převážet tři děti připoutané vedle sebe do sedaček nejrůznějších typů, což potvrdil i test organizace Euro NCAP.

Měření prostornosti mezi první a druhou řadou sedadel ukázal mezigenerační úbytek 11 cm. To znamená propad z nejlepšího auta segmentu mezi běžný standard. Částečně to má na svědomí prodloužení kufru o 7 cm. Interiér nám přes výše zmíněný úbytek místa v podélném směru a výrazně méně dramatické zhoršení místa nad hlavou připadal prostorný a vzdušný.

Pod ruce se nám dostala verze v nejvyšší výbavě Titanium, která byla zároveň v době testování jedinou dostupnou výbavou, s pár příplatky k tomu. Není proto divu, že vůz působil honosnějším dojmem.

Například tyto adaptivní LED světlomety s neoslňujícími dálkovými světly jsou dostupné jen v paketu Technology, kde mimo jiné naleznete aktivního parkovacího asistenta, přední i zadní parkovací kameru, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu a elektricky ovládané páté dveře.

V základu vozovku osvěcují pouze halogeny. Ty jsou dodávány i s LED mlhovými světlomety s přisvěcováním do zatáček viz obrázek. 

Ani 18" kola nejsou součástí standardní výbavy, tam se obouvá do sedmnáctipalcových.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Komfort a prostor, to jsou hlavní atributy, které na řidiče dýchnou při usednutí za volant. Nastavit si ideální pozici k obrazu svému je v tomto případě velmi snadné a i basketbalista by bez větších…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus