ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Fusion Calero
10. ledna 2010

Vzhled terénního auta, délka malého vozu a vnitřní prostornost připomínající kombi nebo MPV – to je spolu s velmi příznivým poměrem ceny a výbavy hodně chutný koktejl. Namíchal ho Ford pro variantu modelu Fusion označovanou Calero.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

1.4 Duratec

Tento motor nebyl dosud testován.

1.4 Duratec Euro5

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 Duratec

Maximální výkon 74 kW sice dnes patří u šestnáctistovek k těm úplně nejnižším, ale pro malé auto jde o více než dostačující motorizaci. Líbilo se mi, že motor pěkně táhne od spodních otáček a nechybí mu ani výkonová špička.

Pětku jsem klidně mohl řadit už při padesátce.

Zvuk motoru poměrně dost proniká do kabiny, což začíná být nepříjemné od dálniční sto třicítky (asi 3800 otáček na pětku) výš.

Udávanou spotřebou se šestnáctistovka Fusionu řadí k nejžíznivějším motorům v malých autech. Skutečnost ale není vzhledem k charakteristice motoru tak hrozná hlavně při přesunu nižšími rychlostmi. Opravdový vír do nádrže udělá až dálniční tempo.

Líbilo se mi řazení. Řadicí páka sice délkou připomíná tu u transitu, ale pohybuje se ve svých drahách hladce, přesně a jistě.

Totéž se dá říct i o řízení, které mi vyhovovalo jak při manévrování na parkovišti tak při rychlejší jízdě zatáčkami.

1.6 Duratec Euro5

Tento motor nebyl dosud testován.

Podvozek

Fusion sice patří mezi konstrukční staříky a jeho vysoká karoserie není ideálním vstupním parametrem pro agilní jízdní vlastnosti, přesto by mohl spoustu konkurentů chování v zatáčkách vyučovat. Naklání se jen minimálně, stopu drží dlouho a opouští ji čitelně a klidně. Stabilizační systém jsem nijak nepostrádal, každý trochu zkušenější řidič dokáže přicházející smyk korigovat volantem a plynovým pedálem. Na umrzlých silnicích jsem se s tímhle soumarem docela vyřádil. Dobré jízdní vlastnosti přitom nejsou vykoupeny úplnou ztrátou pohodlí. Tvrdost podvozku je sice nadprůměrná, ale ne tak obtěžující jako třeba u konkurenčního vozu Kia Soul. Opravdu třikrát škoda mizerného odhlučnění, které kvality podvozku i celého auta dost sráží.

reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus