ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Fusion Calero
10. ledna 2010

Vzhled terénního auta, délka malého vozu a vnitřní prostornost připomínající kombi nebo MPV – to je spolu s velmi příznivým poměrem ceny a výbavy hodně chutný koktejl. Namíchal ho Ford pro variantu modelu Fusion označovanou Calero.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Vzhled terénního auta, délka malého vozu a vnitřní prostornost připomínající kombi nebo MPV – to je spolu s velmi příznivým poměrem ceny a výbavy hodně chutný koktejl. Namíchal ho Ford pro variantu modelu Fusion označovanou Calero.

Fusion se stal několik let po sobě nejprodávanějším zahraničním autem v Česku – a oplastovaná verze Calero uvedená na náš trh v roce 2009 k tomu přispěla.

Fusion samotný se v Česku začal prodávat už v roce 2002 jako odvozenina od minulé generace Fiesty (v roce 2006 prošel vzhledovou modernizací).

Jeho věk souvisí s největšími nevýhodami – zastaralým a laciným vzhledem přístrojové desky, špatným odhlučněním kabiny a ne právě moderními motory.

Fusion Calero by určitě neměli vyhledávat ti, kdo chtějí auto do terénu. Mimo silnice toho totiž neumí o moc víc než většina běžných malých hatchbacků. Rozhodně by o něm ale měli stejně jako o klasickém Fusionu přemýšlet ti, kdo hledají rodinné auto za rozumnou cenu a design běžného Fusionu je nudí. O něco lepší ochrana proti odřeninám je u verze Calero příjemným bonusem.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zvenčí Fusion Calero úspěšně maskuje svůj věk. Vypadá fakt dobře! Pomáhají mu v tom i „maskáče“ v podobě pseudoterénních úprav sestávajících z plastové imitace hliníkových krytů předního a zadního nárazníku nebo napodobeniny masivního oplastování. Nenechte se mýlit. Z plastu jsou pouze ochranné lišty na dveřích a úzké lemy okolo spodku karoserie. To mezi tím je pouze fólie ve stejné barvě. Celek ale vytváří dokonalý dojem robustnosti a bezpečí. Skvělá práce, designeři!

Uvnitř už je to klasický Fusion s nadbytkem plastů. Ten světlý na přístrojové desce na pohled vypadá hodně lacině, ale dotek prozradí, že je vyrobený z příjemného měkčeného materiálu. Naopak lépe vyhlížející černé plasty jsou tvrdé. Celkově interiér nezapře dobu vzniku. Ve stejném termínu jako Ford Fusion Calero jsem testoval Peugeot 207 a jde skutečně o generační rozdíl v designu, modernosti a útulnosti interiéru.

 Zpracování Fusionu ale vůbec není špatné a třeba ze srovnání se zmíněným peugeotem vycházel ford lépe. Zavírání dveří ani schránky spolujezdce má daleko od plechového a křaplavého zvuku, nezaznamenal jsem ani žádné drnčení.

To ale bohužel kontrastuje s velmi slabým odhlučněním karoserie, ve které se mísí aerodynamický hluk s tím od pneumatik a podvozku a dohromady to ve vyšších rychlostech působí hodně nekomfortně.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Strohá, jednoduchá, neútulná, ale funkční a s minimem ergonomických chyb. Hlavně ženy ocení vyšší posez než u klasických malých hatchbacků. Vytváří pocit bezpečí a přispívá k dobrému výhledu z …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus