ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Focus CC
14. dubna 2010

Kupé a kabriolety v jednom patří mezi zboží, které prodává hlavně jejich vzhled. Titul největšího krasavce mezi kompaktními vozy s pevnou skládací střechou u mě sice Focus CC nezískal, ten bych přidělil Peugeotu 308 CC, ale testovaná varianta fordu vyznačující se kombinací černé karoserie a oranžové kůže v interiéru mi přišla zatraceně přtažlivá.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Kupé a kabriolety v jednom patří mezi zboží, které prodává hlavně jejich vzhled. Titul největšího krasavce mezi kompaktními vozy s pevnou skládací střechou u mě sice Focus CC nezískal, ten bych přidělil Peugeotu 308 CC, ale testovaná varianta fordu vyznačující se kombinací černé karoserie a oranžové kůže v interiéru mi přišla zatraceně přtažlivá.

Stejně jako ostatní vozy CC si i Focus budou pořizovat především majetnější jednotlivci a páry. Lidé, kteří už se za ničím nemusejí honit, nikam nic nepřevážejí, za ničím se nepachtí, ale vychutnávají si krásu okamžiku a obdivné pohledy okolí.

Mezi přednosti Focusu CC se řadí kvalitní podvozek naladěný na komfort a zároveň umožňující nadprůměrné jízdní vlastnosti. Ty jsou ale kvůli vyšší hmotnosti dramaticky horší než u jiných karosářských verzí modelu Focus. Potěší také objemný prostor pro zavazadla.

Kromě trochu diskutabilního designu některých částí vozu a nectností typických pro většinu kabrioletů (menší tuhost karoserie projevující se vibracemi a občasným povrzáváním) bych Focusu CC nic zásadního nevytýkal. Jen ochrana proti větru mi přišla o něco horší, než bych čekal.

Ford Focus CC se světu představil na autosalonu v Ženevě 2006. Jeho příchod na trh ale provázely porodní bolesti včetně dočasného zastavení výroby, takže k českým zákazníkům přijel až rok poté.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Kombinace černé karoserie a oranžové kůže v interiéru mě prostě dostala. Testované auto se mi hodně líbilo. Určitě bych ale takovou poklonu nevysekl každému Focusu CC, který jsem zatím viděl.

Má to na svědomí hrbatá záď, kvůli níž vypadá auto z některých úhlů trochu divně. Z jiných mi ale připadalo parádní.

Samočinné stažení a natažení střechy trvá přibližně 20 vteřin.

Uvnitř najdete designové prvky z ostatních focusů, což je někdy dobře a někdy, třeba v případě modulu a páček za volantem, špatně. V nejvyšší výbavě Titanium (disponovalo jí testované auto) jsou prvky, které u hatchbacku nebo kombíku bývají za příplatek a interiéru sluší - kožené čalounění, ale také audiosystém Sony nebo automatická klimatizace.

Kůže se mi nejen líbila, ale budila ve mě dojem té nejvyšší kvality, což platilo také o některých měkčených plastech.

Tenhle pocit trochu kazí některé širší spáry a občasné povrzávání, ale nešlo o nic dramatického.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Podobná jako u ostatních focusů, a přece trochu jiná. Čahouni, smiřte se, že pro vás se kabriolety nevyrábějí. Vzhledem k tomu, že autor článku měří 174 cm, tak mu to nijak zvlášť nevadí :-) I p…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus