ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Focus kombi
11. dubna 2010

Prodloužená verze Focusu nabízí méně sex-appealu a o něco těžkopádnější a komfortněji laděné jízdní vlastnosti než hatchback. I přesto ale v zatáčkách nemá v kompaktní třídě mezi auty s pohonem pouze přední nápravy konkurenci, což je vzhledem k pokročilému věku modelu pozoruhodné. Přičinila se o to mimo jiné nejkratší karoserie mezi všemi soupeři.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Prodloužená verze Focusu nabízí méně sex-appealu a o něco těžkopádnější a komfortněji laděné jízdní vlastnosti než hatchback. I přesto ale v zatáčkách nemá v kompaktní třídě mezi auty s pohonem pouze přední nápravy konkurenci, což je vzhledem k pokročilému věku modelu pozoruhodné. Přičinila se o to mimo jiné nejkratší karoserie mezi všemi soupeři.

Mezi další pozitiva se řadí široký a krásně pravidelný kufr i možnost celkem pohodlného cestování tří dospělých na zadních sedadlech.

I díky tomu patří Focus kombi mezi oblíbenou volbu českých rodin a platí za vážného soupeře domácí Škody Octavia Combi. Přemýšlet by o něm měli i firemní zákazníci.

Největší slabinu vidím kromě nudného designu karoserie a některých laciněji působících detailech interiéru v podprůměrných parametrech motorů, zvláště těch benzinových.

Focus kombi druhé generace přijel na český trh v roce 2004. Tři roky poté se dočkal modernizace.

V Ženevě 2010 se ve světové premiéře ukázalo kombi třetí generace. Na český trh však přijede až příští rok.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Vzhled kombíku mi přijde ze všech karosářských variant nejnudnější. Neurazí, ale ani nezaujme. Prostě auto, které kolem sebe necháte projet aniž byste se ohlédli.

Ani vnitřek auta nepřitahuje zrak nějakými netradičními kreacemi, ale přijde mi mnohem líbivější než karoserie.

Některé plasty působí na pohled, omak a poklep příjemně, jiné o něco hůře. Celkový dojem z kvality se řadí dnes už spíše k podprůměru. Zavírání dveří by nemuselo mít tak kovový zvuk, na druhou stranu auto neobtěžuje při přejezdu nerovností pazvuky.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Sportovně vyhlížející a přehledná. Téměř všechny ovladače se nacházejí tam, kde bych je hledal. Focus se snaží podpořit sportovní image tím, že ve většině výbav kromě základní Ambiente a komfortní…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus