ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Fordu Focus kombi
11. února 2015

Ford Focus kombi cílí na stejnou, ale zároveň trochu jinou skupinu zákazníků než pětidveřový hatchback. I na něj budou myslet častěji muži než ženy, ale spíše tátové od rodin než singlisté a chlapi žíjící jen v páru. Tím pádem vidím klientelu verze s protaženou zádí o něco starší než u krátké verze.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Ford Focus kombi cílí na stejnou, ale zároveň trochu jinou skupinu zákazníků než pětidveřový hatchback. I na něj budou myslet častěji muži než ženy, ale spíše tátové od rodin než singlisté a chlapi žíjící jen v páru. Tím pádem vidím klientelu verze s protaženou zádí o něco starší než u krátké verze.

Při uvedení této generace v roce 2011 na trh neměl focus kvalitami podvozku mezi kombíky nižší střední třídy konkurenci. To se změnilo a v době příjezdu modernizované verze koncem roku 2014 už nejsou jeho jízdní vlastnosti výjimečné. Zejména nové kombíky z produkce koncernu VW ho ochotou zatáčet do prudkých zatáček překonávají. Stále však poskytuje velmi příjemné svezení s dobře vyváženým poměrem komfortu a radosti z jízdy.

Z hlediska prostornosti interiéru patří Focus kombi k solidnímu průměru, konkurenty překonává například šířkou kufru.

Modernizovaná verze Fordu Focus kombi útočí na zákazníky podstatně výraznějším designem přídě ve stylu značky Aston Martin. Naopak přístrojová deska se zklidnila a zároveň mi připadá trochu nudnější.

Ford Focus kombi se do Česka dováží z továrny v německém Saarlouisu.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Rozdíl mezi verzí před modernizací a po ní by s trochu nadsázky poznal na první pohled i slepý.

Vlevo vidíte starší variantu a vpravo tu novější. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Testovaná verze modernizovaného Focusu kombi navíc patřila výbavě Trend Sport obohacené o příplatkovou sadu Sport zahrnující spoustu vizuálních vylepšení. Jde například o leskle černou mřížku chladiče s tvarem včelí plástve, sportovní nárazníky, přední i zadní spojlery, zadní difuzor, nástavce prahů nebo červené brzdové třmeny. Vypadá to moc hezky, ale na rozbitých českých silnicích a v městské džungli plné vysokých obrubníků nejde o úplně praktickou výzdobu.

Zde se můžete na fotce hatchbacku podívat, jak vypadá příď výbavového stupně Trend Sport bez sady Sport.

Praktický doplněk představují příplatkové plastové chrániče hran dveří, které se automaticky vysunují a nasazují při jejich otevření a schovávají při zavírání, takže nehyzdí vzhled karoserie. Jde o ideální ochranu proti oprýskání laku po bouchnutí dveřmi do jiného auta třeba na parkovišti u obchodu. Jediným záporem těchto chráničů jsou zvuky, které tato vychytávka vyluzuje. Měl jsem pocit, jako by se uvnitř dveří přesýpaly skleněné střepy, což nepůsobí zrovna prémiovým dojmem...

Zatímco design karoserie po modernizaci získal na výraznosti a agresivitě, uvnitř se věci pohnuly opačným směrem. Z původní trochu punkerské, trochu pouťové a každopádně extravagantní přístrojové desky toho moc nezbylo. Řidičova zóna nyní působí mnohem konzervativnějším a méně zajímavým dojmem než dříve. Spousta zájemců o Focus po tom volala, ale podle mne jede o krok zpět. Zároveň mi připadalo, že plasty kolem předních cestujících už nevypadají tak hodnotně jako dříve, i když jsem neměl kromě již zmíněných zvuků při zavírání dveří s chrániči hran žádné negativní zkušenosti týkající se dílenského zpracování. Odhlučnění kabiny patří v rámci konkurence k nejlepším.

reklama
Řidičova zóna
Nízká základní poloha sezení přispívá k útulnosti a sportovní zakomponovanosti řidiče do auta. Kdo si bude připadat utopený, může se vyšroubovat nahoru. Nad hlavou je téměř rekordní množství místa, …
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus