ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Focus 5dv.
12. dubna 2010

Tradiční soupeř Volkswagenu Golf a Opelu Astra na evropském kontinentu už ve své druhé generaci pomalu odchází do důchodu. Stále má však co nabídnout, o čemž svědčí přední pozice v prodejních žebříčcích. Kromě zajímavých cen to jsou hlavně skvělé jízdní vlastnosti.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Tradiční soupeř Volkswagenu Golf a Opelu Astra na evropském kontinentu už ve své druhé generaci pomalu odchází do důchodu. Stále má však co nabídnout, o čemž svědčí přední pozice v prodejních žebříčcích. Kromě zajímavých cen to jsou hlavně skvělé jízdní vlastnosti.

Focus je tak oblíbeným vozem především mužské části populace a to jak v soukromém tak služebním provedení. Doporučil bych jej i mladým párům, díky relativně velkému kufru dobře poslouží i menším rodinám s průměrnými přepravními nároky.

Největší slabinu vidím v laciném provedení některých částí interiéru a podprůměrných parametrech většiny motorů, zejména těch benzinových.

Focus druhé generace přijel na český trh v roce 2004. Tři roky poté se dočkal modernizace.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Jsem asi jeden z mála, jimž se hatchback druhé generace Focusu líbí ještě více než ten premiérový. Ze všech stran je na hony vzdálený nudě, která vyzařuje z kombíku nebo sedanu. Mezi čím dál dynamičtěji a agresivněji vypadajícími soupeři a v porovnání s třetí generací už sice nijak nevyčnívá, ale je to zkrátka auto, na které se hlavně s pěknými litými koly rád podívám. Zajímavá mi připadá hlavně záď, která svým netypickým mírným sklonem přivádí auto na hranici mezi karoserií hatchback a liftback.

Vnitřek auta nepřitahuje zrak nějakými netradičními kreacemi, ale přijde mi líbivý.

Některé plasty působí na pohled, omak a poklep příjemně, jiné o něco hůře. Celkový dojem z kvality se řadí dnes už spíše k podprůměru. Zavírání dveří by nemuselo mít tak kovový zvuk, na druhou stranu auto neobtěžuje při přejezdu nerovností pazvuky.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Sportovně vyhlížející a přehledná. Téměř všechny ovladače se nacházejí tam, kde bych je hledal. Focus se snaží podpořit sportovní image tím, že ve většině výbav kromě základní Ambiente a komfor…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus