ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Focus čtvrté generace
26. října 2018

Ford Focus vždy platil za auto, které nabídne řidiči něco víc, než pouhou přepravu z místa A do místa B - radost z jízdy. Čtvrtá generace se v tomto ohledu blíží legendární první, a navíc přidává téměř dokonalý jízdní komfort. Z hlediska jízdních vlastností jde o nejlepší Focus všech dob. A to tvrdím po testu cenově dostupné verze Trend Edition na nejmenších šestnáctipalcových kolech s balónovými pneumatikami a jednoduchou zadní nápravou (většina verzí disponuje vyspělejší víceprvkovou).
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Ford Focus vždy platil za auto, které nabídne řidiči něco víc, než pouhou přepravu z místa A do místa B - radost z jízdy. Čtvrtá generace se v tomto ohledu blíží legendární první, a navíc přidává téměř dokonalý jízdní komfort. Z hlediska jízdních vlastností jde o nejlepší Focus všech dob. A to tvrdím po testu cenově dostupné verze Trend Edition na nejmenších šestnáctipalcových kolech s balónovými pneumatikami a jednoduchou zadní nápravou (většina verzí disponuje vyspělejší víceprvkovou).

Abych ale ego tvůrců nového Fordu Focus hned trochu zchladil. Zároveň mi čtvrtá generace vozu připadá nejvíc bezpohlavní v historii modelu z hlediska designu. Přijít k autu bez emblémů značky a sednout do něj, měl bych pocit, že sedím v Kie Ceed, nebo modelu Hyundai i30.

To ale neznamená, že bych se za volantem cítil špatně. I testovaná výbava Trend Edition vynikala v porovnání s konkurenty téměř dokonalou propracovaností ovládacích prvků. A když už jsme u té cenové dostupnosti a poměru ceny a výbavy, tak i v této oblasti patří nový Focus alespoň v roce 2018 mezi ta zajímavá auta.

Nový Ford Focus rovněž boduje mezi ostatními hatchbacky nižší střední třídy úsporností motorů. Zajímavé a pro spoustu zájemců o auto stále dost těžko skousnutelné je to, že benzinové pohonné jednotky jsou pouze tříválcové - a to nejen litry, ale i patnáctistovky.

Z hlediska prostoru v kabině si Focus nevídaně polepšil v podélné prostornosti a nabízí na podzim 2018 na zadních sedadlech více místa pro nohy než všichni konkurenti. Naopak hodně zklame objem kufru, pokud je pod podlahou plnohodnotná rezerva.

Ford Focus býval idolem mladých mužů, kteří rádi auta řídí, a ne se v nich vozí. Novinka dokáže stoprocentně splnit jejich tužby z hlediska jízdních vlastností, ale design by měl naopak souznít spíše s muži staršími a konzervativnějšími. Z hlediska praktického využití jde o auto pro jednotlivce, páry a menší rodiny.

Nový Ford Focus se v Česku prodává od druhé poloviny roku 2018. Jde o model, který se bude vyrábět a prodávat po celém světě, ale k nám se dováží z továrny v německém Saarlouisu.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Oceňuji odvahu importéra, který novinářům půjčuje i auto v druhé nejnižší výbavě Trend Edition a záměrně to při hodnocení designu hned na začátku zmiňuji.

Měl jsem ale možnost seznámit se alespoň z obrázků i s auty ve vyšších specifikacích či speciálně laděných výbavách (sportovní ST-Line, pseudo SUV Active - přijede až koncem roku 2018 či luxusní Vignale). Ty sice působí výrazněji a od zkoušené verze se v detailech liší, ale to nic nemění na tom, že je podle mne z hlediska designu Ford Focus čtvrté generace jedním z nejvíce bezpohlavních a neoriginálních aut, která jsem v poslední době testoval. Přitom předchůdci uměli šokovat jak vizáží karoserie tak přístrojové desky a byli rozhodně nezaměnitelní.

Kdybyste z nového Fordu Focus sloupali všechny znáčky Fordu a nápisy "Focus", budete si nejspíš myslet, že vidíte zvenčí Kiu Ceed a uvnitř Hyundai i30. Zboku možná starší Mazdu 3 nebo BMW řady 1.

Ne, že by to bylo auto ošklivé, ale hlavně zezadu je absolutně zaměnitelné a neoriginální. Pryč jsou například uličnické zadní světlomety ve tvaru zdviženého prostředníčku z předchozího Focusu, ty nové jsou zcela tuctové.

Příď s tlamou ve stylu vozu Aston Martin alespoň navazuje na předchozí generaci, ale dnes tento styl vyznává také každý druhý automobil.

Podobné je to s přístrojovou deskou, kde alespoň zaujmou přístroje s kombinací digitálního a analogového zobrazení.

Na druhou stranu chválím kvalitu většiny použitých materiálů a péči o detail. I testovaná levná verze měla odkládací schránky ve dveřích čalouněné a podobné prostory ve středovém panelu vystlané gumovými podlážkami, aby v nich nerachtaly klíče a další předměty.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Zatímco ve Focusu třetí generace jsem si připadal trochu utopený, tady jsem ke svému překvapení viděl i v nejnižší poloze se svými 174 cm výšky na kapotu. Nemyslete si ale, že budete sedět stejně vy…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus