ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Fiesta po modernizaci
3. prosince 2012

Když se auto prodává tak dobře jako čtvrtá generace Fordu Fiesta, nemuseli by na ní teoreticky designeři v polovině životního cyklu téměř sahat. Proto překvapí, že se nejoblíbenější evropský malý vůz posledních let po modernizaci docela dramaticky změnil. Výraznější příď ve stylu značky Aston Martin má k fordíku přilákat víc mužů.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Když se auto prodává tak dobře jako čtvrtá generace Fordu Fiesta, nemuseli by na ní teoreticky designeři v polovině životního cyklu téměř sahat. Proto překvapí, že se nejoblíbenější evropský malý vůz posledních let po modernizaci docela dramaticky změnil. Výraznější příď ve stylu značky Aston Martin má k fordíku přilákat víc mužů.

Mírně se měnila také přístrojová deska, jejíž povedený design rovněž zůstává výraznou konkurenční výhodou. Potěší i bohatá standardní výbava z hlediska bezpečnosti, každá Fiesta obsahuje sedm airbagů a stabilizaci. Není divu, že po modernizaci obhájila plný počet pěti hvězd v nárazových testech Euro NCAP. Vynikajícími parametry se chlubí nové benzinové tříválcové motory EcoBoost dopované turbem. Zaujmou některé unikátní chytré funkce jako třeba možnost nastavit pomocí informací v různých klíčích auto pro každého člena rodiny na míru a dětem omezit třeba rychlost nebo hlučnost audiosoustavy.

Podvozek testované verze mi připadal sportovnější a trochu méně komfortní než dřív, možná ale za to mohla velká šestnáctipalcová kola. Prostorově zůstává Fiesta v průměru. Na testované verzi s nejsilnějším motorem EcoBoost a v nejlepší verzi Titanium se jen těžko hledaly vyložené slabiny. Nejméně výkonné motory patří mezi lenochy.

Třídveřovou Fiestu bych doporučil téměř výhradně jednotlivcům nebo párům, převládat budou mladší ročníky. Vyhoví i maminám s menšími dětmi.

Čtvrtá generace Fordu Fiesta se v Česku začala prodávat koncem roku 2008, na sklonku roku 2012 prošla modernizací.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Už před modernizací patřila Fiesta k vozům, která přitahují zraky kolemjdoucích, a slušelo jí to. Přešlo přišla po úspěšných čtyřech letech prodeje výrazná modernizace.

Na první fotce vidíte tvář Fiesty před modernizací a na druhé po ní. Fotky si můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu. Tlama ve stylu vozů Aston Martin opravdu upoutá a i na malém autě vypadá působivě a zároveň roztomile. Měnil se rovněž tvar světlometů nebo zrcátek. Na zádi proběhlo změn méně, ale světlomety se trochu liší. Každopádně novinka vypadá ještě výrazněji, ale nejsem si jistý, jestli to s tou vyzývavostí trochu nepřehnala, a neodradí hlavně některé méně extrovertní zákaznice. To platí i o nových zářivých barvách karoserie.

Každopádně potěším všechny, kterým se u novinky líbí chromovaný gril, protože ten patří ke standardu všech verzí. Ani nejlevnější fiesta tak nebude vypadat jako chudobka.

Proužek diod pro denní svícení najdeme ve standardu nejvyšší verze Titanium.

Mírně inovovala i přístrojová deska nebo třeba výplně dveří. Zvlášť vnitřek testované nejvyšší verze Titanium vypadá opravdu hodně stylově a high-tech. Potěšil mne příjemně měkčený plast ve vrchní části palubky. Připadalo mi, že se dveře zavírají o něco méně hlučně než dříve a při prvním testu se nestalo, že by auto na nerovnostech povrzávalo nebo drnčelo, což jsem před modernizací zažil. Zkrátka zatím platí to, že facelift přinesl do interiéru Fiesty ještě o něco větší kvalitu, která už dříve převyšovala průměr ve třídě malých aut.

reklama
Řidičova zóna
Je super připadat si i v malém a dostupném autě jako na palubě kosmické lodi budoucnosti, kde vám navíc skoro všechno připadá srozumitelné a přátelské. Málokterá přístrojová deska vypadá tak moderně…
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus