
Test osmé generace Fordu Fiesta
19. července 2017
Řidičova zóna

Komfortní, moderní a antistresová.
Se svou výškou 174 cm jsem neměl sebemenší problém uvelebit se za volantem, aniž by mi něco překáželo v pohybu.
Potěšil i velmi dobrý výhled do předoboku daný šikovným umístěním zrcátka a děleným A-sloupkem.
Ford Fiesta osmé generace může být vybaven početnou armádou asistenčních systémů. Při prvních jízdách jsem krátce vyzkoušel pouze systém varování před opuštěním jízdního pruhu, který řidiče na tento problém upozorňuje nepříliš znatelnými vibracemi do volantu. V palubním systému si lze nastavit i možnost udržování jízdního pruhu. V kombinaci s adaptivním tempomatem tak může Fiesta chvíli jet i v režimu „autopilota.“
Líbila se mi pěkná grafika výstupu parkovací kamery.
Oba druhy testovaných sedadel (na snímku jsou z verze ST-Line, na začátku příští kapitoly z výbavy Titanium) mi hodně vyhovovaly tvarem, tvrdostí i rozměry. Snad jen sedák by mohl být o něco delší, zato opěru pro bedra a držení těla v zatáčkách jsem hodnotil jako špičkové.
Zkoušel jsem ale zatím pouze příplatkovou polokoženou variantu sedadel (standard pro Vignale), v základních látkových jsem zatím neseděl.
V ruce jsem držel dva různé volanty.
Kožené provedení pro druhou výbavu Titanium potěší tloušťkou věnce i příjemným tvarováním v místech úchopu.
Tlačítka na ramenech volantu sice nejsou právě pohledná, ale rychle jsem se s nimi naučil pracovat. Patří ke standardní výbavě každé Fiesty. Volant u verze Trend je ale plastový a zatím jsem ho nedržel v ruce.
Ještě více se mi líbil volant pro výbavu ST-Line s perforováním a příjemným zploštěním ve spodní části.
Přístroje nové Fiesty jsou mnohem usedlejší a méně výrazné než "brýle" u sedmé generace. Barevný displej patří ke standardu pouze v luxusním provedení Vignale. U nižších výbav je černobílý, ale stejně velký.
Středový sloupek testovaných variant zdobil osmipalcový tablet coby nejvyšší varianta výstupu multimediální soustavy (standard výbavy Vignale).
Potěšilo mne jeho vhodné umístění v zorném poli i parádní grafika, zejména u navigačních map. Trochu horší to bylo s citlivostí při pokusech zmenšovat a zvětšovat výřez mapy dvěma prsty, a nejvíc mě vadilo, že v horkém létě při venkovních teplotách nad 35 stupňů byl displej rozpálený tak, že jsem se bál spálení prstů.
Velký displej mezigeneračně výrazně snížil počet tlačítek na středovém panelu, například ovládání klimatizace ale zůstává samostatné.
Výbavy Titanium a ST-Line mají displej o něco menší, s úhlopříčkou 6,5 palců.
V katalogu jsem si prohlédl i displej pro základní výbavu Trend s rozměrem 4,2 palce, který je také barevný a obsahuje bluetooth handsfree a odnímatelný držák na mobilní telefon, ale není dotekový.
Kabina a kufr
Ford Fiesta osmé generace se poprvé stává čtyřmetrovým autem. Zatímco předchůdce měřil na délku 3969 mm, novinka se celkovou délkou 4040 mm řadí mezi průměrně dlouhé modely své třídy.
Zatím jsme nestihli interiér auta změřit podle naší metodiky, ale místa na nohy ani nad hlavou není na zadních sedadlech ze subjektivního pohledu právě nazbyt. Dva lidé s výškou 180 cm by si už za sebe podle mne nesedli.
Pokud ale měříte 174 cm jako já, bude vám sezení ve druhé řadě vyhovovat.
Potěší, že nová Fiesta patří mezi plnohodnotně pětimístná auta. Prostřední opěrka ve druhé řadě podepře hlavu i dospělému člověku a ani sezení na tomto nejméně oblíbeném místě v autě není tak nepohodlné jako u jiných aut.
Základní objem zavazadlového prostoru se podle výrobce zvětšil z 276 litrů na 303 litrů, což byl v roce 2017 mezi malými hatchbacky solidní průměr.
Kufr se dá zvětšovat sklápěním opěradel zadních sedadel, ale mezi nimi a podlahou zavazadelníku vzniká velký schod.
Ten se dá vykrýt falešnou podlahou (standard u Vignale), ale v bocích kufru pak překážejí docela velké úchyty.
