ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test osmé generace Fordu Fiesta
19. července 2017

Osmou generací hatchbacku Fiesta překročil Ford v mnoha ohledech mantinely kategorie malých aut. Dospělost jízdního projevu testovaných verzí dosahovala úrovně nižší střední třídy a v roce 2017 velmi připomínala model Focus.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

V první fázi prodeje se osmá generace Fiesty prodává s dvěma benzinovými pohonnými jednotkami, které mají tři válce, a jedním čtyřválcovým turbodieselem.

Základní motor bez turba 1.1/51 kW neslibuje velké dynamické zážitky (0-100 km/h za 14,9 s) ani superúsporný provoz (4,7 l/100 km), o mnoho lépe na tom ale nebude ani jeho silnější verze 1.1/63 kW (14,0 s a 4,7 l/100 km).

Mnohem lépe na tom je přeplňovaný tříválec 1.0 Ecoboost. Už základní verze s maximem 74 kW se kromě špičkově nízké spotřeby chlubí i rozumnou dynamikou, silnější varianty 92 a 103 kW už patří k velmi svižným a stále nadprůměrně úsporným.

Sportovní ambice nemá turbodiesel 1.5 TDCi/63 kW, který dokáže akcelerovat z klidu na 100 km/h za 12,5 s. Jeho spotřeba patří mezi malými auty s naftovými motory k průměru.

reklama

1.1/63 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 EcoBoost/74 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 EcoBoost/74 kW AT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 EcoBoost/92 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Zatím jsem zkoušel pouze manuální šestistupňové řazení u nejsilnějšího benzinového motoru 1.0 EcoBoost/103 kW. 

Jeho kulisa mi připadala uživatelsky velmi příjemná. Páka přesně a lehce zapadá k jednotlivým rychlostním stupňům. Šestistupňové řazení jsem zkoušel i u silnějšího dieselu, který se do Česka nebude dovážet, a tam mi připadalo výrazně zatuhlejší.

Základní motor 1.1 je spojený pouze s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou.

Verze 1.0 EcoBoost/74 kW může být na přání spojena se šestistupňovým automatem, který jsem ale zatáím netestoval. 

Řízení

Mezigeneračně mi připadalo o něco sportovnější. Znamená to, že i při malém pohybu volantem auto poměrně dost zatočí. Zmenšila se i vůle kolem středové polohy, řízení mi připadalo plynulejší a agilnější.

Podvozek

Jízdní vlastnosti osmé generace Fordu Fiesta patří mezi malými hatchbacky k naprosté špičce. Mezigeneračně se zlepšila zejména sportovnost auta při jízdě zatáčkami. Speciálně při testech o centimetr snížené a lehce přitvrzené verze ST-Line na sedmnáctipalcových kolech o roměru 205/45 ZR17 jsem si chvílemi připadal jak za volantem komfortní motokáry.

Podvozek šokuje svou dospělostí, která by slušela autům i o třídu výš a v roce 2017 se blížila většímu Focusu. Užíval jsem si průlety táhlými zatáčkami, serpentiny i rychlou dálniční jízdu. Je to velký pokrok proti minulé generaci, která byla naladěna spíše do komfortu.

Jízdní pohodlí se mezigeneračně mírně zhoršilo, ale neznamená to v rámci malých hatchbacků nic horšího než velmi solidní průměr.

Zkoušel jsem i naftové auto se standardním podvozkem na šestnáctipalcových kolech 195/55 R16 (standard pro český trh!) a jeho jízdní vlastnosti se od ST-Line na sedmnáctkách příliš nezměnily. 

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus