ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Fiesta ST
12. listopadu 2018

Malý ostrý hatchback je populární hlavně mezi bezstarostnou mládeží. Bude jí ale vonět jen benzinový tříválec, i když silný? To jsme zjišťovali v testu tohoto velmi zábavného vozu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Malý ostrý hatchback je populární hlavně mezi bezstarostnou mládeží. Bude jí ale vonět jen benzinový tříválec, i když silný? To jsme zjišťovali v testu tohoto velmi zábavného vozu.

Peugeot 208 GTi, Volkswagen Polo GTI nebo Renault Clio RS. To jsou hlavní konkurenti, se kterými musí nový Ford Fiesta ST soupeřit. Aktuální generace se ale nebojí jít do neprobádaných vod. Do práce totiž zavolala tříválcový motor EcoBoost. A to by se někomu nemuselo líbit. Přece jen spojení sportovního vozu a tříválce nejde úplně dohromady.

Jenže pak si sednete za volant a je všechno rázem jinak. Fiesta ST si vás získá jízdním projevem, agilitou i zvukem. Má ale i pár problémů. Jedním z nich je stále příliš tvrdý podvozek. Fiestu ST jsme testovali na podzim roku 2018 bohužel se sjetým letním obutím. A tak jsme si užili i trochu adrenalinu.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Designový rozdíl mezi aktuální a minulou Fiestou ST není tak zásadní. Jde spíš o evoluci, než revoluci. Auto ale trochu narostlo, nový model měří na délku 4068 mm, široká je 1735 mm a vysoký 1469 mm. Stará Fiesta ST měřila 3975 mm, široká byla 1709 mm a vysoká 1495 mm. Novinka je tedy delší, širší a nižší a tím pádem už vypadá lépe.
Vozu velmi sluší nejen modré lakování, ve kterém přijel do testu, ale třeba i voštinová maska chladiče, která mu dodává na drsnosti. Červený nápis ST je samozřejmostí.
Mlhová světla si našla místo ve sportovním nárazníku a jsou proklatě nízko.
Nečekanou parádičkou jsou full-LED světlomety, za které si u Fiesty ST můžete připlatit. Vypadá s nimi opravdu moc dobře.
Kola jsou pak kapitolou samou pro sebe. Disky z minulé generace vedle nich najednou vypadají spíš směšně. Měli jsme největší možnou velikost, tedy osmnáctky s pěkným vzorem.
Pod disky prosvítají parádní třmeny brzd natřené na červenou.
Velkým problémem ale pro nás byl stav pneumatik testovaného vozu. Vzhledem ke špatnému zacházení měly gumy velikosti 205/40 sjeté boky a vzorek na tom nebyl také moc dobře. U takového auta je lepší počítat s častou výměnou. Hlavně vpředu.
Záď zdobí přítlačné křídlo v laku karoserie.
Hezká jsou i LED brzdová světla, pod nimiž opět najdete nápis ST, to aby bylo jasno!
Nejdůležitější součástí zádě jsou ale dvě lešenářské trubky, kterým můžete říkat výfuky. Ty budou v našem testu hrát ještě důležitou roli. Zatím můžeme říci, že hlavně díky nim je jasné, že Fiesta ST nebude žádný čajíček.
A jak je na tom Ford uvnitř? Samozřejmě po nastoupení hned poznáte, že jste ve sportovním voze. Vše tu sedí tak jak má. Více si povíme v další kapitole.
 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Nová generace Fordu Fiesta předvádí, že i tato automobilka umí kvalitně zpracovat interiér. To je případ i jeho sportovní verze ST, u které si nejde z hlediska kvality nebo slícování dílů na nic stě…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus