ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Fiesta ST
20. září 2014

Kdybych uvažoval o relativně dostupném autě autě jen pro radost, pro občasné svezení na okruhu a pro řádění na okreskách v nedělních liduprázdných ránech, pak by pro mě právě Ford Fiesta ST patřil mezi nejvážnější kandidáty.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Kdybych uvažoval o relativně dostupném autě autě jen pro radost, pro občasné svezení na okruhu a pro řádění na okreskách v nedělních liduprázdných ránech, pak by pro mě právě Ford Fiesta ST patřil mezi nejvážnější kandidáty.

Nerad opisuji od kolegů, ale tentokrát si pomůžu příměrem britského Top Gearu, který Fiestu ST vyhlásit autem roku 2013 s jednoduchým vysvětlením: "Je to auto, které vám vyčaruje úsměv na tváři." Přesně takový pocit mám z Fiesty ST i já. Z hlediska kvality jízdních vlastností podle mě nemá mezi sportovními verzemi malých hatchbacků konkurenci.

K tomu přidává třídveřová Fiesta ST atraktivní vizáž karoserie a interiéru, příznivou cenu, pocit kvality a nádherně výhružné vrčení skvělého čtyřválcového turbomotoru 1.6 EcoBoost.

Pokud bych měl hledat slabiny, tak se netýkají primárního zaměření Fordu Fiesta ST na relativně dostupné malé auto pro zábavu. Samozřejmě, že na rodinné ježdění relativně tvrdý a nepraktický třídveřový hatchback úplně není.

Zapáleným řidičům, kteří si chtějí dopřát luxus auta pro zábavu a nemají na to miliony, ale poslouží dokonale.

Aktuální provedení Fordu Fiesta ST se na českém trhu prodává od roku 2013.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Už klasická třídveřová Fiesta s tlamou ve stylu vozů Aston Martin působí poutavě a zároveň roztomile. Fiesta ST přikrčená k zemi o 1,5 cm se na první pohled zepředu odlišuje sexy mřížkou chladiče ve tvaru včelích pláství a logem ST, v našem případě i speciální oranžovou metalízou určenou pouze pro sportovní verzi.

Vlevo vidíte klasickou třídveřovou Fiestu, vpravo sportovní verzi ST. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Atraktivitu exteriéru podtrhuje i zadní spojler nabo standardně montovaná sedmnáctipalcová kola s pneumatikami 205/40 R17.

Interiéru Fiesty ST dominují sportovní sedadla Recaro, které jsou u lépe vybaveného stupně ST+ částečně čalouněná kůží.

Celkově na mě auto působilu v měřítku malých vozů nejen moderně a atraktivně, ale také kvalitně.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Je super připadat si i v malém autě jako na palubě kosmické lodi budoucnosti, kde se vám navíc skoro všechno zdá srozumitelné a přátelské. Až na standardně montovaná sportovní sedadla Recaro a d…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus