ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Fordu Fiesta 5dv.
14. února 2013

Když se auto prodává tak dobře jako čtvrtá generace Fordu Fiesta, nemuseli by na něj designeři v polovině životního cyklu téměř sahat. Proto překvapí, že se nejoblíbenější evropský malý vůz posledních let po modernizaci v roce 2012 docela dramaticky změnil. Výraznější příď ve stylu značky Aston Martin má k fordíku přilákat víc mužů.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Když se auto prodává tak dobře jako čtvrtá generace Fordu Fiesta, nemuseli by na něj designeři v polovině životního cyklu téměř sahat. Proto překvapí, že se nejoblíbenější evropský malý vůz posledních let po modernizaci v roce 2012 docela dramaticky změnil. Výraznější příď ve stylu značky Aston Martin má k fordíku přilákat víc mužů.

Mírně se od předchozí verze Fiesty liší také přístrojová deska, jejíž povedený design zůstává výraznou konkurenční výhodou. Potěší i bohatá standardní výbava z hlediska bezpečnosti, každá Fiesta obsahuje sedm airbagů a stabilizaci. Není divu, že po modernizaci obhájila plný počet pěti hvězd v nárazových testech Euro NCAP. Vynikajícími parametry se chlubí nové benzinové tříválcové motory EcoBoost dopované turbem. Zaujmou některé unikátní chytré funkce jako třeba možnost nastavit pomocí informací v různých klíčích auto pro každého člena rodiny na míru a dětem omezit maximální rychlost nebo hlučnost audiosoustavy. Podvozek nabízí přitažlivý koktejl hbitosti a komfortu.

Prostorově zůstává Fiesta v průměru.

Na testované verzi s benzinovým oturbeným tříválcem EcoBoost v nejlepší verzi Titanium se kromě vyšší ceny jen těžko hledaly vyložené slabiny. Nejméně výkonné motory ale patří mezi lenochy.

Pětidveřová Fiesta sice vyhoví i malým skromným rodinám, ale doporučil bych ji hlavně jednotlivcům a párům mladších ročníků nebo maminám s menšími dětmi.

Čtvrtá generace Fordu Fiesta se v Česku začala prodávat koncem roku 2008, na sklonku roku 2012 prošla modernizací.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Už před modernizací patřila Fiesta k vozům, která přitahují zraky kolemjdoucích, a slušelo jí to. Přešlo přišla po úspěšných čtyřech letech prodeje výrazná proměna.

Na první fotce vidíte tvář Fiesty před modernizací a na druhé po ní. Fotky si můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu. Tlama ve stylu vozů Aston Martin opravdu upoutá a i na malém autě vypadá působivě a zároveň roztomile. Měnil se rovněž tvar světlometů nebo zrcátek. Na zádi proběhlo změn méně, ale světlomety se trochu liší. Každopádně novinka vypadá ještě výrazněji, ale nejsem si jistý, jestli to s tou vyzývavostí trochu nepřehnala, a neodradí hlavně některé méně extrovertní zákaznice.

Každopádně potěším všechny, kterým se u novinky líbí chromovaný gril, protože ten patří ke standardu všech verzí. Ani nejlevnější fiesta tak nebude vypadat jako chudobka.

Proužek diod pro denní svícení najdeme ve standardu nejvyšší verze Titanium.

Mírně inovovala i přístrojová deska nebo třeba výplně dveří. Zvlášť vnitřek testované nejvyšší verze Titanium vypadá opravdu hodně stylově a high-tech, sluší mu dvoubarevné provedení ladící s odstínem laku karoserie (lze mít na přání).

Potěšil mne příjemně měkčený plast ve vrchní části palubky. Připadalo mi, že se dveře zavírají o něco méně hlučně než dříve a nestalo se, že by auto na nerovnostech povrzávalo nebo drnčelo, což jsem před modernizací zažil. Zkrátka zatím platí to, že facelift přinesl do interiéru Fiesty ještě o něco větší kvalitu, která už dříve převyšovala průměr ve třídě malých aut.

Musím ale podotknout, že zkoušená verze, kterou vidíte na většině obrázků, by kvůli příplatkové výbavě přišla v době testu na 450 tisíc. Rozhodně tak neodpovídá běžné Fiestě, se kterou odjíždí z prodejny český zákazník.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Je super připadat si i v malém a dostupném autě jako na palubě kosmické lodi budoucnosti, kde vám navíc skoro všechno připadá srozumitelné a přátelské. Málokterá přístrojová deska vypadá tak moderně…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus