ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Edge
24. června 2019

Ford Edge je původně americký model, na který jsme v Evropě dlouho čekali. Nakonec se ale modrý ovál smiloval a poslal ho i na český trh. Po příchodu faceliftu dostal nový motor, který je nyní jedinou volbou a pár vizuálních úprav.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Ford Edge je původně americký model, na který jsme v Evropě dlouho čekali. Nakonec se ale modrý ovál smiloval a poslal ho i na český trh. Po příchodu faceliftu dostal nový motor, který je nyní jedinou volbou a pár vizuálních úprav.

Edge se v českých cenících objevil teprve v roce 2016. Nyní přišel čas na facelift, který vzhled vozu mírně posunul. Prvním modelem, který jsme po faceliftu testovali byla navíc luxusní verze s označením Vignale ve vínovém provedení, která dělá z Edge opravdu stylový koráb silnic. Z jízdy je ovšem patrné, že by se mu na amerických rovných cestách líbilo přece jen o trochu víc než na českých okreskách.

Edge je vozem pro ty, kteří potřebují prostor, výkonný motor pro dlouhé přesuny a pohon všech kol hodící se například při využití vozu jako tahače koňského přívěsu nebo přepravníku lodí. Na druhé straně, sportovní jízdní vlastnosti, kterými byly fordy proslavené, od tohoto velkého SUV nečekejte.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Vnější design velkého SUV, které lze mimo jiné i díky cenovce výrazně nad hranicí jednoho milionu korun řadit do prémiového segmentu, odráží zaměření tohoto vozu na poněkud bohatší klientelu. Tudíž designéři by ani nedostali povolení příliš popustit uzdu své fantazii. Tvary jsou elegantní, linie přesně vyznačené a boční profil vhodně kombinuje eleganci a sportovnost.
Ford Edge si opravdu na silnici umí vzít slovo. Jde přece jen o velké SUV, kterému na délku naměříte 4834 mm, na šířku 1928 mm. Aktuálně (červen 2019) se nabízí jen ve dvou výbavách, které dříve byly top. Jde o ST Line a Vignale. Stejně si všichni vybírali jen top verze. My máme Vignale, z čehož se odvíjí i vnější pojetí auta.
Luxus dává jasně najevo pořádná chromovaná maska chladiče.
Nápis Vignale je také poměrně velký. Najdeme ho na boku vozu i na zádi.
Světlomety jsou nyní full-LED a jsou chytré.
Zadní brzdovky prošly jen lehkou retuší.
Kola Vignale měla 20“, ale na komfortu se naštěstí nepodepsala.
A jak je to uvnitř? Tohle je černá kožená verze a tak tedy trochu tmavá, ale luxus tu hraje opět prim. Stačí se pak podívat na sedadla. Račte nastupovat!

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Vůz využívá stejnou podvozkovou platformu jako mondeo nebo velkoprostorové modely S-Max, či Galaxy. Z toho plyne použití stejných technických řešení. Kompletně převzata byla například palubní desk…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus