ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Edge
18. května 2016

Trvalo to dlouho, než Ford Edge dorazil na český trh. První generace velkého SUV se prodávala jen za oceánem, druhá se ukázala v evropské premiéře už v roce 2014, ale teprve začátkem roku 2016 se objevila v českých cenících. V prodejnách si ho můžete prohlédnout od konce května téhož roku.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Trvalo to dlouho, než Ford Edge dorazil na český trh. První generace velkého SUV se prodávala jen za oceánem, druhá se ukázala v evropské premiéře už v roce 2014, ale teprve začátkem roku 2016 se objevila v českých cenících. V prodejnách si ho můžete prohlédnout od konce května téhož roku.

V řadě SUV, která Ford nabízí, nyní plní roli vlajkové lodi. Pod ním je Kuga a v roce 2017 dorazí i malý Ecosport.

Edge je vozem pro ty, kteří potřebují prostor, výkonný motor pro dlouhé přesuny a pohon všech kol hodící se například při využití vozu jako tahače koňského přívěsu nebo přepravníku lodí. Na druhé straně, sportovní jízdní vlastnosti, kterými byly fordy proslavené, od tohoto velkého SUV nečekejte.

Nový Ford Edge jsme nejprve vyzkoušeli na zahraniční prezentaci v okolí Mnichova. O měsíc později se dostavil ke klasickému týdennímu testu. Ačkoliv šlo o stejný motor, mohli jsme vůz detailněji prověřit. A tak jsme ho rovnou využili na dlouhý přesun z Prahy do Budapešti a zpět.

 

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Vnější design velkého SUV, které lze mimojiné i díky cenovce výrazně nad hranicí jednoho milionu korun řadit do prémiového segmentu, odráží zaměření tohoto vozu na poněkud bohatší klientelu. Tudíž designéři by ani nedostali povolení příliš popustit uzdu své fantazii. Tvary jsou elegantní, linie přesně vyznačené a boční profil vhodně kombinuje eleganci a sportovnost.

Zajímavým prvkem je světelná linie táhnoucí se přes celou záď.

Přídi dominuje mohutná maska chladiče s vodorovnými lamelami. Dojem luxusu dodává hojné využití tmavého chromu.

Verze Sport, která by postupně měla být nahrazena označením ST Line, má navíc vzadu pod nárazníkem difuzor.

Hlavní rysy interiéru jsou dány skutečností, že vůz je postaven na podvozkové platformě, kterou využívá Mondeo, a rovněž velkoprostorové modely S-Max a Galaxy. Tudíž palubní deska je prakticky stejná.

Oživením (v černém interiéru, který byl v testovaném voze), bylo bílé prošití kůže a koženky na obložení dveří, bocích sedadel a středové loketní opěrce. 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Vůz využívá stejnou podvozkovou platformu jako mondeo nebo velkoprostorové modely S-Max, či Galaxy. Z toho plyne použití stejných technických řešení. Kompletně převzata byla například palubní des…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus