ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

První test nového Fordu B-MAX - auta, do něhož se nejlépe nastupuje
28. srpna 2012

Unikátní auto, u něhož při nastupování nepřekážejí sloupky mezi první a druhou řadou sedadel - to je hlavní poznávací znamení Fordu B-MAX. Ten jinak patří mezi malá víceúčelová auta kategorie MPV stejně jako třeba Škoda Roomster.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
První test nového Fordu B-MAX - auta, do něhož se nejlépe nastupuje
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Unikátní auto, u něhož při nastupování nepřekážejí sloupky mezi první a druhou řadou sedadel - to je hlavní poznávací znamení Fordu B-MAX. Ten jinak patří mezi malá víceúčelová auta kategorie MPV stejně jako třeba Škoda Roomster.

Další zvláštností B-MAXu jsou posuvné zadní dveře, tedy prvek relativně běžný u větších MPV, ale mezi těmi menšími nevídaný.

Obě odvážná řešení výrazně usnadňují nastupování do auta i nakládání větších předmětů. Daní za to je však velká hmotnost dveří a také vyšší základní cena auta než u konkurentů. Bezpečnost auta bez sloupků je ale stejná, nebo dokonce vyšší než u soupeřů. S přehledem získalo pět hvězd v nárazových testech Euro-NCAP.

Ford B-MAX bych doporučil hlavně těm, kteří nejvíce využijí jeho unikátní přednosti - tedy méně pohyblivým starším párům a rodinám s malými dětmi.

B-MAX mezi konkurenty vyniká ještě bohatou standardní bezpečnostní výbavou, úsporností některých motorů a jízdním komfortem i jistotou podvozku při vyšších rychlostech. Za nevýhodu považuji malý objem kufru.

Ford B-MAX se v Česku nabízí od konce léta 2012. Vyrábí se v Rumunsku u města Craiova.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Auta se "šoupačkami" místo klasických křídlových dveří většinou nebývají žádní krasavci. Mimo jiné je hyzdí i jizva v podobě vodící lišty dveří. B-MAX ale mezi nimi patří k nejpohlednějším. Zvlášť v testované oranžové barvě a nejvyšší výbavě Titanium mu to podle mě hodně slušelo. Dost se podobá většímu C-MAXu, zepředu i menšímu modelu Fiesta, z něhož konstrukčně vychází.

Základní provedení Ambiente s černými klikami a zrcátky, plechovými čtrnáctipalcovými koly, bez projektorových světlometů, bez chromování a zadního spoileru asi dost sex-appealu ztratí.

Největší pozornost na autě samozřejmě poutá "otevřená náruč" v podobě chybějících B-sloupků mezi první a druhou řadou sedadel. Fotku si můžete zvětšit kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Přístrojová deska se téměř shoduje s tou u Fordu Fiesta. Vypadá zajímavě a moderně.

Interiér nejdražších variant mi připadal na první pohled v rámci malých aut velmi kvalitní. Palubka s měkčeným plastem ve vrchní části působí příjemně a hodnotně. U jednoho z testovaných kusů ale občas vibrovala nějaká součástka uvnitř výdechů ventilace. Také zabouchnutí těžkých dveří řidiče by mohlo být tlumenější.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
První, co řidiče překvapí při nástupu na jeho místo, jsou zatraceně těžké přední dveře. Ty totiž obsahují výztuhy suplující zpevňující funkci B-sloupku, takže celkově váží o 50 kg (v součtu hmotnost…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus