ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Grand C-MAX
20. listopadu 2012

Až sedm dospělých lidí uvnitř karoserie dlouhé čtyři a půl metru. Ford se přidal k výrobcům, kteří kromě základní varianty kompaktního multifunkčního vozu MPV vyrábějí ještě prodlouženou. Jeho nový Grand C-MAX proti krátkému C-MAXu narostl na délku, místo klasických křídlových dostal komfortnější posuvné dveře a za příplatek dvojici míst ve třetí řadě. Umí opravdu pohodlně převézt sedm dospěláků, jen ti úplně vzadu nesmějí být vyšší než přibližně 175 cm.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Až sedm dospělých lidí uvnitř karoserie dlouhé čtyři a půl metru. Ford se přidal k výrobcům, kteří kromě základní varianty kompaktního multifunkčního vozu MPV vyrábějí ještě prodlouženou. Jeho nový Grand C-MAX proti krátkému C-MAXu narostl na délku, místo klasických křídlových dostal komfortnější posuvné dveře a za příplatek dvojici míst ve třetí řadě. Umí opravdu pohodlně převézt sedm dospěláků, jen ti úplně vzadu nesmějí být vyšší než přibližně 175 cm.

Vzhledem k tomu, že sedadla nelze na rozdíl od krátkého C-MAXu vyjímat, ale při jednoduchém skládání zajíždějí do podlahy, míří Grand více na rozvětvenější rodiny než na podnikatele a živnostníky. Ve srovnání s konkurenty potěší zejména řidiče, kteří kromě užitečných vlastností a komfortu touží i u typického rodinného auta po radosti z jízdy. To je tradičně velmi silná parketa Fordu. Příznivě hodnotím i velmi malý cenový rozdíl proti krátké variantě.

Za asi největší slabinu auta považuji fakt, že některé prvky výbavy (například tempomat) nelze objednávat za příplatek samostatně, ale pouze v paketech s dalšími položkami.

Ford poprvé zveřejnil ceníky Grand C-MAXu v říjnu 2010, začátek prodeje se datuje od listopadu 2010.

Ford Grand C-MAX se vyrábí poblíž španělské Valencie.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zadní část na mě sice nepůsobí tak dynamicky jako u kratšího C-MAXe, ale musím uznat, že ve srovnání s konkurenty se povedlo Fordu asi nejlépe začlenit do karoserie vodící lišty posuvných dveří. Ty nesluší žádnému autu.

Grand C-MAX těží z toho, že není tak dlouhý a vysoký jako většina konkurentů, takže působí kompaktněji.

Přední část se vůbec neliší od krátkého C-MAXu, vizuální odlišnosti začínají od konce prvního páru dveří.

Uvnitř auta se designéři slušně odvázali. Zmizela strohost a účelnost přístrojové desky minulé generace C-MAXu. Ztvárnění přístrojů, ovladačů na volantu i některých rádií překypuje kreativitou, místy je to slušná divočina.

Příkladem budiž třeba příplatkové rádio Sony. Fotku si můžete zvětšit kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Nebo další prvek z výbavy na přání, ruční brzda ve tvaru písmene Z.

A takhle v noci svítilo pracoviště řidiče jednoho z testovaných aut ve vyšším stupni Titanium se spoustou příplatků.

Když porovnám přístrojové desky C-MAXu a VW Touran, je to jako by vedle sebe seděli rocková hvězda a úředník. Ford se výrazně přiblížil francouzské designerské škole.

Potěšilo mne kvalitní odhlučnění kabiny. Nesetkal jsem se s žádnými příznaky nekvalitního zpracování. Uměl bych si ale představit tlumenější zavírání předních dveří.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Veselá a hravá. Z hlediska prostoru a pohodlí sezení jsem neměl připomínek. Existují sice auta s větším množstvím vzduchu kolem předních sedadel, ale zakomponovanost řidiče do kabiny podporuje rad…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus