ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Ka+
28. března 2017

Ford použil jméno bývalého třídveřového minivozu pro pětidveřové auto o třídu větší. Na evropské trhy včetně českého uvedl Ka+ v roce 2016, kdy se pomalu chýlila ke konci éra čtvrté generace úspěšného Fordu Fiesta, a na trh se chystalo páté pokračování, o němž se vědělo, že bude o dost dražší.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Ford použil jméno bývalého třídveřového minivozu pro pětidveřové auto o třídu větší. Na evropské trhy včetně českého uvedl Ka+ v roce 2016, kdy se pomalu chýlila ke konci éra čtvrté generace úspěšného Fordu Fiesta, a na trh se chystalo páté pokračování, o němž se vědělo, že bude o dost dražší.

Ford Ka+ tedy má vyplnit mezeru, která vznikne po uvedení nové Fiesty na trh v roce 2017, a nabídnout lidem cenově dostupné auto velikosti Škody Fabia.

V březnu 2017, kdy jsme Ford Ka+ testovali, ale cena nepatřila ke konkurenčním výhodám tohoto vozu.

Zato se mi velmi líbil jeho komfortní podvozek, který by mohl přilákat ke koupi zejména jednotlivce a páry staršího ročníku narození. Design testovaného auta ale přitahoval spíše mladší ročníky.

Naopak velmi se mi nelíbila lacinost auto projevující se například hlasitým a kovově znějícím zabouchnutím pátých dveří.

Ford Ka+ se do Česka dováží až z daleké Indie.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Auto v testované verzi se zlatavou metalízou a zajímavými litými koly se líbilo hlavně mladším ročníkům. Třeba moji dospívající synové by se zkoušené verzi nebránili. Ale jen do té doby, než zjistili, že v době testu stála i s příplatky přibližně 350 tisíc korun.

Mě tvary karoserie Fordu Ka+ oslovily o něco méně. I když se zejména příď trochu podobá Fiestě čtvrté generace, tvary karoserie mi připadají takové bachratější a nepříliš ladné.

Také uvnitř se Ford Ka+ inspiroval Fiestou, což se projevuje například modrým podsvícením přístrojové desky nebo modrými ručičkami v přístrojích.

Nečekejte žádnou modernu v podobě velkých dotekových displejů. Nic takového Ford Ka+ nemá. Je to taková stará škola.

Zatímco design považuji za věc subjektivní a problém bych v něm neviděl, zarazily mne některé příznaky lacinosti. Jde například o hlasité cvaknutí zámku pátých dveří při jejich otvíráním přes dálkový ovladač. Zabouchnutí dveří do kufru zní jako kopnutí do prázdné plechovky.

Přístrojovou desku tvoří výhradně tvrdé plasty, které od sebe dělí na můj vkus občas dost široké spáry. Při přejíždění se však neozývaly žádné pazvuky.
Tady máte důkaz o lacinosti plastů okolo spínací skříňky. Byly dost poškrábané od klíčku.

Odhlučnění kabiny patří mezi malými auty k těm horším.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Na sezení za volantem Fordu Ka+ jsem si musel dost zvykat. Prostor na nohy je totiž hodně úzký. Když jsem se chtěl přisunout blíže k volantu, překážel mě středový sloupek. To by se dalo u většiny …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus