ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Mustang Convertible
24. listopadu 2017

Auto pro ryzí radost z jízdy, které jde v mnoha ohledech proti současným trendům, to je šestá generace sportovního kupé Ford Mustang, ať už ve verzi Fastback, tedy kupé (vedeme jak samostatný model), nebo jako kabriolet Convertible se stahovací plátěnou střechou. Poprvé v půlstoleté historii tohoto modelu se Američané rozhodli pro výrobu verze speciálně určené evropským řidičům.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Auto pro ryzí radost z jízdy, které jde v mnoha ohledech proti současným trendům, to je šestá generace sportovního kupé Ford Mustang, ať už ve verzi Fastback, tedy kupé (vedeme jak samostatný model), nebo jako kabriolet Convertible se stahovací plátěnou střechou. Poprvé v půlstoleté historii tohoto modelu se Američané rozhodli pro výrobu verze speciálně určené evropským řidičům.

To ale neznamená, že by sporťáku nezůstala některá americká "špecifiká". Zapomeňte například na spoustou Evropanů stále ještě preferované preferované naftové motory. K dispozici jsou jen dva benziňáky - čtyřválec dopovaný turbem pro ty, kterým záleží i na spotřebě, a plnotučný atmosféricky plněný pětilitrový osmiválec pro pravověrné petrolheady.

K dispozici je pouze pohon zadních kol, což spolu s rozložením hmotnosti, které se blíží ideálu "půl na půl", zaručuje zábavu s házením zadku a pro ty zkušenější i parádní driftování.

Dvoudveřový čtyřmístný kabriolet s délkou karoserie téměř 4,8 m nemá v Česku moc přímých konkurentů. Kabriolety prémiových německých značek jsou výrazně dražší.

Pokud bychom auto posuzovali podle praktických kritérií, je ve spoustě parametrů zoufale špatné. Například zadní dvě místa jsou opravdu nouzová a symbolická (i když o něco lépe využitelná než u kupátka), spotřeba osmiválce zvlášť po městě děsivá. Zato poměr ceny a zábavy zůstává i přes několikeré zdražení modelu od uvedení na trh výborný. Jde o jedno z mála aut nabízející kombinaci osmiválce, pohonu zadních kol a manuálního řazení, i když ani příznivci automatu nepřijdou zkrátka.

Jezdit Fordem Mustang zvládne každý řidič, ale na limitu si ho užijí jen zkušení šoféři. Krocení výkonných motorů při pohonu zadních kol s tuhým sportovním řazením i chodem pedálů chce cvik. Pořizovat si ho budou hlavně muži, pro které jsou sportovní auta vášní a vysokou životní prioritou. V případě kabrioletu navíc vstupuje do hry romantika v podobě letního slunce nad hlavou.

Šestá generace Fordu Mustang se na českém trhu nabízí od začátku léta 2015.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Design auta se opravdu hodně povedl, i když černý kabriolet se mi zdaleka nelíbil tolik jako žluté kupé. Vůz přitažlivě snoubí sportovnost, agresivitu, americkost a retro odkazy na předchozí generace Mustangu.

Specialitou verze Convertible je samozřejmě stahovací plátěná střecha. Její stažení probíhá pomocí elektromotorku velmi rychle, i s okénky přibližně deset vteřin. Doaretovat, nebo při natahování odaretovat, se ale musí ručně. Skládá se mimo zavazadlový prostor. Manipulovat s ní lze i při pomalé jízdě.

Každý Mustang se chlubí parádními devatenáctipalcovými koly s černým lakováním a emblémem koníka. Verzi GT, tedy osmiválec, poznáte i podle větších brzdových třmenů Brembo.

Provedení GT má i několik dalších podpisů na karoserii.

Módě LED světlometů Ford Mustang nepodlehl, svítí xenony.

Interiér Mustanga nabízí kombinaci luxusu a sportovnosti. Standardem je už od nejlevnější verze například voňavé kožené čalounění.

Objevil jsem sice v kabině některé prvky z Mondea a jiných fordů jako například obrazovku multimediálního systému nebo některé páčky a tlačítka, ale není jich tam zbytečně moc, takže atraktivní interiér působí originálně a svébytně.

Na americké auto jsem byl příjemně překvapen kvalitou materiálů i jejich zpracováním.

Na rozdíl od kupé je ale kabina kabrioletu špatně odhlučněná od aerodynamických šumů i dalších hluků a to i při natažené střeše. Hodně jsem vnímal i hluk od pneumatik. Karoserie se navíc hodně kroutí a vibruje, takže jsem zaregistroval i množství pazvuků, na které jsem si u kupátka nestěžoval.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Výška nad hlavou není u kabrioletu takovým problémem jako u kupátka. Za prvé jsme pod plátěnou střechou naměřili pro řidiče o dva centimetry navíc proti plechové u kupé. A za druhé ji mohou čahouni …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus