ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fiat Tipo hatchback
11. září 2020

Stylový design, zábavné jízdní vlastnosti, prostorná kabina a především nízká cena - to je Fiat Tipo v karoserii hatchback.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Stylový design, zábavné jízdní vlastnosti, prostorná kabina a především nízká cena - to je Fiat Tipo v karoserii hatchback.

Jméno Tipo použila automobilka Fiat ve své historii již několikrát. Naposledy nesl tento název v letech 1988 - 1995 malý ikonický vůz, který nahradil model Ritmo. Tipo se stalo velmi úspěšným a v roce 1989 dokonce získalo titul Evropské auto roku.

Novodobé Tipo pak na tyto zdary navázalo, když se stalo lídrem svého segmentu v Itálii a umisťuje se v první desítce nejprodávanějších modelů kategorie v sedmi evropských zemích. Je rovněž druhým nejglobálnějším modelem značky Fiat s více než 70procentním prodejem mimo Itálii.

Úspěch modelu Tipo začal prakticky ihned po uvedení na trh, což dokazuje prestižní ocenění Autobest - Nejlepší koupě roku 2016, které mu udělila porota 30 novinářů z nejdůležitějších evropských automobilových periodik. 

V roce 2017 dokonce Fiat Tipo objel ve standardním provedení svět za 133 dní a během 400 hodin najel 41 000 kilometrů. To vše bez dodatečné servisní asistence. Během své cesty navštívil 22 zemí a 122 měst.

Svými vnějšími rozměry se pohledný Ital řadí mezi pětimístné kompaktní hatchbacky. Na českém trhu mu konkurují například Škoda Scala, Kia Ceed, Opel Astra nebo třeba modernizovaný Hyundai i30. Fiat Tipo boduje především základní cenovkou, která v září roku 2020 činí 314 900 Kč. Nadchl nás také svým hravým řízením, jednoduchostí kabiny, designem karoserie, ale také prostorností. Naopak zklamaní jsme byli z lacinosti interiéru, líného atmosférického motoru i nedostatku asistenčních systémů.

Modelová řada Tipo zahrnuje hned tři karosářské verze zkoušený hatchback, sedan a kombi. K dispozici pak je hned v pěti výbavových stupních - Pop, Street, Mirror, Lounge a vrchol nabídky tvoří S-Design. Nám se do redakce dostala jedna z těch lacinějších Street. Pod kapotou testovaného exempláře pracovala benzinová "čtrnáctistovka" bez turba o výkonu 70 kW. Přenos hnací síly na přední kola zaručovala 6stupňová manuální převodovka.

Fiat Tipo v Česku prodává od roku 2016 a vyrábí se v Turecku. Zanedlouho by pak na trh měla dorazit omlazená verze.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Design byla vždy silná stránka italských tvůrců aut, což potvrzuje i model Tipo. Disponuje proslulou rovnováhou a zaručuje osobitost a styl bez ztráty funkčnosti. V každém ohledu je vůz příjemným a praktickým řešením. Nám se líbí především kombinace sportovního stylu a elegance. Zvenčí parádně maskuje svou nízkou cenu.

Zkoušené provedení Street je určeno především mladým zákazníkům, kteří touží po dynamicky vypadajícím, stylovém a dostupném autě.

Tato verze oproti výbavě Pop přidává nová 16palcová leskle černá litá kola, zatmavená okna a kontrastní tmavé detaily na krytech zrcátek, masce chladiče a vnějších i vnitřních klikách dveří.

Charakter stupně výbavy Street dotvářejí odvážná světla denního svícení DRL a specifické logo.

Na zadní části vozu nalezneme světlomety, které svou vizáží nijak nevybočují z kompletního designového jazyka Fiatu.

Nachází se zde také podpis mladistvé varianty Street.

Kabina naopak doslova kříčí laciností. Řidiče a posádku obklopují výhradně tvrdé ošklivě zpracované plasty. Potěší aspoň to, že při jízdě neskřípají ani nevydávají jiný nepříjemný zvuk. 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Jak jsme již zmiňovali v předchozí kapitole, interiér zrovna krásou neoplývá. I přes to je ale sezení za volantem příjemné a hlavně přirozené. Takřka ve vteřině jsme si našli svou ideální polohu sed…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus