ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fiatu Panda
23. září 2021

Může nabídnout pět míst pro dospělé, úsporný a výkonný benzinový dvouválcový turbomotor a stejně jako minulá generace i pohon všech kol. Má relativně velký kufr a komfortní podvozek. Současná generace minivozu Fiat Panda zkrátka dokáže kromě role klasické nákupní tašky suplovat i některé úlohy mnohem větších aut.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Útulná a zajímavá, ale ne vždy zcela ideální z hlediska umístění a provedení ovládacích prvků. Řidič sedí docela vysoko a má dobrý výhled. Místa na nohy sice není kvůli robustnímu středovému sloupku do šířky mnoho, ale plochy, které se dostávají do kontaktu s koleny, jsou příjemně zaoblené a relativně měkké.

Sedadla jsou pohodlná z hlediska materiálu, ale sedáky nepodpírají ideálně stehna a opěradlům chybí lepší tvarování, takže jsme z nich v zatáčkách vyklouzávali. Nejvíce nám vadily tvrdé plastové opěrky hlavy - a to na všech pěti místech.

Kožený volant je standardem pouze v nejvyšší výbavě Cross. Je příjemně tvarovaný a dobře padne do ruky, vyhovovala nám i tloušťka věnce. Nastavit lze pouze jen výškově.

Z jeho ramen se dají kombinací tlačítek a rolerů ovládat některé funkce rádia, telefon, hlasové ovládání nebo pohyb v palubním menu. Zatímco tlačítka nám připadala OK, rolery jsou příliš malé, takže jsme je dost často omylem zmáčkli a tím volili věci, které jsme nechtěli.

Mnohem víc se nám zamlouvalo velké tlačítko obsluhy palubního počítače na vrchu spínače stěračů. Škoda ale, že není třeba jako u renaultů dělené, aby se člověk mohl pohybovat v menu obsahujícím například průměrné spotřeby a rychlosti oběma směry. Takhle nám trvalo věčnost, než jsme se mezi spoustou položek proklikali u dvou sousedních hodnot z jedné na druhou a zpět.

Hodnoty se objevují na poměrně velkém displeji mezi rychloměrem a otáčkoměrem, jehož grafika je na dnešní dobu dost retro.

Vrchní část středového sloupku patří audiosoustavě, která došla změn a od výbavy Sport se chlubí dotykovým multifunkčním displejem. Na dotyk reaguje poměrně rychle a grafikou také neurazí. Pro nižší verze je za příplatek 13 tisíc korun. Úplný základ se dodává pouze s přípravou pro rádio. Bohužel není v nabídce navigace.

O patro níže se nachází ovládání ventilace a klimatizace (automatická na obrázku je standardem terénních výbav City Cross a Cross), a spodní díl přísluší řadicí páce a tlačítkům stahování oken. Zatímco řadička je v Pandě příjemně po ruce, na ovládání oken si musíte zvyknout.

Přepínání mezi odlišnými typy podkladu a asistentem pro sjíždění svahu lze pomocí otočného voliče vedle držáku na nápoje.

Pod ním se nachází tlačítka pro vyhřívání předních sedadel. Ty jsou pouze v rámci paketu za příplatek.

Panda údajně nabízí čtrnáct různých odkládacích prostor. Nepočítali jsem je, ale bylo jich opravdu dost všech možných tvarů a velikostí.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Proti minulé Pandě vyrostla novinka na délku o více než 11 cm a s 3,65 m míří k horní hranici miniaut.

Větší délka karoserie se ale bohužel neprojevuje na podélné prostornosti kabiny, která se naopak zhoršila. Fiat Panda je jedním z nejtěsnějších aut z hlediska místa na nohy a dva cestující s výškou 180 cm by si za sebe neměli sednout bez otlačených kolen. Zkoušeli jsme za sebe posadit dva figuranty s výškou 185 cm a kroutila se jim kolena do stran.

O dva centimetry se zhoršilo i místo na hlavu na krajních zadních sedadlech. Ani to už by nemělo stačit lidem s výškou 180 cm k tomu, aby si vzpřímeně sedli s hlavou v opěrce a nedřeli o strop.

Zlepšila se pouze šířka v loktech, která se bude hodit u pětimístného provedení (5 míst je za příplatek od vyšší výbavy City Life, v základu dostanete Pandu čtyřmístnou) při převážení třech cestujících na zadních sedadlech. Interiér Pandy nabízí nadprůměrně dobrou prostornost, co se šířky týče. Chválíme Pandu také za to, že si i doprostřed může celkem pohodlně sednout i menší dospělý.

Dělení zadního opěradla není u Pandy samozřejmostí, jde o příplatkovou výbavu. Musí se tak při rozšiřování kufru sklopit celá zadní lavice, čímž se auto stane pouze dvoumístným. Škoda, že s nástupem nové generace vypadla možnost posouvat zadní lavici.

Po sklopení opěradla vzniká mezi ním a podlahou kufru vysoký schod.

Potěšil i tento malý praktický prvek, díky kterému si bezpečnostní pás při manipulaci s opěradly nikam neskřípnete.

Mezi variabilitou interiéru nejlevnější pandy a auta s několika příplatky je tedy velký rozdíl. Základní provedení neumí skoro nic, za příplatky je ale možné udělat z fiátku miniaturní MPV, tedy multifunkční auto.

Proti starší Pandě se mírně zvětšil objem kufru (výrobce udává 225 místo dřívějších 206 l), když přidal pár centimetrů na délku a hloubku. Nová Panda nabízí jeden z nejobjemnějších zavazadlových prostorů mezi miniauty. Hlavně starší ročníky potěší i nízká nákladová hrana.

Ke sklápění pátých dveří slouží poutko neobvykle přišroubované imbusem. Přijde nám to jako takové rustikální řešení a k Pandě to tak nějak sedí.

Za takovou chromovanou koncovku výfuku by se nemusel stydět kdejaký sportovní vůz.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Nabídka motorů je na tuto kategorii vozů poměrně bohatá. Před modernizací do roku 2018 to bylo ještě o něco zajímavější, jelikož jako jediné miniauto nabízela Panda ještě vznětový čtyřválec 1.3 Mult…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus