ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nového Fiatu Panda
21. března 2012

Může nabídnout pět míst pro dospělé, posuvnou zadní lavici, moderní úsporný a výkonný benzinový dvouválcový turbomotor nebo naftový motor. Má relativně velký kufr a komfortní podvozek. Stejně jako minulá generace dostala i verze s pohonem všech kol. Nová generace minivozu Fiat Panda zkrátka dokáže kromě role klasické nákupní tašky suplovat i některé úlohy mnohem větších aut.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Může nabídnout pět míst pro dospělé, posuvnou zadní lavici, moderní úsporný a výkonný benzinový dvouválcový turbomotor nebo naftový motor. Má relativně velký kufr a komfortní podvozek. Stejně jako minulá generace dostala i verze s pohonem všech kol. Nová generace minivozu Fiat Panda zkrátka dokáže kromě role klasické nákupní tašky suplovat i některé úlohy mnohem větších aut.

V jiných parametrech ale nestačí ani přímým konkurentům, kterých se rojí čím dál víc. Jde hlavně o místo na nohy nebo podprůměrné parametry základního motoru - benzinové dvanáctistovky.

Minulou generaci Pandy, která se do září 2012 prodávala souběžně jako Panda Classic, kupovali hlavně důchodci kvůli dobrému poměru ceny a prostoru. Nová Panda i díky svému vzhledu o část této klientely přišla, zato ulovila více mladších párů a žen. Velmi nenáročným famíliím může posloužit i jako rodinné auto. Celkově se však její prodej v Česku proti předchůdkyni výrazně propadl.

Zatímco předchozí Panda se vyráběla v Polsku, novinka se vrátila do Itálie. Sjíždí z pásů v továrně Pomigliano.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Kdybyste nevěděli, co je to čtverokolec, tak přesně tímto termínem pojmenovali marketingoví specialisté z Fiatu design nové Pandy. Mými slovy hranatou karoserii ohladili oblinami a tím, že na ni v některých místech nalepili masivní plasty. Auto tak působí trochu obtloustle a robustně ve stylu módní vlny terénních SUV, dobrácky a přátelsky, ale sex-appealem alespoň z mého pohledu neoplývá. Stejně jako její předloha z říše zvířat ale bude spoustě lidem připadat roztomilá.

Čtverokolce najdeme i uvnitř nové Pandy.

Zvlášť přístrojová deska, to je samý čtverokolec. Ovladače rádia, ventilace a klimatizace, tlačítka na rádiu, tvar hlavice řadicí páky - jeden čtverokolec vedle druhého. Podle mě nic moc líbivého, ale působí to docela útulně. Fotku si můžete stejně jako všechny ostatní v testu zvětšit kliknutím na ni.

To kliknutí a zvětšení doporučuji hlavně zde. Fotka vypadá jako nějaký omyl, ale když se na plast zadíváte pozorně, zjistíte, že je celý hustě popsaný písmenky PANDA. Jméno auta tak máte na různých místech interiéru asi miliónkrát. To mi připadá roztomilé a hravé.

Designéři si vyhráli i s ruční brzdou. Tahá se za ní chlapácky, její tvar se mi líbí, ale úplně praktický není. Když jsem potřeboval auto rychle natočit v zatáčce, tak jsem nebyl zdaleka tak úspěšný jako s klasickou ručkou.

Všechny tři testované Pandy působily při jízdě kvalitně zpracovaným dojmem. Odnikud se neozývaly žádné pazvuky. Dojem z kvality se ale trochu vytrácí, když zavíráte dveře. Zvukový doprovod tohoto úkonu stále trochu připomíná kopnutí do plechovky. Zato chod ovladačů je příjemně tlumený.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Útulná a zajímavá, ale ne vždy zcela ideální z hlediska umístění a provedení ovládacích prvků. Řidič sedí docela vysoko a má dobrý výhled. Místa na nohy sice není kvůli robustnímu středovému sloup…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus