ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fiatu Panda
23. září 2021

Může nabídnout pět míst pro dospělé, úsporný a výkonný benzinový dvouválcový turbomotor a stejně jako minulá generace i pohon všech kol. Má relativně velký kufr a komfortní podvozek. Současná generace minivozu Fiat Panda zkrátka dokáže kromě role klasické nákupní tašky suplovat i některé úlohy mnohem větších aut.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Může nabídnout pět míst pro dospělé, úsporný a výkonný benzinový dvouválcový turbomotor a stejně jako minulá generace i pohon všech kol. Má relativně velký kufr a komfortní podvozek. Současná generace minivozu Fiat Panda zkrátka dokáže kromě role klasické nákupní tašky suplovat i některé úlohy mnohem větších aut.

V jiných parametrech ovšem nestačí ani přímým konkurentům, kterých sice pomalu ubývá, ale stále se jich tu najde dostatek. Jde hlavně o místo na nohy nebo podprůměrné parametry čtyřválcového motoru - benzinové dvanáctistovky.

Minulou generaci Pandy, která se do září 2012 prodávala souběžně jako Panda Classic, kupovali hlavně starší lidé kvůli dobrému poměru ceny a prostoru. Nynější verze, které prospěla úprava vzhledu v závěru roku 2020, láká spíše mladší páry a ženy.

Velmi nenáročným rodinám může posloužit i jako plnohodotné auto. Celkově se však její prodej v Česku proti předchůdkyni výrazně propadl.

Zatímco předchozí Panda se vyráběla v Polsku, aktuální generace se vrátila do Itálie. Sjíždí z pásů v továrně Pomigliano d‘Arco.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Kdybyste nevěděli, co je to čtverokolec, tak přesně tímto termínem pojmenovali marketingoví specialisté z Fiatu design Pandy. Jinými slovy, hranatou karoserii ohladili oblinami a v některých místech nalepili masivní plasty. Auto tak působí trochu obtloustle a robustně ve stylu módní vlny terénních SUV, dobrácky a přátelsky, ale o nějakém sex-appealu tu z našeho pohledu nemůže být řeč. Stejně jako její předloha z říše zvířat ale bude spoustě lidem připadat roztomilá.

Modernizace v závěru roku 2020 přinesla jen drobné korekce zevnějšku, na celkovém vjemu se to nijak výrazně nepodepsalo.

Zde vidíte vůz po faceliftu.

Takto vypadal minivůz předtím.

S odhodláním do terénu se dokáže obléct i do slušivého offroadového obleku Cross. Samozřejmostí jsou ochranné kryty podvozku, přední mlhové světlomety a LED denní svícení. Nechybí ani tažná oka v kontrastní červené barvě.

Základem jsou čtrnáctipalcová ocelová kola (175/65 R14), my jsme obouvali do 15“ kol v pěkném designu. Člověk by skoro řekl, že jsou to „liťáky“. Zdání ovšem klame, litá kola jsou určená pouze pro výbavu Sport a jsou o palec větší.

Čtverokolce najdeme i uvnitř Fiatu Panda.

Zvlášť přístrojová deska, to je samý čtverokolec. Ovladače rádia, ventilace a klimatizace, tvar hlavice řadicí páky - jeden čtverokolec vedle druhého. Tento vzhled si malý Ital drží už téměř deset let a větší úpravy by mu jen prospěly. Sice vnitřek vozu působí útulně, je již ale velmi zastaralý, a to nezměnila ani modernizace, která přinesla jen lepší infotainment, ale jinak vše zůstalo takřka stejné.

Fotka vypadá jako nějaký omyl, ale když se na plast zadíváte pozorně, zjistíte, že je celý hustě popsaný písmenky PANDA. Jméno auta tak máte na různých místech interiéru asi miliónkrát. To nám připadá roztomilé a hravé.

Designéři si vyhráli i s ruční brzdou. Tahá se za ní chlapácky, její tvar se do celého konceptu hodí, ale úplně praktický není.

Testovaná Panda ve verzi Cross působila při jízdě kvalitně zpracovaným dojmem. Odnikud se neozývaly žádné pazvuky. Dojem z kvality se ale trochu vytrácí, když zavíráte dveře. Zvukový doprovod tohoto úkonu stále trochu připomíná kopnutí do plechovky. Zato chod ovladačů je příjemně tlumený.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Útulná a zajímavá, ale ne vždy zcela ideální z hlediska umístění a provedení ovládacích prvků. Řidič sedí docela vysoko a má dobrý výhled. Místa na nohy sice není kvůli robustnímu středovému sloupku…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus