ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fiatu 500X po faceliftu
8. března 2019

Crossover italské automobilky prošel faceliftem. Hlavní změnou ale není posunutí povedeného designu, jako spíš nástup nových motorů. Ty nabízí zajímavé parametry, se kterými se auto neztratí nejen ve městě, ale i v přírodě.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Stejně jako třeba u Mazdy CX-3 řidič pocítí, že se auto nachází na pomezí malých vozů a nižší střední třídy, která již bývá považována za rodinnou. Je to tady takové stísněnější, i když naměřené místo v loktech není špatné ani na poměry MPV nižší střední třídy.

Celkově menší jsou například přední sedačky. Pěkné je ale provedení kůže se semiší, takže jsou sedačky pohodlné.

Potěší příjemně dlouhé sedáky dobře podpírající stehna i výrazné bočnice slušně držící tělo v zatáčkách, vadily mi příliš dopředu vystrčené opěrky hlavy i vrchní část opěradla. Sedadla rozhodně na pohled vypadají spíš jako u sportovněji střiženého vozu. Pozor ale, řeč je o top verzi Cross. I v ní si musíte navíc ještě připlatit za elektricky nastavitelné sedadlo a ještě ke všemu pouze u řidiče. Pro ostatní tento paket není k dispozici.

Výhled do předoboku patří mezi vozy SUV díky dělenému sloupku a poloze zrcátka k nejlepším. Nestane se tak, že by se vám tam třeba zatoulal chodec.

Zato dozadu patří 500X mezi tanky. Parkovací senzory si musíte dokoupit v paketu nebo je najdete ve výbavě Cross. Kameru lze mít pak pouze za příplatek, tedy v paketu.

Nový volant napravil nevzhledný design modelu před faceliftem. Drží se parádně i když není tak výrazně tvarovaný jako u verze před faceliftem. Oproti dřívějšku je potažení volantu kůží v ceně každé výbavy.

Tlačítka poznají majitelé jeepů, jsou dostatečně velká. Ovládá se jimi třeba palubní počítač, tempomat, které dostanete s vozem standardně.

Nově je standardní i ovládání multimediálního systému včetně telefonu připojeného přes bluetooth handsfree.

Zajímavostí je, že tlačítka voleb audia se nenacházejí pouze v přední části volantu, ale i na odvrácené straně. Tady se reguluje hlasitost nebo ladí stanice. Tuhle možnost mají u Fiatu už dlouho a je to dobrý nápad.

Nevelké přístroje se ukrývají ve trojici tubusů, Fiat zatím nešel cestou obrazovky, která by je kompletně nahradila.

Prostřední tubus je plně digitální. Škoda, že barevný dostanete jen za příplatek. Člověk se v něm dozví nejrůznější údaje z palubního počítače včetně stranového i dopředného přetížení, nebo brzdného zpomalení, což je hezké na efekt, ale vlastně na nic. Ale proč ne?

Fiat 500X patří mezi praktické vozy ve smyslu možností odkládání nejrůznějších předmětů rozličné velikosti. Má i dvě přihrádky před spolujezdcem, což je praktické. Na tu horní ale řada lidí zapomene.

Dvouzónová klimatizace a vyhřívání sedadel je u top verze samozřejmostí, jinak ale dostanete jen standardní klimu. Nechybí možnost připojit dvě USB i výstup AUX.

Takto pěkně vypadá displej multimediálního systému. Toto je jeho verze bez navigace a je standardem pro všechny vábavy.

Už minule jsme zkoušeli i příplatkové bezpečnostní asistenty. Udržování jízdního pruhu funguje nejen jako upozornění formou blikání na displeji, ale také jako aktivní zásah do řízení. Proti jiným autům však šlo o zásah slabý, který si většinou nedokázal poradit ani s pozvolnými zatáčkami.

Víc se nám líbilo monitorování mrtvého úhlu, které funguje nejen jako blikání diody v zrcátkách, pokud je vedlejší pruh obsazený, ale i výstražně pípá, pokud chcete na auto vedle sebe najet.

Doporučuji si před koupí pořádně projít ceník vozu. Nabídka paketů je poměrně široká a může auto pěkně vyšperkovat. Paketů je celkem 16 a za velmi rozumné peníze dostanete bohatou výbavu.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Fiat 500X měří na délku 4,27 cm. Je tak kupodivu delší než mohutněji vyhlížející Jeep Renegade, se kterým má shodné technické základy. V rámci třídy kompaktních SUV nicméně patří k nejmenším autům.

To se projevuje i na podélné prostornosti, která se faceliftem nemění. Podle naší metodiky jsme Fiatu 500X naměřili na straně spolujezdce jedno z nejslabších míst na nohy, stejné jako u Dacie Duster. Postačí k tomu, aby si za sebe sedli bez otlačení kolen dva cestující s výškou kolem 180 cm. Takhle vysoký pasažér ale na zadních místech nenajde úplné pohodlí z hlediska místa nad hlavou. Zde dostal přednost design před praktičností a 500X je v rámci konkurence na chvostu.

Naopak z hlediska šířky v loktech jde o slušný průměr. Hlavně na předních sedadlech si nebudou překážet ani dvě "hrany". Rovněž vzadu nejde o žádnou katastrofu, ale tři dospělí si do druhé řady nesednou kvůli chybějící opěrce hlavy na prostředním místě. Vzdálenost mezi sedákem a stropem je tu navíc ještě bližší než na krajích. Zadní krajní sedadla poskytují cestujícím slušný komfort.
Variabilita interiéru nepřevyšuje hatchbacky.

Opěradla zadních sedadel se sklápějí přímo na sedáky, takže vzniká šikmá plocha a schod.

Ten zahladí mezipodlaha polohovatelná ve dvou výškách.

Výrobcem udávaný objem zavazadlového prostoru 350 litrů patří k nejhorším mezi všemi kompaktními SUV. Naše měření ale zjistilo po vyjmutí falešné podlahy slušnou hloubku kufru. Délkou a šířkou zavazadlového prostoru sice patří 500X pod průměr, ale reálný objem kufru nám nepřipadá tak špatný jako udávaná čísla. Zřejmě někteří ze soupeřů udávají nadsazené hodnoty.

Jestli kufru něco chybí, tak je to více praktických prvků, jako jsou háčky a nejrůznější držáky.

Podívejme se ještě pod podlahu, kde se skrývá plnohodnotná rezerva. To je ale pouze příplatková výbava, za kterou si doporučujeme zaplatit.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Facelift přinesl novou nabídku motorů. Z benzinových jednotek si můžete pořídit 1.6 E-Torq o výkonu 110 koní a také novou 1.0 FireFly a 1.3 FireFly s výkony 120 a 150 koní. Diesel zastupují známé …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus