ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fiatu 500X po faceliftu
8. března 2019

Crossover italské automobilky prošel faceliftem. Hlavní změnou ale není posunutí povedeného designu, jako spíš nástup nových motorů. Ty nabízí zajímavé parametry, se kterými se auto neztratí nejen ve městě, ale i v přírodě.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Facelift přinesl novou nabídku motorů. Z benzinových jednotek si můžete pořídit 1.6 E-Torq o výkonu 110 koní a také novou 1.0 FireFly a 1.3 FireFly s výkony 120 a 150 koní.

Diesel zastupují známé motory MultuJet a to jak jedna-trojka (95 k), jedna-šestka (120 k) tak dvoulitr. Ten má výkon 150 koní a jako jediný se dodává s pohonem všech kol. Povinností je k němu povedený devítistupňový automat ZF.

Novinkou je možnost k vybraným motorizacím dostat dvouspojkovou automatickou převodovku DDCT, která je ale jen šestistupňová. Chybí jí také možnost manuální řazení páčkami pod volantem.

Nabídka Fiatu 500X patří spolu s jeho sourozencem Jeepem Renegade mezi nejširší v dané kategorii.

 

reklama

1.6 E-TorQ

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 FireFly

Tento motor nebyl dosud testován.

1.3 FireFly DDCT

Výkon 111 kW nabízí zcela nový motor FireFly ve své nejsilnější verzi. Ta je spojena s automatickou dvouspojkovou převodovkou. První dojem je, že motor sedí autu jako ulitý. Nejen pro městské používání, ale i na výletech mimo město. Tichý provoz po nastartování je jednoznační bonus, navíc přeplňovaná jednotka má velmi pěkný zvuk ve vyšších otáčkách.

Motor jsem tradičně prověřil na otáčky ve dvou standardních rychlostech. Při zařazené šestce točí jednotka při 90 km/h lehce přes 2000 otáček za minutu. Při dálničních 130 km/h je to 3000 otáček. Z toho je patrné, že pokud budete chtít jezdit ještě rychleji, musíte se připravit na vyšší hlučnost od motoru a také spotřebu. Pro normální cestování je ale vše v pořádku.

A jak je na tom se spotřebou? Tabulka udává kombinovanou hodnotu 6,4 litru benzinu na 100 km. K tomu se ale spíš dostanete, pokud nebudete využívat pěkné dynamiky, kterou novinka pod kapotou nabízí. I když zrychlení z nuly na 100 km/h zabere 9,1 sekundy, budete mít za volantem dobrý pocit z mrštného vozu. Pak ale počítejte s tím, že se může konzumace paliva vyšplhat i k 9 litrům benzinu v průměru. Běžně se dá jezdit za 7,8 až 8 litrů. Není to nejlepší hodnota, ale rozhodně to také není důvod k tomu, poohlížet se více po naftě. S motorem jsem tedy byl v závěru velmi spokojený.

1.3 MultiJet

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 MultiJet

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 MultiJet DDCT

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 MultiJet 4x4 AT

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Zatím jsem faceliftované provedení zkoušel jen s dvouspojkovou automatickou převodovkou. Ta řadí docela hladce a nevšiml jsem si ani klasického cukání, kterým se někdy tyto systémy projevují. Má sice jen šest stupňů, ale to na městský a příměstský provoz stačí. Chyběla mi ale možnost manuálního řazení páčkami na volantu, což nabízí devítistupňová varianta.

Řízení

Chovalo se velmi progresivně, což znamená, že při malých rychlostech utáhne volant i modelka pěstěným nehtem na malíčku a při vyšším tempu odpor znatelně roste. Celkově ale je řízení naladěné spíše do komfortu.

Plynulost nepatří k nejsilnějším vlastnostem řízení Fiatu 500X, přesto jeho charakteristice nechybí přitažlivost při jízdě v zatáčkách. Vůli kolem středové polohy totiž střídá docela sportovní strmost a tak vtahuje do děje.

Je zřejmé, že dojem z řízení se po příchodu faceliftu nezměnil.

Podvozek

Faceliftovaný Fiat 500X jsem zatím zkoušel jen v provedení s pohonem předních kol. Kola jako taková byla obuta do poměrně nízkých pneumatik o velikosti 17“.

Podle zkušeností kolegy Ondry Běhala s testem verze před faceliftem, jsem očekával pohodlné svezení. Auto bylo ale spíš tvrdší, což bylo překvapení. Občas si dobře neporadilo s příčnými nerovnostmi.

Ve výbavě chyběla možnost volby z jízdních režimů. Místo, kde se nachází, bylo zaslepeno. Tohle nastavování je totiž k dispozici jen u verze s pohonem všech kol.

Dobrý dojem ale na mě udělala hbitost, kterou jsme chválili i minule. I v městském provozu plném pravoúhlých zatáček na mě SUV od Fiatu působilo čiperně, jako by tam nějaké DNA z malé pětistovky přece jen zůstalo. Rozhodně jsem se necítil nepatřičně velký v provozu a s autem se i snadno parkovalo.

Auto jsem v terénu ani s pohonem všech kol nezkoušel. Podle našich zkušeností s minulou verzí ale patří mezi nejschopnější vozy ve své třídě.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus