ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fiatu 500X
26. června 2015

Klonování rozpustilého minivozu Fiat 500 se rozrostlo i do kategorie poloterénních aut SUV. Nový Fiat 500X je stejně jako rodinná verze 500L a její odnože přibližně o jeden a půl automobilové třídy větší než základní pětistovka. Hodí se i jako auto pro menší rodiny.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Klonování rozpustilého minivozu Fiat 500 se rozrostlo i do kategorie poloterénních aut SUV. Nový Fiat 500X je stejně jako rodinná verze 500L a její odnože přibližně o jeden a půl automobilové třídy větší než základní pětistovka. Hodí se i jako auto pro menší rodiny.

Fiat 500X se vyrábí ve dvou designově odlišných provedeních - buď jako městská verze, nebo jako zvýšený drsňák s označením Cross a vzhledem offroadu. Ta v kombinaci s pohonem všech kol zvládne i relativně těžký terén. U základní varianty motor pohání přední nápravu.

Při porovnání s konkurenty vyčnívají kromě šmrncovního designu inspirovaného pětistovkou také výborné jízdní vlastnosti Fiatu v zatáčkách. Výjimečnou záležitost představuje rovněž dobře fungující devítistupňová automatická převodovka.

Největší slabinou jsou některé prostorové parametry, zejména výška na hlavu ve druhé řadě sedadel.

Ač to na první pohled nevypadá, je Fiat 500X technicky spřízněn s Jeepem Renegade. Částečně jde o nástupce modelu Sedici. Na českém trhu se prodává od března 2015.

Jde o vůz pro aktivní jednotlivce i páry všech věkových skupin, případně i menší rodiny.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Retro minivůz Fiat 500 se stal nejúspěšnějším počinem italské automobilky v posledních letech, a tak není divu, že z něj chce vytěžit co nejvíce. Proto dostávají označení a vizáž pětistovky i auta, jejichž filozofie s ní vůbec nesouvisí. A to je přesně i případ 500X.

Myslím ale, že šlo o dobrý tah. I nafouknutá a terénně upravená pětistovka totiž vypadá úchvatně. A na rozdíl od podobně laděného vozu 500L Trekking nejen z předního a předobočního pohledu, ale také zezadu. Zadní partie částečně navazují na model Sedici.

Musím ale podotknout, že všechna auta na fotkách patří ke špičkově vybaveným verzím. Základní provedení by nejspíš až takovou parádu neudělalo.

Na výběr jsou dvě různé designové varianty. Městskou verzi na fotkách zastupuje bílé auto a drsnější terénní provedení Cross vůz červený.

Interiér se na rozdíl od Fiatu 500L vymanil z vlivu Pandy a to je moc dobře. Už tam není tak přeplastováno, klavírní lak nebo měkčené materiály vypadají mnohem lépe a působí kvalitněji.

Přístrojová deska testovaných verzí působila i luxusněji než u sourozence Jeep Renegade. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Přesto se našlo dost věcí, které mě rozčilovaly. Za prvé šlo o hlasité blikání, což je bolest všech fiatů, za druhé při jízdě po dlažbě některé díly docela hlasitě vibrovaly a celkově mi odhlučnění kabiny připadalo mezi kompaktními SUV podprůměrné. Nejvíc je slyšet při vysokých rychlostech na dálnici obtékání vzduchu.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Stejně jako třeba u Mazdy CX-3 řidič pocítí, že se auto nachází na pomezí malých vozů a nižší střední třídy, která již bývá považována za rodinnou. Je to tady takové stísněnější, i když naměřené mís…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus