ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fiatu 500L Trekking
16. prosince 2013

Auto s vizáží minivozu 500, prostorným víceúčelovým interiérem o třídu a půl větším a výzbrojí do lehčího terénu - to je Fiat 500L Trekking. V době uvedení na trh (září 2013) šlo o nejdelší malý vůz kategorie MPV.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Auto s vizáží minivozu 500, prostorným víceúčelovým interiérem o třídu a půl větším a výzbrojí do lehčího terénu - to je Fiat 500L Trekking. V době uvedení na trh (září 2013) šlo o nejdelší malý vůz kategorie MPV.

Trekking vznikl z malého víceúčelového vozu 500L, "brnění" ho ale o 12 cm prodloužilo a výrobce také zvětšil vzdálenost podvozku od země. Ta je přesto na poměry terénních aut velmi nízká, takže 500L Trekking rozhodně nemůže konkurovat offroadům, ale ani většině "soft verzí", tedy vozů SUV. Už proto, že v žádné ze specifikací nenabízí pohon všech kol.

Hodnoceno optikou malých MPV boduje nafouknutá terénní pětistovka zejména designem karoserie a variabilitou i šířkou interiéru, potěší i jízdní vlastnosti. Naopak za nevýhodu považuji některá řešení na řidičově pracovišti a poměry na zadních sedadlech, které neumožňují plnohodnotnou přepravu dospělých osob.

Fiat 500L Trekking si tak budou pořizovat hlavně rodiny s menšími dětmi, ale také páry nebo jednotlivci. Vizáž s nádechem offroadu bude sloužit spíš jako designový než funkční prvek.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Retro minivůz Fiat 500 se stal nejúspěšnějším počinem italské automobilky v posledních letech, a tak není divu, že z něj chce vytěžit co nejvíce. Proto dostávají označení a vizáž pětistovky i auta, jejichž filozofie s ní vůbec nesouvisí. A to je přesně případ 500L Trekking.

Myslím ale, že šlo o dobrý tah. I nafouknutá a terénně upravená pětistovka totiž z předního a předobočního pohledu vypadá úchvatně.

Ze zadní části auta už tak odvařený nejsem a interiér a´la Fiat Panda mne oslovil ještě o něco méně. Rozhodně mu ale nemůžu upřít spoustu originálních řešení.

Jde například o hodně dlouhou řadicí páku s gigantickou hlavicí, která na rozdíl od většiny ostatních MPV neroste z přístrojové desky, ale z podlahy, a podobně masivní madlo ruční brzdy. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Interiér na mě působí trochu přeplastovaně, takže subjektivní vnímání kvality není vysoké, ale testované auto se nesnížilo k žádnému povrzávání ani na větších nerovnostech.

Kritiku si zaslouží odhlučnění kabiny. Zvlášť na dálnici intenzivně proniká dovnitř hluk od podvozku i svist obtékajícího vzduchu kolem zrcátek a stěračů.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Hodně vzdušná i na poměry víceúčelových aut kategorie MPV, však také třeba šířkou v loktech na předních místech poráží Fiat 500L Trekking nejen všechna malá MPV, ale i většinu z nižší střední třídy.…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus