ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fiatu 500e
18. listopadu 2021

Italská automobilka naskočila na vlnu elektromobility a s elegancí sobě vlastní sestrojila spíše než elektomobil Bio-eco-fair módní doplněk.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Malé proporce vozu se zákonitě projevily i v interiéru, ačkoli ne tak výrazně, jak by se při pohledu z venku mohlo zdát. Nový Fiat 500e sice nevede žebříček v žádné měřitelné disciplíně, ale uvnitř se řidič necítí nijak stísněně. Naopak má pocit vzdušnosti. Nemalý vliv na tom má absence řadící páky.

Po středovém tunelu tak zůstal jen náznak v podobě tlačítek pro ovládání automatické převodovky. Jsou při ruce a úhledně zapadají do celého konceptu. Loketní opěrka pak stojí samostatně opodál.

Ta ukrývá velmi důmyslný držák na nápoje.

Před ní je panel s ovládáním hlasitosti médií, elektronická parkovací brzda a nastavení úrovně rekuperace.

Palubní deska má hezky oblé tvary a zároveň je ve funkční části lemovaná stříbro-šedou linkou, která vše elegantně spojuje. Líbila se nám i textura ve stylu tkaniny uvnitř vytvořeného obrazce.

Dominantou interiéru je 10,25“ dotykový displej s navigací, jenž je dostupný od druhé speciální výbavy RED. Fungování multimediální obrazovky bylo příkladné, velmi rychle reagoval na dotek a listování v menu bylo také bez zádrhelů. Trochu jsme se obávali lesklého povrchu a s tím spojené archivování otisků prstů. Naštěstí se to nijak nevymykalo z normálu.

Obrazovka zobrazuje nejen navigaci, rádio či nastavení topení a vyhřívání sedadel, ale umožňuje sledovat tok elektrické energie. Můžete si přizpůsobit domovskou stránku dle svých představ, k dispozici na to máte tři větší sektory.

Pod ním jsou umístěna komfortní tlačítka pro nastavení vnitřní teploty a síly ventilace.

V malém fiátku se sedí relativně vysoko. Řidič tak pociťuje, že má dostatečný přehled o tom, co se kolem něho děje. To do chvíle, kdy se mu za silným předním sloupkem ukryje chodec, nebo třeba motorové vozidlo v utaženějších zatáčkách.

Směrem šikmo dozadu to není s výhledem o moc lepší, ale vzhledem k velikosti vozu nám to nezpůsobovalo žádné problémy ani při parkování.

V případě nejistoty je k dispozici parkovací kamera. Ta je ovšem za příplatek, a to až od druhé nejvyšší výbavy. Pouze pro top verzi La Prima je ve standardu. Obdobně tomu je i se zadními parkovacími senzory, které jsou pro nižší výbavy za necelých 10 tisíc korun.

Kožená sedadla taktéž naleznete až v nejvyšší variantě. Jsou příjemně tvarovaná a velmi pohodlná i na delší cestu, kam kapacita baterií dovolí. Bočnice dobře drží v zatáčkách a sedák poskytuje dostatečnou oporu stehnům. Velké plus získává opěrka hlavy, která je hezky měkká a nepřipomíná mechovku, jako u klasické pětistovky.

Volant byl v našem případě dvoubarevný a potažený eko kůží, což je typický znak pro výbavu La Prima. Úplné holátko se dodává s uretanovým věncem řízení. Tloušťka volantu je tak akorát, navíc skvěle padne do ruky. Bohužel je pouze výškově nastavitelný. Lze z něho ovládat audiosystém, volání, tempomat a palubní počítač.

Ten se zobrazuje na sedmipalcovém TFT displeji a krom rychlosti z něho dále vyčtete například úroveň nabití akumulátoru, využití/rekuperaci energie a nebo průměrnou spotřebu.

Ven z auta se dostanete buď stiskem tlačítka a nebo pomocí páčky uložené o dvě patra níže.

Odkládacích prostorů je u tak malého vozu více než dost. Nemalé předměty pojme i loketní opěrka.

Fiat 500e je pyšný na svůj původ a dává to o sobě znát. Například v podobě siluety města, ze kterého pochází v prostoru pro bezdrátové nabíjení telefonu.

Ve výplni dveří najdeme také odkaz.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Malá Italka měří na délku 3,63 metru a své neekologické dvojče přesahuje o necelých deset centimetrů. Rozvor má delší o 2 centimetry a je také o necelých šest centimetrů delší. Vysoká je 1,53 metrů, což je o téměř 4 centimetry více než u klasického fiatu 500.

Mohlo by se zdát, že elektrická verze je prostornější, ale naše interní měření ukázalo opak. Šířka v loktech je u druhé řady sedadel menší o tři centimetry a u předních sedadel dokonce o čtyři centimetry.

Největší rozdíl jsme zaznamenali u podélné prostornosti, která se vlivem uložení baterií zkrátila o více jak 10 centimetrů.

Do druhé řady sedadel se po odsunutí předních sedadel dostanete snadno. Zadní lavice je velmi pohodlná a pojme další dva pasažéry, ale moc prostoru kolem sebe nemají.

Tím, že je akumulátor uložený v podlaze, zůstal objem zavazadlového prostoru shodný. Se vzpřímenou zadní řadou pojme náklad o velikosti 185 litrů. Po sklopení opěradel se přepravní kapacita zvýší na 550 l.

Sklopit sedadla lze pomocí tlačítka na opěradle. Bez problému na něj dosáhnete i z kufru.

Čtvercový vstup do zavazadelníku zůstal zachován, stejně tak nejmenší roletka na trhu.

Přístup k nabíjení baterií je prakticky umístěno v zadní části pravého boku. Přesně tam, kde byste hledali víčko od nádrže.  

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Výběr motorů se omezuje na dva elektromotory o rozličných výkonech. Slabší z nich disponuje výkonem 70 kW a dosahuje maximálního točivého momentu 220Nm. Ve zrychlení se řadí k nadprůměrně dynamickým…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus