ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fiatu 500e
18. listopadu 2021

Italská automobilka naskočila na vlnu elektromobility a s elegancí sobě vlastní sestrojila spíše než elektomobil Bio-eco-fair módní doplněk.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Italská automobilka naskočila na vlnu elektromobility a s elegancí sobě vlastní sestrojila spíše než elektomobil Bio-eco-fair módní doplněk.

Legendární pětistovku oblékla do futuristického hávu, nabila elektřinou i moderními technologiemi a představila tak svůj první, plně elektrický vůz s názvem 500e. Sází především na nezaměnitelný design, dobré jízdní vlastnosti i obstojný dojezd, který dovolí více než jen nákup v blízkých potravinách. Hlavní nevýhodou elegantní Italky zůstává její vysoká pořizovací cena.

Hodí se pro individualisty i páry, hledající stylovku pro každodenní ježdění po městě i občasné vyjetí mimo něj – například k nedaleké chatě či za blízkými. Bude tak plnit spíše roli druhého, záložního vozu, a to nejen kvůli omezené mobilitě, ale i nízké přepravní kapacitě a praktičnosti, která je s touto kategorií mini automobilů spojená.

Nový Fiat 500E se na českém trhu objevil poprvé na jaře roku 2020 a vyrábí se v italském Turíně.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Rozhodně největší předností nového fiatu je vzhled. Zachovává si svůj nezaměnitelný retro styl plný oblých křivek a jemných prolisů, zároveň do něj kombinuje moderní prvky. Své příznivce nalezne především mezi ženami, obzvláště v pastelových či perleťových barvách, kde působí, nelze říci jinak než roztomile.

Nová pětistovka se nabízí hned ve třech karosářských verzích. Stejně jako u klasického fiatu 500 můžete volit mezi třídveřovým hatchbackem a kabrioletem, jenže elektrifikovaná varianta přidává ještě jednu možnost, a to zvolit si hatchback 3+1 s přidanými dveřmi na pravé straně s otevíráním proti směru jízdy. Spolujezdec v první řadě sice bude muset otevřít ty své, aby cestující za ním mohl vystoupit, ale už nebude muset vystupovat, aby ho pustil. Komfort nicméně něco stojí. V tomto případě je cenový rozdíl 52 tisíc korun.

Vozem vede jedna hlavní linie, která prakticky spojuje všechny čtyři strany. Na bocích je tvořena chromovanými lištami z nichž elegantně vystupují odbočovací světla u přední části.

Oproti svému, benzín hltajícímu dvojčeti vypadá poněkud nabručeně až se mu ‘‘rdí“ líce, a to kvůli odlišnému tvarování předních světlometů. Ty jsou v základu halogenové a doplňuje je LED denní svícení kruhovitého tvaru, které je dělené tak, že připomíná obočí.

Z přídě zmizel znak Fiat a je nahrazen velkým nápisem 500e a jak je u elektromobilů zvykem, přední nárazník je takřka bez průduchů. Působí tak jednolitě a čistě.

Boubelatá záď je o něco sportovnější a především výraznější než u klasického fiatu 500. Zadní dveře mají hluboký prolis v oblasti registrační značky a zároveň je na jejich vrchní části přidělaný spoiler. To vše doplňují vystouplé světlomety, které se liší tvarem a střed již není v barvě karosérie.

Jeden z nejnovějších moderních prvků je elektrické otevírání dveří. Ve standardu je tento systém pouze na straně řidiče, na spolujezdce myslí až od vyšší výbavy Icon. Na první pohled si toho ani nevšimnete, že je něco jinak, zjistíte, až když vezmete za ‘‘kliku“.

Čistý, jednoduchý design se promítl i do interiéru vozu. Měli jsme možnost testovat elektromobil v té nejvyšší výbavě La Prima, tudíž jsme neměli nouzi o komfort, jak se můžete přesvědčit v další kapitole.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Malé proporce vozu se zákonitě projevily i v interiéru, ačkoli ne tak výrazně, jak by se při pohledu z venku mohlo zdát. Nový Fiat 500e sice nevede žebříček v žádné měřitelné disciplíně, ale uvnitř …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus