ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fiatu 500
17. září 2021

Stylové mini auto, lépe řečeno autíčko, si vydobylo poměrně silný zástup příznivců, a nejsou to jen ženy, jak by se mohlo na první pohled zdát. Svou originalitou a jízdními dovednostmi tahle Italka láká i mladé muže. A není se čemu divit. Jejími přednostmi jsou hlavně hravost, osobitost a nezaměnitelný retro design, díky kterému se stává takřka nepřehlédnutelná.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

U malého Fiatu 500 by kdekdo neočekával výraznou prostornost. Jenže na to, že pětistovka bude sloužit jako druhé, nebo spíš až třetí auto do rodiny, se podařilo v kabině využít limity malé platformy na maximum. Je to dáno vysokou kabinou, která umožňuje vyšší posez za volantem, což ocení zejména ženy.

Řidič tak má velmi dobrý výhled do předoboku i přes silnější A sloupek.

Horší je to dozadu, ale vzhledem k rozměrům auta jsme opravdu neměli problém s orientací při parkování. Nejenže se pětistovka vejde do malých prostor, ale díky tlačítku City, které zvýší sílu posilovače na maximum, se s ním skvěle manipuluje. Navíc se dá připlatit za senzory.

S šířkou interiéru se pětistovka řadí do podprůměru a uvnitř to bylo cítit. Na druhou stranu to nebylo nijak nepříjemné. Řadicí páka v místech, kde ji obvykle mívají dodávky, zvyšuje středový sloupek tak, že tvoří s palubní deskou jeden monolit a tím pádem se řidič koleny o nic nebouchá a neopírá o žádnou hranu. Pravdou je, že výška našich jezdců nepřesáhla 175 cm.

Přední sedadla se na poměry miniaut chlubí velmi dlouhým sedákem, což potěší z hlediska podpory stehen. Tvarování odpovídá spíš ženskému než sportovnímu stylu jízdy. Sedadla jsou příjemně polstrovaná a pohodlná.

To se ale nedá říct o opěrkách hlavy. Ta byla velmi tvrdá a občas jsme si na pražském okruhu připadali jako pingpongový míček, odrážející se od pálky v rukách profesionálního hráče, co se snaží o nejvíce odrazů aniž by mu spadl na zem.

Na rozměrné palubní desce přibylo nové „patro“ s multimediálním systémem Uconnect, který se postupně objevuje ve většině aut koncernu, ať už jde o Fiaty nebo Jeepy. Ve standardu je od druhé výbavy Lounge nebo v základu za příplatek osm tisíc korun. Má dotykové ovládání, jednoduché menu a slušně zpracovanou navigaci. V sadě jsou už i kvalitní reproduktory, které ovšem při rychlejší jízdě přehluší křik motoru.

Moderní novinkou je také displej, který nahrazuje klasický ručičkový budík v přístrojové kapličce. Za něj je potřeba připlatit 7500 korun. Uživatel za to dostane pěknou grafiku a jasnou čitelnost i za slunečného dne. Kdo by ale chtěl zůstat u klasického rychloměru, má vždycky šanci tento příplatek v objednávce nezatrhnout. Je dobře, že Fiat nechal i tuhle možnost. Hloupé je jen ovládání malými tlačítky vpravo na palubní desce, které je za jízdy absolutně nepraktické.

U mild-hybridní verze displej zobrazuje využití a stav nabití baterií.

Palubní počítač nabízí mnoho informací, o to hůř, pokud požadovaný údaj překliknete, pak budete muset projet celé menu znovu. Ovládá se na páčce stěračů.

Kůží potažený volant (standard od výbavy Lounge) by mohl být o něco menší, ale drží se výborně. Bohužel ho lze nastavit pouze výškově. Úzký prostor a velký volant nabízí komfort, se kterým se setkáte už snad jen v Suzuki Jimny, loket z okna během řízení.

Z ramen multifunkčního volantu se dá ovládat audiosoustava, kterou najdeme už ve standardu nejlevnější pětistovky, a telefon (bluetooth handsfree se nepřiplácí od výbavy Lounge). Tlačítka by ale mohla být výraznější. Tím jak jsou zarovnaná s povrchem, tak se bez dívání na ně hůře ovládají.

Na netradiční umístění elektrického stahování oken na středovém sloupku u řadicí páky se dá díky příjemně velkým tlačítkům rychle zvyknout. Proč je kulisa řazení nakreslená pod hlavicí řadicí páky, kde si ji člověk jen tak nevšimne, nám přišlo nelogické.

Odkládacích prostor nabízí minivůz opravdu dost. Nápoje si může odložit do přizpůsobených otvorů jak posádka vpředu, tak i vzadu. Ve dveřích se skrývá dlouhá kapsa přes celou jejich délku. Problém nastává tehdy, když do ní něco odložíte a rychle se rozjedete. Obsah zajede dozadu a je prakticky nemožné se k němu během jízdy dostat. Pokud je to mobil, tak je to v pořádku.

Po modernizaci je schránka v palubní desce uzavíratelná.

Příplatkové střešní okno je elektricky ovládané a stojí 24 tisíc korun. Bohužel se zatahuje pouze proti-sluneční roletkou, takže v určitém úhlu vám do kabiny a hlavně na displej svítí rozptýlené světlo.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Přístup na zadní dvojici sedadel je díky dostatečně velkým dveřím a možnosti odtažení předního sedadla celkem bezproblémový.

Samozřejmě je prostor na zadních sedadlech omezený, ale pokud se lidé vpředu trochu uskromní, není problém pro průměrně vzrostlého člověka přežít i delší přesun.

Kufr pak vystačí na běžný nákup, v základu totiž pojme 185 litrů. Je také možné samostatně sklopit opěradla zadních sedadel, čímž lze dosáhnout až na 550 litrů. Na stěhování samozřejmě tohle auto připraveno není.

Sklopit zadní sedadla lze i ze zavazadlového prostoru, chce to ale trochu pružnosti. Páčka je doslova za rohem.

Cenu za nejmenší víko kufru získává…

Zajímavostí je téměř čtvercový vstup do kufru. Výšku vstupního otvoru (je suverénně nejlepší ze všech miniaut) jsme naměřili dokonce o něco lepší než šířku!

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Fiat 500 se aktuálně na českém trhu nabízí už v jediné motorizaci. Litrový tříválec s mild hybridním systémem není právě žádné žihadlo. Kombinuje se pouze s manuální šestistupňovou převodovkou.
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus