ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fiatu 500
17. září 2021

Stylové mini auto, lépe řečeno autíčko, si vydobylo poměrně silný zástup příznivců, a nejsou to jen ženy, jak by se mohlo na první pohled zdát. Svou originalitou a jízdními dovednostmi tahle Italka láká i mladé muže. A není se čemu divit. Jejími přednostmi jsou hlavně hravost, osobitost a nezaměnitelný retro design, díky kterému se stává takřka nepřehlédnutelná.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Stylové mini auto, lépe řečeno autíčko, si vydobylo poměrně silný zástup příznivců, a nejsou to jen ženy, jak by se mohlo na první pohled zdát. Svou originalitou a jízdními dovednostmi tahle Italka láká i mladé muže. A není se čemu divit. Jejími přednostmi jsou hlavně hravost, osobitost a nezaměnitelný retro design, díky kterému se stává takřka nepřehlédnutelná.

Abychom ale nemluvili jen v superlativech. Hlavní nevýhodou je vyšší pořizovací cena a menší zavazadlový prostor v porovnání s konkurencí.

Na českých silnicích se Fiat 500 objevil v roce 2007 a v téměř nezměněné podobě jezdí dodnes. Modernizace, která přišla po osmi letech od uvedení na trh, pouze lehce pozměnila příď vozu a zadní světlomety. Ani uvnitř k žádné revoluci nedošlo. Jak si doba žádá, palubní desku jen osídlil nový multimediální systém.

Pod kapotou se za těch několik let vystřídalo mnoho motorizací, přičemž ta nejnovější z jara 2020 se pyšní nálepkou Hybrid. Nenechte se ovšem zmást, čistě na elektřinu neujede ani metr. Jde totiž o mild-hybrid, který napomáhá zážehovému motoru při akceleraci a udržování konstantní rychlosti. Nyní už zůstává jako jediná motorizace.

Fiat 500 se hodí pro mladé řidiče i páry, co chtějí stylovku na výlety či jízdu po městě s rozumnou spotřebou a komfortním podvozkem. Hybridní Fiat 500 jsme vyzkoušeli v kombinaci s manuální šestistupňovou převodvokou v září 2021.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Vizáž je doslova nadčasová. Vždyť už je na trhu třináct let a stále vypadá skvěle. O pětistovce by se dalo říci, že víc než vozidlo, je modním doplňkem, který si díky mnoha designovým příplatkům přizpůsobíte k obrazu svému. Zajímavý je i v pastelových barvách. My jsme měli k dispozici pouze v černé nebo světlemodré metalíze.

Modernizovaný model poznáte již na první pohled. Příď vozu již nepřipomíná Luigiho knírek a výrazné oblé tvary světlometů působí dospěleji.

Vystouplá zadní světla se středem v barvě karoserie osvěžily jinak poměrně nudnou záď.

Logo pětistovky objevíte nejen na karosérii, ale zdobí i přístrojovou desku.

Ani nápisem Hybrid nijak zvlášť nešetřili a najdete jej na bocích i zádi vozu.

Materiály v interiéru působí nejen stylově, ale také kvalitně, i když zvuk zavírání dveří by chtěl trochu zlepšit tlumení. Takhle to znělo jako kopnutí do plechovky.

Plasty jsou sice výhradně tvrdé, ale solidně zpracované, což se projevilo při jízdě po dlažebních kostkách. Palubní deska nijak nedrnčela ani nevyluzovala divné zvuky ze svých útrob.

Naproti tomu na dálnici se projevila nevýhoda zaobleného tvaru karosérie. Obtékání vzduchu při vyšších rychlostech způsobuje dosti nepříjemný hluk, co si notuje s jadrnými projevy litrového tříválce v nesourodý orchestr rozladěných hudebních nástrojů. Tady by odhlučnění zasloužilo trochu více péče.

V době testování (září 2021) se minivůz nabízel v šesti výbavách – Pop, Lounge, Sport, Star, Rockstar a Launch Edition.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
U malého Fiatu 500 by kdekdo neočekával výraznou prostornost. Jenže na to, že pětistovka bude sloužit jako druhé, nebo spíš až třetí auto do rodiny, se podařilo v kabině využít limity malé platformy…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus