ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizované DS5
18. listopadu 2015

Originální manažerské auto, které nemá na českém trhu přímého konkurenta - to je modernizovaná verze modelu DS5 prodávající se v Česku od léta 2015.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Originální manažerské auto, které nemá na českém trhu přímého konkurenta - to je modernizovaná verze modelu DS5 prodávající se v Česku od léta 2015.

Ještě jako Citroën DS5 vrátil v roce 2012 tento vůz do hry kategorii velkých hatchbacků, kterou se kdysi snažili neúspěšně založit Opel Signum a Renault Vel Satis. Automobilky v Česku totiž nabízejí bohatším zájemcům o nový vůz jen sedany a liftbacky s protaženou zádí, kombíky, případně auta do lehčího terénu označovaná jako SUV nebo jejich kupé verze.

DS5 sice cenou a velikostí patří mezi střední třídu označovanou v rámci českých reálií za manažerskou, sama značka ale přiznává, že chce modelem oslovit spíše bohatší privátní zákazníky. Zejména ty umělecky založené. Z hlediska počtu prodaných kusů rozhodně nejde a asi ani nepůjde o žádnou masovku.

Po osamostatnění značky DS se stala "pětka" prvním modelem, který prošel modernizací. Odluku od Citroënu poznáte zejména díky tomu, že typický šípovitý znak nahradil emblém DS uprostřed výrazného plástvovitého vstupu do chladiče. Novinku představují i příplatkové světlomety s kombinaci LED a xenonové technologie.

Drobné změny jsme zaznamenali také v interiéru - například na středovém panelu ve vizáži příplatkového navigačního systému, jehož displej je nově dotekový a nahradil řadu tlačítek.

Kdo si myslí, že je DS5 jen třetí karosářskou verzí Citroënu C5, tak se hodně plete. Na rozdíl od podobných C3 a DS3 nebo C4 a DS4 je u DS5 téměř vše jinak než u C5.

Modernizace v roce 2015 se příznivě podepsala na spotřebě motorů. Například benzinový turbomotor 1.6 THP v kombinaci s automatickou převodovkou se polepšil o více než litr, přesto jeho parametry zůstaly v porovnání s ostatními manažerskými auty podprůměrné. Jde zároveň o jednou možnost, jak si pořídit DS5, které chutná natural. Ostatní verze konzumují naftu. Základ tvoří na poměry manažerských aut líná šestnáctistovka, o něco lépe je na tom dvoulitr. Oba potěší úsporností.

Zajímavost a vrcholnou verzi pod kapotou představuje kombinace naftového motoru pohánějícího přední kola s elektromotorem starajícím se o pohon zadních kol. Výhoda hybridního pohonu se projeví hlavně ve městě, kde se dá občas jezdit pouze na elektřinu ukládající se při bateriích díky takzvané rekuperaci (přeměně kinetické energie na elektřinu při brzdění). Proti jiným hybridům ale auto nejezdí výhradně na elektřinu moc často. Při provozu mimo město, zejména na dálnici, navíc hybrid snižuje spotřebu jen minimálně. Ta se šplhá i při nepříliš razantní jízdě až na dvojnásobek nad hodně optimistické hodnoty udávané výrobcem (3,5 l).

Kladem manažerského auta s useknutou zádí proti sedanům nebo kombíkům je kompaktnost a pocitová lehkost v zatáčkách. Záporem menší ložná plocha kufru. Jeho objem 468 l se výrazně zmenší u hybridní verze (na 325 l), jak vidíte níže na obrázcích. Kufr klasické DS5 si můžete prohlédnout u podrobného testu verze před modernizací zde.

Testovaná verze DS5 mě stejně jako před modernizací ohromila originalitou designu interiéru i kvalitou použitých materiálů. Zůstaly však i nevýhody jako je tvrdý podvozek nebo neplynulé řazení robotizované převodovky u zkoušené hybridní verze. Zatímco designem a kvalitou materiálů DS5 často překonává renomované německé značky, do jejich jízdního projevu jí hodně chybí. Spoustu lidí asi odradí i vysoká cena.

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá
přístrojová deska
sedadla přednísedadla zadníkufr základníkufr maximální
reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus