ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

První test modernizované Dacie Sandero
14. prosince 2016

Nejdostupnější pětidveřový hatchback velikosti Škody Fabia na českém trhu nemusí sloužit jen jako laciné auto pro důchodce. Testovaný kus v nejlepší výbavě s řadou příplatků a zejména s turbomotorem si umím představit i jako auto pro mladší jedince a páry, nebo dokonce pro menší rodiny.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Nejdostupnější pětidveřový hatchback velikosti Škody Fabia na českém trhu nemusí sloužit jen jako laciné auto pro důchodce. Testovaný kus v nejlepší výbavě s řadou příplatků a zejména s turbomotorem si umím představit i jako auto pro mladší jedince a páry, nebo dokonce pro menší rodiny.

Proti prvnímu provedení Sandera z mé strany ubylo stížností na do nebe volající lacinost některých částí auta nebo na mimořádně chudou výbavu. A to se znovu zlepšilo u modelového roku 2017, i když výbava levných verzí stále zůstává mimořádně spartánská.

Asi nejvíc mě u aktuálního Sandera štve chybějící síla základního litrového motoru při větším naložení, v kopcích a na dálnicích. Tříválec navíc stejně jako jeho silnější kolega s turbem silně vibruje v nízkých otáčkách. Komplikované a nepohodlné je výškové seřizování sedadla.

Největší výhodu Sandera v porovnání s konkurencí představuje kromě ceny plně třímístná obsaditelnost zadních sedadel a velký kufr.

Dacia Sandero se prodává od roku 2008 a současné provedení se nedá považovat za zcela novou generaci, ale spíš za velmi rozsáhlou modernizaci, protože auto zůstalo na původním šasi. Nové Sandero se prodává od prosince 2012. Koncem roku 2016 prodělalo docela výrazný facelift pro modelový rok 2017.

Kromě běžného Sandera se prodává i terénní verze Stepway, kterou vedeme jako samostatný model.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Už předchozí Sandero nevypadalo špatně a novinka získala výrazně modernější tvář. Facelift v roce 2017 jí dodal na další atraktivitě. Auto se mi zvlášť zepředu docela líbí.

Tady se můžete podívat na vývoj tváře Sandera. Úplně vlevo je auto z roku 2008, uprostřed rok 2012 a vpravo aktuální varianta pro modelový rok 2017. Fotky si můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Nejnovějšímu sanderu výrazně pomohly standardně montované LEDky, které vytvořily zajímavý světelný podpis vozu. Vpředu najdete čtyři diody po straně na denní svícení a podobný světelný podpis jako u nových vozů Renault, vzadu velmi zajímavé čtyři čtverce.

Ani o vnitřku testované verze byste neřekli, že sedíte v nejlevnějším pětidveřovém hatchbacku na trhu. Je ale fakt, že jsme zkoušeli auto v nejvyšší výbavě Arctica zkrášlené zřejmě všemi dostupnými prvky příplatkové výbavy, jehož cena se proti základní variantě vyšplhala o třetinu výš.

 Přístrojovou desku tvoří samé tvrdé plasty, které ale nevypadají vůbec zle a od modelového roku 2017 je navíc minimálně v nejvyšší testované výbavě Arctica rozbíjí spousta chromu nebo jeho imitace. Atraktivní je i dekor středového sloupku a výplní dveří stejně jako příplatková doteková obrazovka navigace. Z dostupných informací zatím nevíme zcela přesně, jak vypadají nižší stupně výbavy.

Zatímco u původního provedení Sandera z roku 2008 jsem přístrojovou desku vyrobenou z jednoho kusu chválil, že vůbec nevrže, u verze vyráběné od roku 2012 se drnčení při jízdě po kočičích hlavách ozývalo. Ještě víc mě ale štvalo občasné povrzávání stěračů stejně jako jejich někdy trhavý chod. U modelového roku 2017 jsem opět nic nepříjemného nezpozoroval, ale třeba stěrače jsem netestoval, protože nepršelo.

Tohle je pecka! Hydraulickou vzpěru kapoty bych u jednoho z nejlevnějších aut na trhu fakt nečekal.

Celkově na mne faceliftované Sandero působilo opět o něco hodnotnějším a modernějším dojmem než předchozí provedení, které udělalo velký skok proti nejstarší variantě z roku 2008. Znovu ale opakuji, že roli hrálo i to, jak vyšperkovanou specifikaci jsem zkoušel.

reklama
Řidičova zóna
Jednoduchá, přehledná a vzdušná, ale s několika řešeními, která nejsou z pohledu řidiče ideální. Těch ale v provedení pro modelový rok 2017 několik ubylo. Sedadlo se i v nejnižší poloze nachází vý…
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus