ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Dacie Logan MCV
3. října 2017

Jednoznačně nejlevnější kombík na českém trhu - to je druhá generace Dacie Logan MCV.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Jednoduchá, přehledná a vzdušná, ale s několika řešeními, která nejsou z pohledu řidiče ideální. Těch ale v provedení pro modelový rok 2017 ubylo.

Sedadlo se i v nejnižší poloze nachází hodně vysoko. Viděl jsem na kapotu a připadal si jak ve voze kategorie SUV, což potěší hlavně malé šoféry a přispívá k přehledu o dění kolem vozu.

Výhled do předoboku ale není úplně optimální. Sloupek totiž rozšiřuje držák zrcátka, takže se za neprůhledný masiv může v prudké zatáčce schovat i protijedoucí auto. Ještě, že alespoň zrcátko není úplně nalepené u karoserie.

Příplatek za parkovací senzory, to jsou vyhozené peníze. I bez nich jsem přesně věděl, kde se nachází záď auta. Součástí výbavy může být od modelového roku 2017 nově za příplatek i parkovací kamera.

Nejvyšší výbava Arctica obsahuje ve standardu výškové seřízení volantu a sedadla řidiče.

To ale probíhá značně krkolomně. Šofér musí zatáhnout za nevzhledné drátěné očko, chytit se volantu a vzepřít se v nohách, jako by chtěl vstát z dřepu, aby se sedadlo zvedlo. Volant se nedá seřizovat ve směru k sobě a od sebe, ale to je to poslední, co by mě trápilo. Nikde totiž nic nepřekáželo, ani když jsem seděl nalepený co nejvíce vpředu.

Sedadlo řidiče mi na první pocit připadalo díky své šířce a měkké konzistenci pohodlné, na delších cestách ale trochu vadilo, že sedím hlavně na zadku a nemám nejlépe podepřená stehna. Měkké a mělké bočnice nemají šanci podržet tělo v prudších zatáčkách. Nejhorší bylo, když mě v době testu Loganu MCV bolela bederní páteř. Ta totiž nemá v jednoduchém sedadle žádnou oporu.

Novinku pro modelový rok 2017 představuje příplatková loketní opěrka přilepená k sedadlu řidiče. Vzhledem k tomu, jak je úzká, bych si za ni nepřiplácel.

Nový volant pro modelový rok 2017 se opravdu povedl. Vypadá mnohem moderněji než předchůdce a příjemně se drží i v základním plastovém provedení, které jsme zkoušeli u hatchbacku Sandero. Příplatková kožená verze testovaná v Loganu MCV (na obrázku) není o moc měkčí a ještě mě škrábaly stehy na vnitřní straně kormidla.

Z mého pohledu největší pokrok modernizace v modelovém roce 2017 představuje klakson ve středu volantu po vzoru ostatních aut a ne na páčce světel jako dříve. Díky, Dacie! Konečně je pryč to zoufale tiché bušení do volantu v situacích, kdy jsem nutně potřeboval troubit a jednal instinktivně.

Na ramenech volantu se stejně jako dříve ovládají pouze tempomat a omezovač rychlosti, ale modernějšími tlačítky.

Také tyto dva pomocníky lze mít v Loganu MCV (vyjma Stepway) pouze za příplatek a k přepínání mezi nimi stále slouží tlačítko nacházející se daleko od volantu na středovém panelu, což mi nepřipadá moc logické. 

Tempomat udržuje řidičem nastavenou rychlost, omezovač nedovolí limit, který si řidič zvolí, překročit.

Audiosoustavu dostanete ve standardu v druhé výbavě Open a dá se ovládat příjemným a šikovně umístěným modulem pod volantem.

V našem případě disponoval Logan MCV dokonce příplatkovou navigací s velkým dotekovým displejem. Fungovala dobře. Odezva displeje na stisknutí je u modelového roku 2017 výrazně rychlejší než dříve.

Klimatizace se na středovém panelu nachází u Loganu MCV bez příplatku pouze v nejvyšší výbavě Arctica.

Přední okna se dají stahovat už od druhé výbavy Open a od modelového roku 2017 se řidič nemusí nesmyslně natahovat po ovladačích ke středovému sloupku, ale najde je stejně jako u většiny ostatních aut po ruce v horní části výplní dveří.

Ovládání elektrického stahování zadních oken (za příplatek) z místa řidiče ale zůstává na středovém panelu.

K modulu elektrického seřizování zrcátek musí levá ruka stále daleko na přístrojovou desku.

Ani ovládání palubního počítače (standard nejvyšší výbavy Arctica) není úplně bez chyby. Sice se nachází na vhodném místě na konci páčky stěračů, ale na rozdíl od renaultů se dvěma částmi umožňujícími rychlý pohyb v menu tam a zpět je tady tlačítko jediné. Takže řidič musí pokaždé projet celé menu, když chce přepínat mezi položkami umístěnými vedle sebe.

Přístrojový panel je sice jednoduchý, ale dobře čitelný. V době rozmachu barevných displejů už působí trochu zastarale.

Ukázkově zašitý zcela mimo zorné pole je ovladač seřizování výšky světel ukrytý až téměř u podlahy. Pokud máte problém ho na obrázku najít, tak věřte, že řidič je na tom ještě hůř :-)

Kapsy ve výplních předních dveří mi připadaly malé. Množství, objem a provedení odkládacích prostor bývalo u Loganu MCV v podprůměru.

Pro modelový rok 2017 se situace zlepšila. Přibyla třeba kapsa na odložení mobilu na boku sedadla řidiče, nebo velké kapsy v zadní části předních sedadel.

Velká odkládací schránka před spolujezdcem nově dostala osvětlení.

Dacie, děkuji, žes vyslyšela moje prosby a od modelového roku 2017 se na sebe pořád nemusím koukat, když chci na místě řidiče použít stínítko. Zrcátko bez krytky se přestěhovalo ke spolujezdci, který se nemusí soustředit na řízení a může se na sebe zálibně dívat.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Logan převeze na zadních sedadlech relativně pohodlně tři dospělé osoby, což mu může závidět většina podobně velikých kombíků včetně Octavie.

Na poměry nižší střední třídy je ale interiér úzký, a to zejména na předních sedadlech. Hodně tulit se budou i tři dospělí vzadu.

Přesto nebyl problém, aby se třeba babička posadila mezi dvě dětské sedačky. Také třetí dítě v sedačce nebo podsedáku bychom do mezery nacpali.

Místo na nohy patří k podprůměru, zato nad hlavou je ho dost i pro dvoumetrového čahouna, jemuž ale nebude stačit výška hlavových opěrek. V praxi jsme vyzkoušeli, že si za spolujezdce vysokého 185 cm sedne dozadu pasažér s výškou 180 cm a oba zůstanou bez otlačenin.

Prostřední místo ve druhé řadě, kámen úrazu většiny aut, tady patří k nejluxusnějším vůbec. Díky minimálnímu tvarování opěradel a sedáků se tam sedí téměř stejně pohodlně jako na krajích. Žádné vyvýšeniny, žádný tvrdší podklad.

Celkově mi vysoko umístěná zadní sedadla připadala pohodlnější než ta přední, jejich sedáky lépe podpírají stehna. Velmi dobře, Logane MCV!

Příplatková tlačítka stahování oken zadních dveří jsou od modelového roku 2017 prakticky umístěná přímo ve dveřích. Nikoli vzadu na středovém panelu, kde na ně pořádně nedosáhli přední ani zadní cestující, jako dříve.

Kufr objemem 573 litrů překonává většinu kombíků nižší střední třídy. Mezi nadprůměr patří i délkou ve výšce podlahy nebo hloubkou mezi roletou a dnem. Zaostává pouze minimální šířkou mezi podběhy.

Potěší zarovnání nízko položené nákladové hrany s dnem podlahy, do Loganu MCV se dobře nakládají i těžší věci.

Zato mi chyběly sítě nebo nějaké jiné vychytávky na uchycení menších předmětů. Ty po velkém kufru lítají jak nudle v bandě. Dva malé háčky na nákupní tašky situaci nezachrání.

Naplno využít se nedají široké boky kufru, pokud tento prostor na jedné straně okupují hever s příslušenstvím.

Příplatková rezerva se nachází pod podlahou a kolem ní zůstává dost místa na převoz menších předmětů. Bez ní je tu samozřejmě spousta místa i na větší věci.

Třeba na nádrž na LPG. Pokud chcete Logan MCV na plyn, nemůžete mít pod podlahou rezervu, ale také odpadá nářadí v bočnicích zavazadlového prostoru. Objem kufru se nezmenší.

Prostor pro zavazadla se dá zvětšit standardně sklopením asymetricky děleného opěradla na sedák. Docela vysoký schod, který vznikne, vykrývá zarovnávací přepážka

Sedák se dá ale buď odklopit, nebo zcela vyjmout z auta. Po sklopení opěradel se pak vytváří nižší schod a Logan MCV pobere víc věcí.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Zásadní změnu pod přední kapotou představuje benzinový tříválec bez turba 1.0 SCe/54 kW, který se stal novou základní pohonnou jednotkou Loganu MCV. Z této role poslal do důchodu čtyřválec 1,2 litru…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus