ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Dacie Logan MCV
3. října 2017

Jednoznačně nejlevnější kombík na českém trhu - to je druhá generace Dacie Logan MCV.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Zásadní změnu pod přední kapotou představuje benzinový tříválec bez turba 1.0 SCe/54 kW, který se stal novou základní pohonnou jednotkou Loganu MCV. Z této role poslal do důchodu čtyřválec 1,2 litru.

Kromě toho, že ubyl jeden válec, se parametry pohonné jednotky pro nejlevnější Logan MCV výrazně nezměnily. Pouze o 10 N.m na 97 N.m klesl největší točivý moment, novinka tedy disponuje ještě menší silou. Dacia Logan MCV 1.0 SCe je alespoň na podzim 2017 suverénně nejlínějším rodinným kombíkem na trhu.

Nový motor je úspornější, když podle laboratorních čísel klesla spotřeba o 0,6 litru na 5,4 l na 100 km. V porovnání s ostatními rodinnými kombíky s benzinovým motorem jde o průměrnou hodnotu.

Dražší, silnější, dynamičtější a zároveň papírově úspornější variantu představuje další benzinový tříválec - devítistovka s turbem. Ten se nabízí i s pohonem na propan-butan (LPG), nebo s automatizovanou převodovkou. I on je ale v rámci konkurentů lenochem. 

Naftu pak konzumuje jen čtyřválec 1.5 dCi/66 kW. Jeho slabší varianta 1.5 dCi/55 kW z nabídky pro modelový rok 2017 vypadla. V porovnání s konkurenty je naftový motor špičkově úsporný, ale línější.

reklama

1.0 SCe

Tento motor byl testován v jiném autě. Naleznete jej v článku První test modernizované Dacie Sandero.

0.9 TCe

Tento motor nebyl dosud testován.

1.5 Blue dCi

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

V porovnání s konkurenty jde o slabinu zejména kvůli zadrhávání přes středovou polohu, hlučnému chodu a trochu rozbředlé kulise. Dá se ale na něj lehce zvyknout, není vyloženě nepřesné.

Do řadicí páky se mírně přenášelo sešlápnutí a povolení plynového pedálu.

Svou velikostí a délkou připomíná dobře vyvinutý... no třeba fofrklacek od nákladního vozu. Nic jiného ale konstruktérům nezbývalo. Při menších rozměrech by řidič páku musel lovit hodně hluboko pod sebou.

Od roku 2016 Dacia nabízí u Loganu MCV i automatizované řazení, které testoval u vozu před modernizací kolega Roman Šitner. Nadšený z něj nebyl.

Řízení

Neměl jsem nic zásadního, co bych mu vytýkal. Necitlivost kolem středové polohy známá ze starších dacií se už v provedení z roku 2012 umravnila do rozumných mezí. Řízení mi připadalo pohodlné, a snad i pod dojmem nového volantu méně lehké a pomalé než dříve. Ne, že by bylo sportovní, označil bych ho za příjemně naladěné.

Podvozek

Dacia Logan MCV nabízí pohodlí i na hodně rozbitých cestách. Připadalo mi, že kola obutá do základních pneumatik 185/65 R15 nejedou po silnici, ale vznášejí se pár centimetrů nad zemí.

To potěší při jízdě po pražských i venkovských tankodromech. Většinu nerovností Logan MCV vyhladí jako létající koberec, přes zpomalovací prahy se plavně přenáší, jen vjetí do pořádné jámy vyvolá zvukový doprovod a herdu do zad. Logan MCV mi připadá jako vhodné vozidlo i na nezpevněné polní cesty, terén i zvládne díky relativně velké vzdálenosti podvozku od země s větší grácií než některá SUV.

Problém v porovnání s ostatními kombíky představuje charakteristika pérování tlumičů. Ty s trochu nadsázky připomínají trampolínu a mají jen malou schopnost kyvy zmenšovat, takže zvlášť na zvlněné silnici může mít řidič při vyšší rychlosti dost práce a podvozek Loganu MCV připomíná zdivočelé hříbě.

Zapomeňte na sportovnější jízdu. Za prvé v oblouku okamžitě vypadnete ze sedačky, která nemá vůbec žádné boční vedení. Za druhé se Logan MCV v zatáčkách naklání, jeho těžkopádné chování trochu připomíná žvýkačku. Do žádných kritických situací jsem se ale nedostal, protože i na suchu zasahuje v každém trochu razantněji projetém oblouku stabilizační systém. Na rozdíl od sedanu jsem si na jeho chování nestěžoval. Prostě jen dělá přesně to, za co je "placený". Omezením točivého momentu vás nepustí k hranici nedotáčivého smyku, takže jsem ani neměl šanci kombík v této situaci vyzkoušet. ESP se nedá deaktivovat.

Když se mi povedlo citlivou prací s plynem a volantem prudší zatáčky projet trochu rychleji, ocenil jsem nezáludnost podvozku. Sice na nerovnostech uskakoval, ale neudělal nic, co bych nečekal.

Ani jízda vyšší rychlostí po dálnici není parádní disciplínou Loganu MCV, i když nejde ani o nic strašného. Vadila mi větší citlivost auta na boční vítr i na víry způsobené kamiony.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus