ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Dacie Logan MCV
3. října 2017

Jednoznačně nejlevnější kombík na českém trhu - to je druhá generace Dacie Logan MCV.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Jednoznačně nejlevnější kombík na českém trhu - to je druhá generace Dacie Logan MCV.

Na rozdíl od předchůdce stejného označení, který se proporcemi nebo kvůli křídlovým zadním dveřím řadil spíš mezi osobní verze dodávek, je nový Logan MCV čistokrevným kombíkem. Délkou karoserie patří na spodní okraj nižší střední třídy. Z hlediska šířky bychom ho poslali spíš mezi malá auta, zato objem kufru 573 l vyniká i v rámci kompaktů.

Kromě ceny a objemu kufru láká nová Dacia Logan MCV i na komfort podvozku, který bez úhony zvládne i hodně rozbité polní cesty, nebo na nízkou spotřebu benzinového turbomotoru 0.9 TCe a turbodieselu 1.5 dCi. Spořínkové na druhou mají možnost pořídit si Logan MCV i na plyn LPG.

Proti prvnímu provedení Loganu MCV z mé strany ubylo stížností na do nebe volající lacinost některých částí auta, hlučnost nebo mimořádně chudou výbavu. Přesto jde o vlastnosti, které stále patří k výrazným slabinám levného kombíku od Dacie stejně jako lenost většiny pohonných jednotek nebo vlastnosti auta v zatáčkách a při rychlé jízdě po dálnici.

Druhá generace Dacie Logan MCV se na českém trhu prodává od podzimu 2013. Koncem roku 2016 došlo k modernizaci spojené s koncem základního benzinového motoru 1.2, který vystřídal litrový tříválec.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zatímco první generace MCV neměla se sedanem Logan moc společného a mimo jiné se chlubila i výrazně prodloženým rozvorem neboli vzdáleností obou náprav, novinka se až po přední sedadla prakticky vůbec neliší. Je postavená na shodném podvozku. Jde o takový Logan s batohem.

Zvlášť z předoboku mě naroubování mohutné zádi na sportovně a subtilně vyhlížející příď úplně nesedělo a auto se mi moc nelíbí ani z čistého bočního pohledu.

Příď po faceliftu z konce roku 2016 (obrázek dole) ve stylu SUV Duster ale dodala kombíku trochu na robustnosti, takže auto od té doby působí z předoboku souladněji.

Zajímavé jsou také po faceliftu standardně montované LEDky, které vytvořily světelný podpis vozu podobný jako u nových vozů Renault.

Zezadu nebo ze zadoboku Logan MCV nepostrádá nápad ani jakýsi druh zemité přitažlivosti.

Novinkou od modelového roku 2017 je terénní verze Stepway, kterou vedeme jako samostatný model.

 Přístrojovou desku Dacie Logan MCV tvoří samé tvrdé plasty, které ale nevypadají vůbec zle a od modelového roku 2017 je navíc minimálně v nejvyšší testované výbavě Arctica rozbíjí spousta chromu nebo jeho imitace. Atraktivní je i dekor středového sloupku a výplní dveří stejně jako příplatková doteková obrazovka navigace.

Palubka vyrobená z jednoho kusu na rozdíl od Sandera nedrnčela ani při jízdě po dlažbě. Zato mě v listopadových plískanicích u verze před faceliftem štvalo občasné povrzávání stěračů stejně jako jejich někdy trhavý chod (zvlášť ve vyšších rychlostech). Tyto problémy ale po faceliftu zmizely.

Dovírání dveří už zní docela tlumeně. Nepřipomíná tolik kopnutí do plechovky jako u předchůdce. Dacia zapracovala i na vzhledu a chodu ovladačů nebo odhlučnění kabiny.

Celkově na mne faceliftovaný Logan MCV působil opět o něco hodnotnějším a modernějším dojmem než předchozí provedení, i když v porovnání s konkurenty jde samozřejmě většinou o chudého příbuzného. Vzhledem k nizoučké ceně by ale podle mě většina majitelů snesla z hlediska designu a kvality materiálů i horší věci.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Jednoduchá, přehledná a vzdušná, ale s několika řešeními, která nejsou z pohledu řidiče ideální. Těch ale v provedení pro modelový rok 2017 ubylo. Sedadlo se i v nejnižší poloze nachází hodně vyso…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus