ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Dacie Lodgy Stepway
31. března 2015

Velké rodinné auto za malé peníze - taková je v kostce základní charakteristika Dacie Lodgy. Verze Stepway rozšiřuje její využití, protože má lépe chráněnou karoserii na nezpevněných cestách.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Velké rodinné auto za malé peníze - taková je v kostce základní charakteristika Dacie Lodgy. Verze Stepway rozšiřuje její využití, protože má lépe chráněnou karoserii na nezpevněných cestách.

Zatímco klasická Dacia Lodgy se na českém trhu nabízí od jara 2012, Stepway přijela až v roce 2015.

Lodgy se řadí mezi víceúčelové vozy označované jako MPV, prvky ochrany karoserie trochu připomínají SUV. Automobil svými rozměry patří na vrchol nižší střední neboli kompaktní třídy. Za příplatek zvládne převoz až sedmi osob.

Suverénně největší předností v porovnání s konkurenty je pro značku Dacia už tradičně výrazně nižší cena, která konkuruje i vozům o kategorii a půl menším. Cenová výhoda je vykoupená jednoduchým a lacině působícím interiérem s nepříliš velkou variabilitou a podprůměrnými jízdními vlastnostmi.

Naopak další velká plus v porovnání se soupeři představují kromě ceny gigantický zavazadlový prostor a nízká spotřeba naftového motoru.

Za největšího konkurenta Lodgy Stepway považuji vůz z vlastní stáje - osobní verzi dodávky Dokker Stepway, která se chlubí podobně nízkou cenou, velkorysou prostorností a oplastováním ve stylu SUV. Na rozdíl od ní ale interiér Lodgy působí útulněji a zaměřuje se podle mne více na rodiny než na živnostníky.

Dacia Lodgy osloví všechny, kdo potřebují levné auto s velkým kufrem nebo sedmimístnou kapacitou - tedy hlavně početnější nebo stěhovavější rodiny.

Ve verzi Stepway se nemusejí bát ani doprodružnějších výprav - třeba k moři přes hory do Bulharska nebo Albánie.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zatímco klasická Lodgy žádná krasavice není, verzi Stepway speciálně v testované verzi s modrou metalízou to na zaoblenou krabici docela sluší. Černé a stříbrné plastové doplňky ve spodní části karoserie jejímu designu hodně pomohly ve smyslu zvýraznění.

Vlevo vidíte Lodgy "bez přívlastku" a vpravo Stepway. Fotky můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Uvnitř jsou změny znát mnohem méně, jde prostě o dobře vybavenou lodgy, která rozhodně neaspiruje na ceny za design, s mírně odlišným čalouněním a nápisy Stepway.

Tak jako u většiny dacií chybí cit pro detaily, takže interiér působí lacině.

Například o výškové a podélné nastavování sedadla řidiče se starají tenká ošklivá drátěná oka a hrazdičky. Sedadlo se navíc ve svém uchycení viklalo.

Chod ovladačů má daleko k preciznosti, plasty jsou výhradně tvrdé a hlasité na poklep. Zkrátka kvalitou Dacia Lodgy ani ve verzi Stepway na konkurenty nestačí, i když třeba za osobními verzemi dodávek typu Citroënu Berlingo nezaostává nijak dramaticky.

A abych jen nekritizoval, tak se mi moc líbily praktické síťky třeba na mobil na vnější straně bočnic sedadel.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Prakticky se neliší od té v klasické Dacii Lodgy, má však bohatší standardní výbavu. Šofér sedí už v nejnižší pozici docela vysoko. Sedadlo se dá výškově nastavit. Ale jak... Musíte zatáhnout za d…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus