ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Dacie Lodgy
26. února 2015

Velké rodinné auto za malé peníze - taková je v kostce základní charakteristika Dacie Lodgy.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Velké rodinné auto za malé peníze - taková je v kostce základní charakteristika Dacie Lodgy.

Lodgy se řadí mezi víceúčelové vozy označované jako MPV. Svými rozměry patří na vrchol nižší střední neboli kompaktní třídy. Za příplatek zvládne převoz až sedmi osob.

Suverénně největší předností v porovnání s konkurenty je pro značku Dacia už tradičně výrazně nižší cena, která konkuruje i vozům o kategorii a půl menším. Cenová výhoda je vykoupená jednoduchým a lacině působícím interiérem s nepříliš velkou variabilitou, podprůměrnými jízdními vlastnostmi a slabou dynamikou i žravostí základního benzinového motoru 1,6 l na dálnici.

Naopak další velká plus v porovnání se soupeři představují kromě ceny gigantický zavazadlový prostor a nízká spotřeba naftových motorů.

Za největšího konkurenta Lodgy považuji vůz z vlastní stáje - osobní verzi dodávky Dokker, která se chlubí podobně nízkou cenou a velkorysou prostorností. Na rozdíl od ní ale interiér Lodgy působí útulněji a zaměřuje se podle mne více na rodiny než na živnostníky.

Dacia Lodgy osloví všechny, kdo potřebují levné auto s velkým kufrem nebo sedmimístnou kapacitou - tedy hlavně početnější nebo stěhovavější rodiny.

Lodgy se na českém trhu nabízí od jara 2012 a vyrábí se v marockém Tangeru.

Od roku 2015 se Dacia Lodgy vyrábí i s ochranou při jízdě po nezpevněných cestách, tedy s vizáží SUV. Tato verze se jmenuje Lodgy Stepway a vedeme ji jako samostatný model.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Žádná velká krasavice Lodgy není. Když použiji příměr z jejího rodiště, tak mi přijde jako upracovaná marocká žena, na jejímž vzezření se podepisuje každodenní starost z toho, aby uživila rodinu. Na rozdíl od jejího bratra Dustera, jemuž podle mne sex-appeal neschází, působí Lodgy obyčejně a nevzrušivě. Jde prostě o trochu zaoblenou krabici.

Také vnitřek rozhodně neaspiruje na ceny za design, i když nepůsobí tak lacině jako třeba u Loganu. Chybí ale cit pro detaily.

Například o výškové a podélné nastavování sedadla řidiče se starají tenká ošklivá drátěná oka a hrazdičky. Fotku můžete zvětšit kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Hned po nastoupení do zcela nového auta mne zaujalo viklání páky ruční brzdy, docela plechově zní zavírání dveří. Chod ovladačů má daleko k preciznosti, plasty jsou výhradně tvrdé a hlasité na poklep, chvílemi jsem cítil vibrace v plynovém pedálu a volantu, v dešti mne rozčilovalo vrzání stěračů, které navíc v jednom ze tří testovaných aut spíš rozmětlávaly než stíraly. U všech testovaných vozů se při přejíždění nerovností ozývaly nehezké zvuky z přístrojové desky. Zkrátka kvalitou Dacia Lodgy na konkurenty nestačí, i když třeba za osobními verzemi dodávek typu Citroënu Berlingo nezaostává nijak dramaticky.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Šofér sedí už v nejnižší pozici docela vysoko. Od třetí výbavy Arctica a tedy i v našem případě se dá sedadlo výškově nastavit. Ale jak... Musíte zatáhnout za drátěné oko a vzepřít se na špičkách, a…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus