ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Dacie Sandero Stepway
6. února 2010

Stepway se tváří jako off-roadová verze Dacie Sandero, ale její terénní schopnosti nejsou o moc větší než u základního modelu. Respektive jsou lepší o 2 cm světlé výšky a ochranu některých dílů před odletujícími kamínky. Nejbližší konkurenti jako třeba Škoda Fabia Scout jsou na tom ale podobně.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Stepway se tváří jako off-roadová verze Dacie Sandero, ale její terénní schopnosti nejsou o moc větší než u základního modelu. Respektive jsou lepší o 2 cm světlé výšky a ochranu některých dílů před odletujícími kamínky. Nejbližší konkurenti jako třeba Škoda Fabia Scout jsou na tom ale podobně.

Designerovi Sandera Stepway by měla továrna dát metál. V průběhu testu jsem na adresu vzhledu auta slyšel samé obdivné reakce.

Mezi další přednosti patři možnost téměř plnohodnotného převozu tří dospělých na zadní lavici nebo nadprůměrně velký kufr. A samozřejmě cena výrazně nižší než u konkurentů velikosti Škody Fabia.

Od nízké cenovky se odvíjí i převážná většina negativ. Zvuk zavíraných dveří připomíná kopnutí do prázdné plechovky. Chybí spousta prvků výbavy, které jsou u většiny soupeřů samozřejmostí. Počítejte i se špatným odhlučněním kabiny, necitlivým řízením nebo nepříjemnou kulisou řazení. Zkrátka se připravte na opravdu laciné auto se vším, co k tomu patří.

Takový koncept ale může být úspěšný. Nejlepším důkazem je fakt, že Sandero Stepway musel importér v roce 2010 načas stáhnout z nabídky na českém trhu, protože poptávka v Evropě výrazně převyšovala nabídku.

Sandero Stepway dorazilo na český trh v roce 2009.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nejvyšší trumf Sandera Stepway. Dokonce vyšší než nízká cena. Bavíme se ale o designu karoserie nikoli interiéru.

Standardní šestnáctipalcová litá kola i metalíza bez příplatku, robustněji působící tmavé plastové nárazníky, lemy blatníků, nástavce prahů i střešní nosiče dodávají rumunskému hatchbacku až překvapivý sex-appeal.

Uvnitř zůstává vše při starém - jako u běžného sandera, navíc nikoli nejvyšší, ale prostřední výbavy. Dominuje jednoduchost zabalená do celkem líbivé podoby. Celkový dojem ale výrazně srážejí levné materiály a hlavně spousta nedotažených detailů. Humpolácké ovladače stahování oken, viklající se sedačky, syrově plechový zvuk zabouchnutých dveří nebo opravdu špatné odhlučnění kabiny tvrdě vracejí na zem ze snu o krásném superlevném autě.

Asi nejhorší zážitek týkající se zpracování spojuji s vibracemi levých dveří při rychlostech nad 130 km/h. Připadalo mi, jako by vítr klepal s plachtou a ne s kusem plechu.

Chválím ale nápad vyrobit přístrojovou desku z jednoho kusu plastu. Ani v těch nejtužších mrazech vystavená tvrdé zkoušce vibrujícího studeného dieselu nezavrzala. Nikdy, ani na hrubé dlažbě..

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Jednoduchá až strohá, přehledná, ale s několika řešeními, která nejsou z pohledu řidiče ideální. Sedadlo se nachází výrazně výš než u běžných malých aut. To sedí k charakteru vozu, který se tváří…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus