ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Citroënu Grand C4 Picasso
21. ledna 2017

Kříženec vesmírné lodi, garsonky a luxusního vlaku - to jsou přirovnání, která mě napadají po zkouškách prodloužené verze třetí generace Citroënu Grand C4 Picasso.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Kříženec vesmírné lodi, garsonky a luxusního vlaku - to jsou přirovnání, která mě napadají po zkouškách prodloužené verze třetí generace Citroënu Grand C4 Picasso.

Délkou a rozvorem, tedy vzdáleností náprav, patří spíš do střední třídy, ale ostatní rozměry i cena jej řadí mezi kompakty, kam jsem ho po přimhouření obou očí šoupnul i já. Mezi konkurenty není takové protažení v zájmu převozu až sedmi osob zase tak zvláštní.

Jde o auto, které vyhoví zejména rodinným požadavkům, v porovnání s předchozí generací ale nabízí i špetku radosti z jízdy, což při jeho rozměrech zaslouží uznání.

Největší konkurenční výhodu představuje vnitřní prostornost a promyšlenost auta. Potěší rovněž nízkou spotřebou. Mezi slabinami bych zmínil vysoký prostředek přístrojové desky, línější projev většiny motorů a u posledního testovaného kusu na poměry rodinného auta nepříjemně tvrdý podvozek i sedadla.

Nový Citroën Grand C4 Picasso dorazil na český trh na podzim 2013, několik měsíců po třetí generaci krátké verze. V roce 2016 prodělal drobnou modernizaci.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Kdybych netestoval krátkou C4 Picasso třetí generace, tak bych byl vzhledem Granda šokovaný. Takhle mi v porovnání s ní připadal o něco umírněnější.

Po modernizaci v roce 2016 se příď krátké verze a Granda unifikovala. Předtím se lišila zejména v oblasti mlhovek a mřížky.

V zadních partiích rozdíly zůstaly. Úplně jiné jsou světlomety a páté dveře, u Granda zaujmou střešní oblouky fungující jako nosiče a prolínající se do spodní části karoserie. Krátká verze (na snímku vlevo) se mi sice líbí víc, ale Grand je rozhodně originálnější. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Zde se podívejte, jak se změnila příď Citroënu Grand C4 Picasso při modernizaci v roce 2016. Vlevo je starší verze, vpravo novější. Totálně byl přepracován přední nárazník. Místo jednoho velkého krytu chladiče jsou tu nyní pod sebou hned dva otvory. Propojení toho spodního s ozdobným lemem mlhových světel auto opticky rozšiřuje.

Přední denní LED světlomety najdeme u každé C4 Picasso včetně Granda, také mlhovky patří ke standardu (před modernizací od druhé výbavy Tendance).

Zadní LED světla dostanete v ceně jen u nejvyšší výbavy Shine. Takzvaný 3D efekt má ale krášlit záď každého Grand C4 Picasso.

Přístrojová deska se u krátkého a dlouhého Picassa shoduje. Navazuje na high-tech vizáž karoserie.

Palubce testovaného auta po modernizaci dominovaly dva velké displeje. Velký spodní sedmipalcový dotykový, který dostanete s každým Grand C4 Picasso, a vrchní gigantický dvanáctipalcový (standard od druhého stupně Feel).

I když mi některé pasáže palubky připadaly trochu prázdné, cením si na ní toho, jak ideově navazuje na karoserii.

Odhlučnění kabiny obou testovaných aut bylo nadprůměrné, použité materiály jsou příjemné na dotek a vypadají kvalitně.

Zatímco obě Grand C4 Picassa zkoušená před modernizací na nerovnostech trochu povrzávala a otřásala se, u novinky jsem nic takového nezaznamenal. A to ani u vozu s efektní příplatkovou prosklenou střechou, který na to bývá náchylnější - stejně jako na přehřívání interiéru. S klasickou plechovou střechou jsem zatím Grand C4 Picasso netestoval. 

Palec dolů dávám prutové anténě v zadní části střechy. Toto dnes již takřka archaické řešení dost kontrastuje s futuristickou vizáží exteriéru i interiéru.  

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Impozantně vzdušná a rozlehlá, neliší se od krátké C4 Picasso. Výhled do předoboku nemá konkurenci a proti v tomto směru geniálnímu předchůdci se podle mě ještě zlepšil posunutím linie výplní dve…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus