ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Citroënu DS3 Cabrio
24. srpna 2013

Je to opravdu kabriolet, nebo jenom vůz s velkou panoramatickou plátěnou střechou? Tuhle otázku jsem si kladl po celou dobu testu Citroënu DS3 Cabrio, u něhož po shrnutí střechy dozadu zůstávají na svém místě všechny sloupky i střešní oblouky.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Je to opravdu kabriolet, nebo jenom vůz s velkou panoramatickou plátěnou střechou? Tuhle otázku jsem si kladl po celou dobu testu Citroënu DS3 Cabrio, u něhož po shrnutí střechy dozadu zůstávají na svém místě všechny sloupky i střešní oblouky.

Tohle řešení má spoustu výhod - se střechou se dá manipulovat až do rychlosti 120 km/h a dá se zastavovat v nejrůznějších polohách, nezasahuje do kufru. Na druhou stranu ale auto prostě nevypadá tak "čistě" jako opravdové kabriolety a přístup do zavazadelníku je až směšně malý.

Jinak má DS3 podobný výčet pozitiv a negativ jako běžná verze. Vůči malým autům disponuje jedním z nejprostornějších interiérů, místa na nohy jsem tu dokonce naměřil nejvíce ze všech.

Většina motorů se řadí buď mezi nejvýkonnější, nebo nejúspornější v rámci malých aut, i když se jejich parametry proti klasické DS3 mírně zhoršily. Jízdní vlastnosti jsou na kabriolet velmi slušné v zatáčkách, hodně tvrdý podvozek v kombinaci s otřásáním na nerovnostech ale odradí ctitele francouzského komfortu.

Tradičním negativem citroënů je kvalita řazení, i když u DS3 Cabrio s testovaným benzinovým turbomotorem 1.6 THP byl chod páky relativně precizní.

Když porovnáme Citroën DS3 Cabrio s ostatními auty s odmímatelnou střechou, tak nenajdete levnější alternativu. Pokud bychom ho ale brali jen jako třídveřové malé auto s velkým střešním oknem, tak nejde o cenově příliš výhodnou záležitost. Je to zkrátka těžko zařaditelný vůz.

Citroën DS3 Cabrio osloví hlavně svobodomyslné a finančně zajištěné dámy všech věkových kategorií. V Česku se prodává od jara 2013.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zatímco klasická DS3 mne i skoro všechny okolo uchvátila od prvního okamžiku, s verzí kabrio jsem měl trochu problém. Ani ne tak ve chvílích, kdy měla nataženou střechu, ale po jejím shrnutí dozadu vypadá DS3 trochu jako oblečená neoblečená.

Plátěnou střechu můžete mít ve třech různých barevných verzích.

Efektně působí přední diodová světla pro denní svícení (standard od druhé výbavy Style). Čím dál oblíbenější LEDkdy nechybí ve dvou nejvyšších výbavách ani na zadním brzdovém světle.

Péče o detail se nevyhnula ani klíčku. Kolečko uvnitř chromu je v barvě přístrojové desky.

Fascinující módní přehlídka pokračuje i v interiéru. Přístrojovou desku testovaného nejvyššího provedení Sport zkrášlují efektní dekory připomínající klavírní lak. Na plasty se dá nejen dívat, ale jsou příjemné i na dotek.

Bez chybičky jsou i sportovní sedadla (standard výbavy Sport - fotku najdete na začátku kapitoly Kabina a kufr), které byly v námi testovaném kousku čalouněné kvalitní perforovanou kůží. Základní sedačky jsem zatím netestoval.

Jediné, co mi parádní dojem z interiéru trochu kazilo, jsou páčky světel a stěračů, které najdete i v těch nejobyčejnějších citroënech, a nehezké umrněné ovladače stahování předních oken.

Odhlučnění kabiny není u kabrioletu celkem pochopitelně tak působivé jako u standardní DS3. Potěší ale tlumené zavírání dveří a schránky před spolujezdcem stejně jako fakt, že se u testovaného auta neozývaly pazvuky při přejíždění nerovností, i když se přitom citelně otřásalo.

Citroën DS3 Cabrio navazuje kvalitou a stylem na základní verzi a převyšuje standardy běžné u malých aut.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Až na možnost stahování střechy se neliší od běžné DS3. Začněme právě tou střechou. Velkou výhodou je, že se s ní dá manipulovat až do rychlosti 120 km/h, což je mezi kabriolety naprostý unikát. …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus