ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

test-citroen-c5-tourer
3. dubna 2010

Velký pohodlný rodinný i manažerský kombík s rozumným poměrem ceny a výbavy a s unikátním plynokapalinovým odpružením u většiny verzí - to je Citroën C5 Tourer.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Velký pohodlný rodinný i manažerský kombík s rozumným poměrem ceny a výbavy a s unikátním plynokapalinovým odpružením u většiny verzí - to je Citroën C5 Tourer.

Silnými stránkami druhá generace, která přišla na český trh v roce 2008 a od té doby prodělala několik modernizací, je podle mne i výrazný design a šarm.

Mezi slabinami bych jmenoval jízdní vlastnosti pro řidiče, kteří mají rádi sportovnější jízdu, kvalitu řazení manuální převodovky a také orientaci v některých ovládacích prvcích.

Specialitu představuje od roku 2014 verze CrossTourer, která chrání karoserii ve stylu vozů SUV. Nelze ji však objednat s pohonem všech kol, stejně jako u ostatních provedení C5 Tourer jde o "předokolku".

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zubatý styl přídě se může někomu líbit, jiného iritovat. Každopádně si C5 s žádným z konkurentů nespletete.

Poznávacím znakem C5 po posledních modernizacích jsou LEDky pro denní svícení implantované do předních světlometů.

Závěr kariéry současné generace Citroënu C5 oživila varianta CrossTourer, která nese prvky terénního auta a chrání lak zvýrazněnými plastovými lemy podběhů nebo o 1,5 cm vyšší světlou výškou při rychlostech do 70 km/h. Vychází z nejvyšší výbavy Exclusive. Kromě výše zmíněných odlišností ji poznáte i podle spodní části nárazníků ve stylu SUV, šedivých střešních ližin, speciálních litých kol nebo chromovaných krytů zrcátek.

Záď Citroënu C5 Tourer mi připadá krásně úhledná a nekonfliktní, i když méně originální než u sedanu. Každopádně se druhá generace Citroënu C5 Tourer může chlubit výraznou karoserií, která s přibývajícími roky nestárně. Nejnižší výbava Business ale není zdobená žádnými chromovými prvky.

Z interiéru dýchá útulnost a noblesa, ale zub času tady hlodá mnohem výrazněji než zvenčí. Moc líbivých prvků jsem v něm nenašel. Plasty i ostatní materiály působí kvalitně, s čímž ale u některých testovaných aut kontrastovaly občasné pazvuky z nich vycházející, povrzávání ventilátoru nebo zatékání do zadních světlometů.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Tlumeným zaklapnutím dveří necháváte venku veškerý shon, hluk a vůbec zběsilý tep současné doby. Interiér C5 plní skvěle roli oázy klidu. U kterého auta můžete začít společné zážitky masáží beder…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus