ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Citroën C5 Aircross
2. září 2021

Největší SUV v nabídce francouské automobilky převzalo po modelu C5 roli vlajkové lodi, a příměr je to více než výstižný. Citroen C5 Aircross vyniká tlumiči s progresivními hydraulickými dorazy, díky kterým se doslova pohupuje na vlnách silnic, a to i na těch českých. Nemusíte se ale bát, mořskou nemocí trpět nebude.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Největší SUV v nabídce francouské automobilky převzalo po modelu C5 roli vlajkové lodi, a příměr je to více než výstižný. Citroen C5 Aircross vyniká tlumiči s progresivními hydraulickými dorazy, díky kterým se doslova pohupuje na vlnách silnic, a to i na těch českých. Nemusíte se ale bát, mořskou nemocí trpět nebude.

Citroën ustoupil od karosářských verzí sedan a kombi a sebevědomě se vrhl do stále oblíbené kategorie SUV, kde je ale konkurence velmi silná. Svou velikostí spadá C5 Aircross mezi kompaktní vozy a měří se tak s modely jako jsou Škoda Karoq, Hyundai Tucson, Renault Kadjar a nebo třeba sourozenec s koncernu PSA Peugeot 3008.

Zákazníky láká nejen na komfortní podvozek, ale i na neotřelý design s širokou škálou individualizace, pohodlná sedadla, variabilitu zadní řady a hlavně celkovou prostornost. Cílí tak především na rodiny s dětmi, vyznávající aktivní styl života. Slabiny vnímáme ve vyšší pořizovací ceně, absenci pohonu všech kol a omezeném výběru motorizací. 

Vyrábí se ve francouzském městě Rennes a na českém trhu se objevil poprvé v roce 2018.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Korpulentní postava, oblé linie a LED denní svícení ukryté v úzké štěrbině na přídi jsou hlavními poznávacími prvky nezaměnitelného designu C5 Aircross a zároveň všech SUV značky. Své příznivce si jistě nalezne mezi těmi, jimž ostré hrany a dravý sportovní vzhled příliš nevoní a dávají přednost spíše umírněnějšímu stylu. Navíc si vůz mohou upravit k obrazu svému a vybírat tak z 30 různých kombinací exteriéru a pěti provedení interiéru.

Vůz nepůsobí nijak agresivně, ponechává si uhlazenou tvář a maska chladiče spolu s tvarem světlometů dodává na modernosti. Kontrastní prvek v podobě barevných rámečků na předním nárazníků lze měnit dle preferencí zákazníka. Standardně se dodávají ve stříbrné barvě.

Dominantou zadní části jsou světlomety se specifickým členěním. Trochu připomínají Airbumpy z první generace C4 Cactus, i když předlohou „cé-pětky“ je spíše menší sourozenec C3 Aircross.

Chromované koncovky výfuku na obou stranách? Ale kdeže! Jde pouze o estetické části bez většího významu.

Ani při pohledu z boku nenajdete ostřejší hrany či linie, vedoucí od přídě k zádi. Vše je jednolité a nenarušuje to ani oplastování, které připomíná, že si troufne i do lehčího terénu. Jak můžete vidět, do individualizace designu také spadá jak barevná lišta střešních ližin, tak i rámeček chrániče Airbump.

Elegantní chromovaná lišta kolem rámu dveří vypadá sice stylově, jen to zpracování nám trochu „nesedí“, byť je to jen maličkost.

Základ tvoří 18“ hliníková kola, větší 19palcová, na nichž jsme měli vůz obutý, jsou standardem nejvyšší výbavy Shine Pack a nebo za příplatek 12 000 korun ve verzi Shine.

Osobitost vozu se přelila i do interiéru, kde nabrala více odvahy a vytvořila velmi specifickou vizáž, připomínající zaryté off-roady. V námi testované verzi je vnitřek vozu laděn do vkusných barev, ale jako celek působí dosti usedle, a zaujme tak spíše starší ročníky. Najdou se však výjimky i z řad našich mladších kolegů, kterým se kombinace zamlouvala.

Palubní deska je spíše než liniemi tvořena čtyřstrannými segmenty s oblými hranami, vystupujícími do prostoru. Tento geometrický útvar se objevuje takřka po celém interiéru, ať už jde o střed volantu, madlo dveří, výdechy ventilace či prošívání sedadel.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Ke sportovně-užitkovým vozům bezesporu patří i vyšší posez. To zcela neplatí pro Citroën C5 Aircross, kde řidič je více zapuštěný, než jak je tomu u většiny konkurenčních vozů. Sedadla jsou nicméně …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus