ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Citroënu C4
21. ledna 2010

Pětidveřový Citroën C4 dlouhodobě boduje skvělým poměrem ceny a výbavy. Patří mezi nejlevnější auta délky VW Golf v Česku.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

1.4 16V

Základní motorizaci jsem testoval krátce po uvedení C4 na trh koncem roku 2004. Od té doby se ale její parametry nezměnily a to ani po drobné modernizaci vzhledu auta.

Ke změnám totiž není důvod. Stále jde o jednu z nejpodařenějších čtrnáctistovek bez turba mezi kompaktními auty.

Boduje slušnou dynamikou a hlavně skvělým zátahem už od nízkých otáček. Vzhledem k malému objemu motoru překvapuje jeho pružnost, málokdy jsem musel v kopci podřazovat na nižší rychlostní stupeň.

Aby té chvály nebylo málo, tak mezi špičku patří i nízká spotřeba. V chladném počasí jsem s málo zajetým motorem jezdil za 6,7 litru benzinu, tedy o pouhé tři desetiny více než udává výrobce.

Ani hlukem čtrnáctistovka nijak zvlášť neobtěžuje.

Řazení

Patří mezi nejslabší stránky vozu, ale nelze to říct úplně paušálně. Dost dramaticky se totiž liší podle motorizace.

U základní čtrnáctistovky připomínala zvuková kulisa řazení lyžařský slalom, při kterém závodníci s hlasitým lupáním odrážejí slalomové tyče. Když k tomu přičteme rozbředlost jarního sněhu, situaci už moc nezachrání ani fakt, že po dlouhé dráze většinou páka zaplula do správného cíle.

Šestnáctistovka VTi ale znamenala pookřání. Lupání se ztišilo na minimum, pohyb páky zpevnil a zpřesnil. Ne, že bych se bavil o ideálu, ale najde se pár aut, která mají horší řazení.

Řízení

Slušné! Účinek posilovače se mění podle rychlosti a natočení volantu. Oblast necitlivosti kolem středové polohy nepokrývá na rozdíl od jiných konkurentů půlku pomyslného glóbusu, ale jen ledovcové oblasti kolem pólů. Přenos informací od kol by mohl být o něco lepší, ale svižnou jízdu řízení rozhodně neznechutí.

Brzdy

Vzhledem k potenciálu motorů jsou hned od základní výbavy na všech kolech kotoučové. Svou práci odvádějí dobře, naměřená brzdná dráha patří mezi lepší průměr. Občas je o nich ale docela slyšet a tím nemyslím pískání, ale pouhý zvuk zakousnutí kotoučů. To ale není vina brzd, nýbrž nedostatečného odhlučnění interiéru.

Podvozek

Slabší průměr. Nemá to lehké. Spousta lidí totiž od C4 coby několikanásobného mistra světa v rallye očekává v zatáčkách úžasné výkony, ale neví, že podvozek WRC nemá se sériovou verzí nic společného. Ta přitom musí krotit apetit jedněch z nejlepších motorů v rámci kompaktní třídy.

Podvozek u Citroënu C4 navíc patří ke konstrukčně nejjednodušším. Absence víceprvkové zadní nápravy se pozná hlavně na hrbolatém povrchu. To pak C4 v zatáčce znervózní a začne odskakovat z ideální stopy. Naopak hladký asfalt znamená někdy až překvapivě dobrou trakci.

Ani komfortem nepatří C4 na rozdíl od větší sestry C5 mezi extraligu. Zvlášť přejíždění větších děr doprovázejí rány, které posádky slyší i cítí v zádech.  

reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus