ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Citroënu C4 Cactus
28. srpna 2018

Citroën C4 Cactus bylo auto, které se rozjelo od začátku výroby v roce 2014 hodně originální cestou. A to potvrdilo i při své modernizaci v roce 2018. Zatímco jiné automobilky se snaží dělat z běžných hatchbacků a kombíků zástupce tak populární kategorie SUV, C4 Cactus se vydala opačným směrem. Modernizovaná C4 Cactus není podle Citroënu SUV, ale hatchback.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

V roce 2018 došlo k několika změnám z hlediska nabídky pod kapotou. Nejprve se s faceliftem rozloučil základní benzinový tříválcový motor s objemem 1,2 l bez turbodmychadla a zůstaly pouze přeplňované pohonné jednotky. To jen kvituji, protože jsou na rozdíl od motoru bez turba příjemně živé a zároveň velmi úsporné.

V srpnu 2018 se začala místo naftového motoru 1.6 BlueHDI montovat pod kapotu patnáctistovka se stejným výkonem 73 kW, ale šestistupňovou manuální převodovkou místo pětistupňové. Podrobné technické údaje nebyly pro tento motor při psaní testu známé. Šestnáctistovka vynikala úsporností, takže lze předpokládat, že patnáctistovka na tom bude podobně.

reklama

1.2 PureTech/81 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.2 PureTech/81 kW EAT6

Tento motor nebyl dosud testován.

1.2 PureTech/96 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.2 PureTech/96 kW EAT8

Tento motor nebyl dosud testován.

1.5 BlueHDi/75 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.5 BlueHDi/88 kW EAT6

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Jedna z nejslabších stránek Citroënu C4 Cactus. To se ale možná změní koncem roku 2018.

Před modernizací byly k dispozici u manuálního řazení pouze pětistupňové převodovky. Naopak s přechodem na emisní normu Euro 6.2 budou pouze šestistupňové. Tu jsem ale zatím nezkoušel.

V testovaném autě byl pětikvalt spojený s motorem 1.6 BlueHDI/73 kW. Chod páky působí dost rozbředle, tak jak bývalo u vozů francouzských značek zvykem. Navíc bylo řazení dlouhé, kostrbaté a trochu zatuhlé. Změnil bych i tvar řadicí páky, ten obdélníkovitý se špatně drží.

Novou automatickou převodovku jsem zatím u C4 Cactus nezkoušel, ze zkušeností z jiných modelů značky je ale neporovnatelně lepší než předchozí automatizovaná. Dokonce patří mezi konkurenty k nadprůměru.

Řízení

Tady mě Cactus překvapil příjemně. Řízení mi připadalo relativně sportovní, s docela tuhým odporem posilovače a strmým převodem, což zpříjemňuje svižnou jízdu do zatáček. Zároveň není příliš těžké pro manévrování ve městě. Jen by mohl být trochu větší rejd.

Podvozek

Facelift v roce 2018 a přeměna z SUV na hatchback přinesla i premiéru nového odpružení Progressive Hydraulic Cushions, tedy progresivní kapalinové tlumiče. S trochou nadsázky si lze tento systém představit jako tlumič v tlumiči.

Nicméně žádná dramatická změna jízdních vlastností se z mého pohledu nekonala. Alespoň ne na testovaných příplatkových sedmnáctipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 205/50 R17 (základ tvoří nepříliš rozdílný rozměr 205/55 R16).

Už dříve si zejména přední cestující v C4 Cactus připadali na kvalitním povrchu jako na létajícím koberci. Auto se důstojně a měkce pohupovalo. Jenže přišla první díra a po jejím projetím se ozvala rána, dostal jsem herdu do zad a interiér se nepěkně otřásl. Připadalo mi, že následky jízdy na nekvalitních silnicích nebyly tak hrozné jako před faceliftem, ale to mohlo být způsobené i absencí panoramatické střechy. Bez ní mi i před modernizací auto připadalo lepší.

Zajímavé bylo, že se po faceliftu jízdní vlastnosti podvozku výrazně zlepšovaly se vzrůstajícím zatížením auta. Totálně naložené mělo podvozek klidnější, vláčnější a komfortnější i méně odskakující v zatáčkách.

Právě v nich jsou pro C4 Cactus nejhorší nerovnosti. Pokud na nějakém asfaltovém tankodromu projedete zatáčku pod plynem, začne s sebou zadní náprava šít a uskakovat.

Naopak na kvalitním asfaltu se vůz v zatáčce sice nakloní, ale pak docela statečně drží stopu.

Příjemně mne překvapilo chování auta na polních cestách, kde je tlumení opravdu komfortní. To ale bylo i před faceliftem a teď už bohužel před škrábanci od větví keřů a odletujícími kamínky nechrání karoserii moduly Airbumps.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus